Gå til innhold

kjøpt felger i dag

Ranger emnet

dansken

Anbefalte innlegg

Jeg skal også ha nye felger til Vectra'n min Lurer på å bestille disse denne uken, noen som har noen kommentarer på disse på en vectra B?

650.jpg

Skal bestille fra Tevo-dekk i Verdalen/Trondheim, noen som har erfaring med denne sjappa??

Slik ser bilen min ut med de felgene jeg har nå...

20062005145033_HPIM0416lite.JPG

Jaja, jeg vet den bør senkes, men det er jo sparebørsa da.. :)

Mikkuh, hva ga du for dine? Hvor breie er de? Pm gjerne om du ikke vil ut med prisen offentlig :D

Tevo'n på Verdal er helt OK. Så og si alle her på verdal kjøper dekk der, og fleste rånerne kjøper felg-pakker der. De er egentlig helt supre.

De skifta alle 4 dekka på mine felger når jeg kjøpte de nye dekka der. De brukte 15min fra bilen stod oppe på bukken til den var ute å kjørte igjen :)

Kan ikke si noe annet enn at jeg anbefaler dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tevo'n på Verdal er helt OK. Så og si alle her på verdal kjøper dekk der, og fleste rånerne kjøper felg-pakker der. De er egentlig helt supre.

De skifta alle 4 dekka på mine felger når jeg kjøpte de nye dekka der. De brukte 15min fra bilen stod oppe på bukken til den var ute å kjørte igjen :)

Kan ikke si noe annet enn at jeg anbefaler dem.

Ok, good to know.. :)

Takk skal du ha

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,kansje ikke uten grunn at du fikk den i bytte uten å betale imellom? :) Men seriøst,burde fått deg noen 17`tommere heller! Funker ikke med 16`tomms på vectra`er syns jeg jaffal. Blir for små liksom!

felger er rette, har sjekket dette. Tror eller håper på avbaleringsering er det rette .

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er rart har avbalansert felger /dekk 3 ganger hos 3 forskellige dekk forhandler og bytte til nye senter ringer .

Bilen rister vilt og mye ? dekka er nye og felger er 100 % rette .

ingen finner feilen ? tips triks ? kan eg ta av senterringen og kjøre uten ?

fatter ikke ka problemet er ??

nei er ikke noe galt med bilen har teste dette med gamle stål felger fra 1800 tallet rister ikke da

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er rart har avbalansert felger /dekk 3 ganger hos 3 forskellige dekk forhandler og bytte til nye senter ringer .

Bilen rister vilt og mye ? dekka er nye og felger er 100 % rette .

ingen finner feilen ? tips triks ? kan eg ta av senterringen og kjøre uten ?

fatter ikke ka problemet er ??

nei er ikke noe galt med bilen har teste dette med gamle stål felger fra 1800 tallet rister ikke da

Dette er en longshot, men jeg kjørte focusen til eksen igår...

på den var hjulene montert "på feil side" det vil si at de ruller mot rotasjonsretningen, kan det være dette hos deg?

Ingen av dekkforhandlerene du har vært hos som har sett noe kast i felgene?

Dersom felg og dekk er i 100% ballanse skulle det jo ikke riste? Vel og merke om du har den senterringen i plast mellom navet og felgen?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en longshot, men jeg kjørte focusen til eksen igår...

på den var hjulene montert "på feil side" det vil si at de ruller mot rotasjonsretningen, kan det være dette hos deg?

Ingen av dekkforhandlerene du har vært hos som har sett noe kast i felgene?

Dersom felg og dekk er i 100% ballanse skulle det jo ikke riste? Vel og merke om du har den senterringen i plast mellom navet og felgen?

senter ringen er av plast ingen av dekk forhandler har funnet noe kast eller feil på dekk felger , Kjørte 200 mil med samme dekk med andre felger ingen problemer tror ikke di kan monteres feil vei (sjekker ) dekk forhandler ville vell ha sett om det er montert feil vei ?

har vinter dekk 195/50/16 med ok mønster kan dette brukes på sommer føre ? dette er en haste sak skal til oslo i natt 120 mil tur /retur

problemet er det er svin dyrt og bytte dekk/felger ksoster 100 kr dekket bare abalasering og 600 kr og legge om andre dekk . er jo begresa kor ofte eg kan gjørre dette

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senter ringen er av plast ingen av dekk forhandler har funnet noe kast eller feil på dekk felger , Kjørte 200 mil med samme dekk med andre felger ingen problemer tror ikke di kan monteres feil vei (sjekker ) dekk forhandler ville vell ha sett om det er montert feil vei ?

