Gå til innhold

turbomotor i 360

Ranger emnet

mikael

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å plassere en turbo motor i min fabelaktig fine 360. Er det noen som har noen gode tips og ideer om hva slags motor jeg bør velge. Har et mål om å få ut ca. 200-250 hk og forhåpentligvis få den godkjent, hvertfall med en utrimma turbomotor(noe jeg veit vil bli vanskelig, da den ikke blir godkjent med mer enn 140hk).

Alle gode tips og råd mottas med stor glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver med det samme så smått.... får aldri godkjent den.... er alt for mye nm i en turbo motor.... å komme under 140 hk er ikke noe problem men å komme under 17,3 kpm eller 169,6nm blir værre....... mer enn det er det tillogmed i en orginal b21a......

det du må gjøre er å modde orginal bunnpanne og bruke orginalt svinghjul og clutch fra 360. lage nye motorfester(eller et annet grenrør da det orginale volvo turbo grenrøret gjør at turboen går i motorfestet) og bruke vannpumpe fra 360(dette vis du ikke skal bruke el.kjølevifte) vis du skal bruke en orginal turbomotor fra 85-> må du også flytte fordeleren. +eksos,pumpe,returrør og div slanger! lønner seg også å montere girkasse/aksel stumt og stive/senke bilen så drivakslene blir rettest mulig under kjøring for best holdbarhet

vet heller ikke åssen det går med innsug da motoren står mer på skrå i 360 enn i andre volvoer. har selv løst dette med å sveise om et b200k innsug til 2 strømberg gassere(bensingjerrig kombinasjonm'm m'm m'm)!! da er det rette vinklen på innsuget og du ungår at noe går i panseret(er ikke sikkert noe gjør det heller!!)

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann mikael.

Dette hørtes moro ut: :pray

Må legge ut bilder når prosjektet er igang da!!:)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider