Gå til innhold

Ke 35

Ranger emnet


sigheri

Anbefalte innlegg

Hvorfor turbo? N/A 4A-GE har en av de nydeligste motorlyder som finnes! m'm

 

Hvis du er interresert er dette TRD-Japan sine specs på 4A-GE 1988 Formula Atlantic motoren... Dvs: ca 10.000 rpm, og borti 220 hk..

 

TRD Formula Atlantic Engine Specs

 

General:

 

Cylinder Firing Order: 1-3-4-2

Engine Bore: 81mm (3.189")

Engine Stroke: 77mm (3.031")

Oil Viscosity: 40 or 50 weight, depending on air temperature

Fuel Octane Rating: 108 prefered

Operating Oil Temperature: 200º-230º F, above 230º there is power loss

Operating Water Temperaure: 180º-200º F

Oil Pump Operating Pressure: 80-90 lbs

Spark Plug: Champion C55C or C57C

Compression Ratio: 12.7:1 maximum

Intake Camshaft Timing: 102º Lobe Center

Exhaust Camshaft Timing: 102º Lobe Center

Intake Valve Lash (cold): .012"

Exhaust valve Lash (cold): .013"

Ignition Timing: 28º BTDC @ 2,000rpm

 

 

Clearances'

 

Valve Lifter to Bore: .0005" - .0028"

Camshaft Journal: .0014" - .0028"

Piston Ring Gap (#1): .016" - .018"

(#2): .015" - .017"

Piston to Cylinder Wall: .0045" - 0050"

Wrist Pin Diameter: 19mm (.7480")

Wrist Pin: .0006" - .0015"

Main Bearing: .0020" - .0028"

Thrust Bearing: .003: - .006"

Con Rod Large End Diameter: 1.7726" - 1.7716"

Con Rod Bearing: .0025" - .0030"

Con Rod Side: .008" - .012"

Crankshaft Nose Diameter: .9842" - .9834"

Crankshaft Main Journal Diameter: 1.8897" - 1.8892"

Crankshaft Con Rod Journal Diameter: 1.6525" - 1.6520"

Pilot Bushing ID: .678" - .676"

Input Shaft Diameter: .669" - .668"

Cylinder Head Flatness: Within .001"

Valve Spring Height (installed): 1.425" - 1.398"

Valve spring Pressure (installed): 50 psi @ installed height

Final Combustion Chamber Volume: 33.9 cc minimum per cylinder, including Cylinder Head Gasket.

 

 

Bolt Torque Specs

 

Crankshaft Front Pulley: 60ft/lbs

Camshaft Pulley: 35 ft/lbs

Idler Pulley: 27 ft/lbs

Crankshaft Main Bearing: 47 ft/lbs

Cylinder Head: 43 ft/lbs

Flywheel: 85 ft/lbs

Connecting Rod: 45 ft/lbs

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vel flesk dette? :confused:

 

Tjah. Kommer egentlig litt an på. Jeg snakket litt med Turboed1 om å bygge en slik en, og det hørtes ikke så ille ut sammenlignet med å turbokonvertere. (er jo dyrere, men ikke så mye som jeg fryktet) Altså; En god turbo koster fort 10-15.000, kjøler er et par lapper++ Men det er selvfølgelig ikke en helt økonomisk løsning.. For de som har hørt en 4A-GE passere 10.000, er nok allikevel dette den eneste "riktige" løsningen :D

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker, spørs hva lommeboka går med på...

iallefall skal bilen være helt klar for veien eller banene til 2007.. veteran :)

 

Ja, er en sjelden bil. så på tscn forumet at det var iallefall en til i live!

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår