Mkalle Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 På www.carstyling.org vil du hvertfall finne KN innsatsfilter til 190, og de har sikkert åpent også! Verdt å senne en mail hvertfall :) Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Ser at kollevold hadde K/N innsatsfilter til bilen min for 650kr. Er det verdt å kjøpe eit slikt i staden for eit orginalt? For det luftfilteret som er der no, var passe støvete når eg såg etter idag.. :( Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Ser at kollevold hadde K/N innsatsfilter til bilen min for 650kr.Er det verdt å kjøpe eit slikt i staden for eit orginalt? For det luftfilteret som er der no, var passe støvete når eg såg etter idag.. :( Er så definitivt verdt d vil jeg tru, disse filterene her har en adskillig høyere luftgjennomstrømning enn d et original papirfilter har, og som kjent:mer luft=mer HK...bare sjekk ut hjemmesidene til K&N å se på reklamefilmen som ligger der en plass, personlig så vart jeg vel overbevist da jeg så demonstrasjonen på FMS sin stand på gatebil våler i år og såg med egne øyne forskjellen mellom papp/papir å K&N, samme vill jeg tru gjelder GREEN å PIPERCROSS å de andre seriøse... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0k3r Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Så man får rett og slett ikke kjøpt et sånt kit til 190? Man må kjøpe et universal filter, også hobby mekke litt? Har ikke lyst til å kjøpe innsats, da halve vitsen er å få det kule filteret som ser sånn ut som på bildet vist tidligere, og få vekk den stygge boksen som er der nå.. ;) Siter * 00' Mercedes-Benz 220 CDI * 89' Volvo 240 sedan [x] 86' Volvo 240 stv [x] 84' Mercedes-Benz 190E [x] 90' Opel Omega A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbster Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Sorry for mitt noob spørsmål... Men måtte bare spørre. Men hvorfor får motoren en "bedre" lyd ved å sette inn et racing filter? er det fordi det blir lettere for motoren å suge inn luft slik at motoren har mindre motstand og slikt? Siter Jeg tror det er noe gass i forruskeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 En orginal luftfilterboks er forma for å dempe lyden, og et finmaska papirfilter vil være med å dempe ytterligere. Når du da kjører åpent filter vil nesten all demping av lyden forsvinne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shibbster Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Ahh, så effektanlegg har ikke noe med akkurat dette å gjør når det gjelder lyd? Har forresten en slik lyd-demper matte som sitter på undersiden av panseret. Bør jeg ta det vekk? :p Siter Jeg tror det er noe gass i forruskeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg forstår ikke hva dere maser om! anger2 Det er jo bare å kjøpe et standard K&N filter. Siden jeg vet at det som regel er vanskelig å få deler til bilen min, så ringte jeg kollevold og sa at jeg skulle ha et stort konefilter. Da sa de jeg kunne velge mellom et som passet for max 300hk eller et for maks 600hk. Tenkte det siste så mest gromt ut, så jeg kjøpte det. Når jeg fikk det, så fant jeg etter litt leting en slange som passet mellom EFI-innsuget mitt og K&N-filteret. Det er ikke vanskelig å få tak i en slange og to slangeklemmer! Det klarer alle. Og værre enn det er det ikke. Så altså: Kjøp et helt vanlig kone-formet filter og så finner du enten en slange hos bilskraperen eller i en jernvare handel etc. Konefilter gir mer krefter enn innsattsfilter! Og til Shibbster: Den gamle matta du har under panseret har ikke mye å si.... like greit å la den være der. Hvis du lurer på hvordan et K&N filter, kan gi fetere lyd så prøv å koble fra luftfilteret ditt og start opp bilen. Da får du lyd! yodude Det er helt ufarlig å prøve en gang iblant uten filter.. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Edge Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Ja, må si meg enig med ice3d der. Kjøpte et universal konfilter, og fant et passende rør. Monterte det i hop, og borret hull i røret hvor jeg monterte sensoren som orginalt stod i luftfilterboksen.. Funker fint det.. The Edge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 At et konfilter gir meir effekt enn orginal filterboks varierer nok fra bil til bil. Der spiller utforminga av filterboksen og dens inntak en rolle, og ikkje minst plasserina av open air filteret. Alfafred prøvte seg fram med det som var av konfilter og med forskjellige plaseringer av filteret. Det beste resultatet effektmessig var det filteret/plasseringa som ga samme resultatet som med orginalbestykning. Dette var på en Alfa 75 med orginal 2 liter TS motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Violence Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jepp, endelig ice3d... Gidda ikke skrive det, men som trådstarter lurer på da, det "røret" han snakker om kan du skaffe fra volvo 240, passer på din 190!! Så kjøper du et vanlig kon filter.... Siter 2000 - BMW 320i 2003 - KTM 525 EXC 1976 - Ford Taunus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Vil et K/N filter slippe gjennom meir rusk enn et orginalt filter? Dvs være skadelig for motoren? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Skal vell være like pålitlig som et vanlig luftfilter, så sant det blir rengjort med jevne mellomrom. Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Torshov selger sportluftfilter nesten hel lik den på bildet over bare finere for 270kr. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Torshov selger sportluftfilter nesten hel lik den på bildet over bare finere for 270kr. Men er det no forskjell på kvaliteten på sportsluftfilteret fra Torshov kontra K&N sine filtre? Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg