Gå til innhold

Betyr GLT at det er Turbo?

Ranger emnet


Otto

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja tror alle modellene kunne leveres med forgasserturbo.. (av de som ikke hadde innsp. som standard da..) Man kunne enten få det ferdig montert når bilen var ny, eller man kunne få kjøpt det som ett settt senere og montere selv..

 

Men for å gå tilbake til det opprinnelige spørsmålet i denne tråden: Nei, GLT betyr IKKE turbo.. Men det kan godt være at det kjører mange 240 GLT'er rundt med turbomotorer, disse har da vært skiftet motor i....

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å gå tilbake til det opprinnelige spørsmålet i denne tråden: Nei, GLT betyr IKKE turbo.. Men det kan godt være at det kjører mange 240 GLT'er rundt med turbomotorer, disse har da vært skiftet motor i....

 

Hmm.. mener jeg leste et sted at GLT kom i to motoralternativer. En med E-merket motor (136 hk tror jeg) og en med B21ET (155hk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan si at en GLT e en turbobil uten turbomotoren.. den har samme utseendet og mye av utstyret (men ikkje 220-speedo, sikkert noe annet som også mangler).. de har tjukkere stag enn vanlige 240er, og de eg har sett har alltid hatt 2,3 liters innsprut..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ang basismodeller:

70 tallet: L

80 tallet: DL eller GL

 

Ang toppmodeller:

70 tallet: GL

80 tallet: GLT

 

GLE er en slags mellom-modell mellom GLT og GL.

 

Frem til 85, mener jeg at DL var basismodell, men så i 85 var det vel GL som var basismodell.

På 70 tallet, var GL "top of the line", da med unntak av 260!

GLT er vel egentlig avtaker til 260 (med tanke på luksus).

 

GLT har litt grovere stabstag, er litt originalsenket og har "fetere" dekkdimmensjon.

 

Men, som nevnt av maxis: man får alltid det man vil betale for!

Det er mao. ingen fasit her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar kara :D da må jeg kanskje kjøpe en GLT/GLS eller GLE.. med en b32e (er ikke det den med insprøytning?) så for å montere en aldri så liten turbo.. hvordan er det egentlig? er det mye elektronikk? eller bare mekanikk?

 

*vil ha volvo 240 med vifte(turbo)* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det at dere ander har svart på hva di forselige bokstavene står for men må jo ta oto lit i forsvar for glt vil jo for en som ikke har så alt for mye penling på volvo kune se ut som om det står for Gl-turbo men det gjør det alså ikke selv om en del gle har turbo betyr det alså ikke at di må ha det men ut fra t en så kan det jo nesten se ut som om det hvar det det betyde men men det har alså ingen samenheng mit råd til deg er å gå på http://www.autodb.no å fin fram volvo å så søk eter 240 turbo da finer du nok en fin turbo bil =) lyke til =)

Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =)

Volvo power =) =)

X.volvo 244 dl 1977 model motor B19

X.volvo 360 gl 1987 model motor B200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

DL er så basis som du får det.

 

GL har farga ruter og armlen i baksetet.. det har ikke DL. GLE ble levert med sprut fram til 86- da mesteparten av 86- GLE er B230A. GLT ble levert med B23E/230E og turbounderstell (orange dempere, større krengningstag, senket).

 

B17A ble vel levert kun i Finland og noe andre drittland tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår