farlig Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Hei! Har nå fått problemer med bilen min igjen! Den nykker litt og driver og det smeller litt i potta noen ganger. Misstenker at coilen er gåen, fordi den blir varm under kjøring. Trenger da en ny en. Noen som har en som er bra eller finnes det billigere alternativer til å stikke på volvo og hente en ny? Må være bolt on... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Biltema selger jo noen coiler. Har ikke prøvd noen, men de fungerer sikkert. Vanlig coil uten forkoblingsmotstand koster 98kr, så de er vel definivt billigere enn Volvo i hvert fall. Til sammenligning koster en coil 7-800kr hos Mekonomen. Jeg har noen coiler liggende, tror jeg, men vet ikke om det er samme som du skal ha. Disse er fra 240. Har du delenr på din? Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Jeg har biltema coil på min 240! Funker helt fint! yodude Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Takk for svar! Passer biltema coilen rett på coilen som sitter på 240? Uten å måtte modde noe med coilkabel eller noe? Noe mer jeg må tenke på, siden det er en b230ft motor? Ser at biltema selger coiler for biler med og uten forkoblingsmotstand. Jeg har jo forkoblingsmotstand på min motor, men denne er ikke montert på coilen på noen måte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Takk for svar! Passer biltema coilen rett på coilen som sitter på 240? Uten å måtte modde noe med coilkabel eller noe? Noe mer jeg må tenke på, siden det er en b230ft motor? Ser at biltema selger coiler for biler med og uten forkoblingsmotstand. Jeg har jo forkoblingsmotstand på min motor, men denne er ikke montert på coilen på noen måte... Det ser ut til, ut fra bildene av Biltema sin, at det er plug'n'play. Hvis du ikke har forkoblinsmotstand på coilen nå, så skal du vel ha den uten. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Juni 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Da har jeg testet litt forskjellig. Testet en biltema coil uten forkoplingsmotstand - da startet ikke motoren. Hentet noen coiler fra huggeren som jeg testet, men ingen av de ville gå ordentlig. Disse var fra 240. Enten startet den ikke, eller så startet den så vidt og det smallt i potta osv... Fant en fra en 740 turbo på huggeren, men den har en annen tilkopling enn den som jeg har fra før. Finnes det noen coilkabler med plugg for nyere coil (740,940) i ene enden og sånn plugg som er på 240 coil i andre enden? Motoren går egentlig ganske greit med den jeg bruker nå, hentet fra en 760, men den nykker litt innimellom og den blir varm under kjøring. Ellers så feiltenner den noen ganger før den vil starte. Skyldes feiltenning coilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg