mikael Skrevet Juni 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2005 Jeg lurer på å plassere en turbo motor i min fabelaktig fine 360. Er det noen som har noen gode tips og ideer om hva slags motor jeg bør velge. Har et mål om å få ut ca. 200-250 hk og forhåpentligvis få den godkjent, hvertfall med en utrimma turbomotor(noe jeg veit vil bli vanskelig, da den ikke blir godkjent med mer enn 140hk). Alle gode tips og råd mottas med stor glede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 driver med det samme så smått.... får aldri godkjent den.... er alt for mye nm i en turbo motor.... å komme under 140 hk er ikke noe problem men å komme under 17,3 kpm eller 169,6nm blir værre....... mer enn det er det tillogmed i en orginal b21a...... det du må gjøre er å modde orginal bunnpanne og bruke orginalt svinghjul og clutch fra 360. lage nye motorfester(eller et annet grenrør da det orginale volvo turbo grenrøret gjør at turboen går i motorfestet) og bruke vannpumpe fra 360(dette vis du ikke skal bruke el.kjølevifte) vis du skal bruke en orginal turbomotor fra 85-> må du også flytte fordeleren. +eksos,pumpe,returrør og div slanger! lønner seg også å montere girkasse/aksel stumt og stive/senke bilen så drivakslene blir rettest mulig under kjøring for best holdbarhet vet heller ikke åssen det går med innsug da motoren står mer på skrå i 360 enn i andre volvoer. har selv løst dette med å sveise om et b200k innsug til 2 strømberg gassere(bensingjerrig kombinasjonm'm m'm m'm)!! da er det rette vinklen på innsuget og du ungår at noe går i panseret(er ikke sikkert noe gjør det heller!!) Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 glemte en ting må oxo bruke oljepumpa fra 360 Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikael Skrevet Juni 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 hva slags motor er det du bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 det er en b230at Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 det er jo bare å skru ned turbotrykket, ta effektmåling og så gå på biltilsynet tror jeg? burde i teorien gå? noen kunne jo søkt, bare på gøy? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 da må du bruke en b19 i så fall med 0,2 i trykk eller noe. kanskje en b21 med sykt lav komp oxo går. for eks 2 orginale toppakninger+ei plate på 3mm i mellom+just. kamdrev. viser du fram bremsepapirer på 0,2kg så skjønner de nok lunta...... er ikke hk som er problemet men nm!!! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alcapaal Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 heisann mikael. Dette hørtes moro ut: :pray Må legge ut bilder når prosjektet er igang da!!:) Siter 87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM * 98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT * 99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT * 07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.