De ser det vel ikke om du kommer med felgene i baggasjerommet, men de burde bemerket det om de tar av hjulen for deg.

Se etter en pil på dekksiden og sørg for at denne peker forover når den er øverst på dekket.. dvs at pilen peker i den retningen hjulet skal rulle når man kjører fremover

har vinter dekk 195/50/16 med ok mønster kan dette brukes på sommer føre ? dette er en haste sak skal til oslo i natt 120 mil tur /retur

Dersom det ikke er piggdekk skal det går bra, bare vær klar over at disse dekkene er mykere i gummien og ikke har de samme kjøreegenskapene som sommerhjul. De kan også være fryktelige på våt asfalt, spesielt med tanke på bremselengde.

Dersom du har dette i bakhodet, så burde det gå greit.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok =) er piggfrie dekk. tor eg legger om tirst og kjøre med stygge opel calibra felger =( ville jo helst ha di nye felger på bilen for vell selge dette .

en annen siste ting eg vil prøve er andre senterringer . er 1mm slak i disse kan verre dette som er gala , men dette må bestilles fra oslo =(

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok =) er piggfrie dekk. tor eg legger om tirst og kjøre med stygge opel calibra felger =( ville jo helst ha di nye felger på bilen for vell selge dette .

en annen siste ting eg vil prøve er andre senterringer . er 1mm slak i disse kan verre dette som er gala , men dette må bestilles fra oslo =(

Kjør innom dekksenteret på Storo når du først er i oslo (eller en eller annen sånn sjappe, vianor, dekkmann eller noe), de har det sikkert her, koster 20-40 kr p stk.

Mine senterringer er det ikke slakk i i det heletatt, må vippe de av med skrutrekker når jeg skal ha de av.

MEN, slike senterringproblemer skal egentlig bare merkes i høyere hastigheter 70km/t ++ ? DEt gjorde det ihvertfall hos meg når jeg haded glemt å sette de på.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen løsning drite om det rister og håpe det går over .

er kun i 80 km/t og 110 km/t barre ungå disse hastigheter .

men detter er et mysteriom testa noen gamle felger som er skeve og ikke avbalansert på 200 år rister ikke .

har oxo en golf fra 87 med 1 nye dekk 3 er fra 1999 og 1 felger er kankjøte med kast i riser ikke (kun over 120 km/t

å kom på en ide kan det verre feil bolter ? opel orgniale alufelger kan en bruke stål mutter . Det går vell ikke på andre ikke orginale felger ? det koser 1000 kr for nye bolter =( nei stikker og legger om til vinter dekk

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen løsning drite om det rister og håpe det går over .
Går nok ikke over...

er kun i 80 km/t og 110 km/t barre ungå disse hastigheter .

er det kun i akkurat 80 OG 110? eller mellom disse? Dersom det er i mellom setter jeg nok litt penger på at det er senterringene dine, for det var nemlig slik hos meg når jeg glemte å legge de på
har oxo en golf fra 87 med 1 nye dekk 3 er fra 1999 og 1 felger er kankjøte med kast i riser ikke (kun over 120 km/t
høres ut som dårlig ballanse ja

å kom på en ide kan det verre feil bolter ? opel orgniale alufelger kan en bruke stål mutter . Det går vell ikke på andre ikke orginale felger ? det koser 1000 kr for nye bolter =( nei stikker og legger om til vinter dekk

Kan være en kombinasjon av bolter og senterringer. Normalt er det andre bolter til aluhjul, med annerledes koning på. Kan faktisk være farlig å kjøre uten riktige bolter.. har hørt (kun hørt, ikke fått bekreftet) historier om folk som har feil bolter og faktisk har mistet hjulene....

Men, hørtes drøyt ut med 1000 spenn for nye bolter. Dette pleier jo å følge med gratis når man kjøper nye felger, så det kan umulig være så dyrt. Regner med at du kan få 16 nye bolter med riktig koning hos noen som fører dette felgmerket du har.Veit ikke om det er store forskjellen på slike bolter til alu-hjul, men for å være på den sikre siden ville jeg sjekka med noen som fører felgmerket. (tror Vianor gjorde det før i hvertfall)

Jeg ville ihvertfall ikke brukt originalboltene til opehjulene.

Mitt beste tips er å kjøpe nye senterringer og nye bolter(kjøp gjerne en eller to ekstra, så har du i tilfellet de knekker når du skal legge om hjul igjen når snøen kommer, så slipper du å tenke på dette når våren kommer og det er på tide å sette på sommhjulene igjen).

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider