Gå til innhold

K&N filter!

Ranger emnet


j0k3r

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser at kollevold hadde K/N innsatsfilter til bilen min for 650kr.

Er det verdt å kjøpe eit slikt i staden for eit orginalt?

For det luftfilteret som er der no, var passe støvete når eg såg etter idag.. :(

 

Er så definitivt verdt d vil jeg tru, disse filterene her har en adskillig høyere luftgjennomstrømning enn d et original papirfilter har, og som kjent:mer luft=mer HK...bare sjekk ut hjemmesidene til K&N å se på reklamefilmen som ligger der en plass, personlig så vart jeg vel overbevist da jeg så demonstrasjonen på FMS sin stand på gatebil våler i år og såg med egne øyne forskjellen mellom papp/papir å K&N, samme vill jeg tru gjelder GREEN å PIPERCROSS å de andre seriøse...

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man får rett og slett ikke kjøpt et sånt kit til 190?

Man må kjøpe et universal filter, også hobby mekke litt?

 

Har ikke lyst til å kjøpe innsats, da halve vitsen er å få det kule filteret som ser sånn ut som på bildet vist tidligere, og få vekk den stygge boksen som er der nå.. ;)

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva dere maser om! anger2 Det er jo bare å kjøpe et standard K&N filter. Siden jeg vet at det som regel er vanskelig å få deler til bilen min, så ringte jeg kollevold og sa at jeg skulle ha et stort konefilter. Da sa de jeg kunne velge mellom et som passet for max 300hk eller et for maks 600hk. Tenkte det siste så mest gromt ut, så jeg kjøpte det. Når jeg fikk det, så fant jeg etter litt leting en slange som passet mellom EFI-innsuget mitt og K&N-filteret. Det er ikke vanskelig å få tak i en slange og to slangeklemmer! Det klarer alle. Og værre enn det er det ikke. Så altså: Kjøp et helt vanlig kone-formet filter og så finner du enten en slange hos bilskraperen eller i en jernvare handel etc.

 

Konefilter gir mer krefter enn innsattsfilter! Og til Shibbster: Den gamle matta du har under panseret har ikke mye å si.... like greit å la den være der. Hvis du lurer på hvordan et K&N filter, kan gi fetere lyd så prøv å koble fra luftfilteret ditt og start opp bilen. Da får du lyd! yodude Det er helt ufarlig å prøve en gang iblant uten filter..

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et konfilter gir meir effekt enn orginal filterboks varierer nok fra bil til bil. Der spiller utforminga av filterboksen og dens inntak en rolle, og ikkje minst plasserina av open air filteret. Alfafred prøvte seg fram med det som var av konfilter og med forskjellige plaseringer av filteret. Det beste resultatet effektmessig var det filteret/plasseringa som ga samme resultatet som med orginalbestykning. Dette var på en Alfa 75 med orginal 2 liter TS motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår