Gå til innhold

Trenger info om El-vindu & El-speil...

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan finne noe info om åssen motoren til el-vinduene i 240'n skal monteres.

Problemet er det at jeg har -86 mod. dører med el-vinduer. Den ene døra er det en bulk i, så den skal jeg bytte. Fikk tak i -83 mod. dør med gamle typen speil, men finner ikke ut åssen jeg skal feste motoren til el-vinduet... Passer ikke disse sammen, eller er det bare meg som ikke har prøvd nok?

Åsså skal jeg ha i -86 el-speilene, dem passer værtfall ikke i -83-døra jeg har fått tak i.. noen som har en link eller en fin fremgangsmåte å få detta til å passe? -Må man ikke sentrere og borre et hull til -86-speilet i -83-døra?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok til slutt,ska innrømme at det er vanskelig og montere makanismen idøra og få de 4 hulla til og treffe men det går etter en times banning og forbannelse.

Prøv og kun montere de 4 skruene som fester til dør og ta de til vinduet til slutt .Funka for meg ialle falle

Jeg fikk takk i elvinduer fra en 81 mod 264 og de passa fint i min 1992 mod 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke. har selv lagt oppigjen hele ledningsnettet til EL-Vindu.

Det siste tallet i delenummeret av gjør om det er Høyre eller venstre side, 1,3,5,7,9 ovs mener jeg er venstre side og 2,4,6,8,10 osv er høyre.

bare å ta ut gamle mekanismen å prøve!

"We ride together, We die together, Volvo boys 4 life"

Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, knallbra folkens!

-Har jo passasjer-dør forran som jeg tenkte jeg skulle ta av trekket å se... Har bare ikke fått gjort det ennå.. Dreiv på her litt i forrigårs... -Funker med kobling av det elektriske for meg som har gått 2 år på elektro :P -Da ere bare å hive inn sentrallåsen, el-vinduet og -86 el-speilet, så skal vi se :) Skal se mer på det til helgen :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, knallbra folkens!

-Har jo passasjer-dør forran som jeg tenkte jeg skulle ta av trekket å se... Har bare ikke fått gjort det ennå.. Dreiv på her litt i forrigårs... -Funker med kobling av det elektriske for meg som har gått 2 år på elektro :P -Da ere bare å hive inn sentrallåsen, el-vinduet og -86 el-speilet, så skal vi se :) Skal se mer på det til helgen :)

Har gått gk elektro og vk1 elektronikk, så det går sikkert greit... men det er vel lov å spørre ;)

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å koble det elektriske til el.vinduer? Og sentrallås...?

Satte inn sentrallås i min 240 sist lørdag. Fulgte bare installasjonsanvisningene, Plug And Play. Forgreininga videre til kofferten er bestilt på Volvo. Neste trinn krever litt mer tenking, for da skal jeg sette motor også i førerdøra og montere Keyless Entry.

Dette er kit'et jeg monterte:

CLkit.jpg

Dette er Keyless Entry-kitet som står på vent, 40 US$ på salg:

CS-30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen kjøpte jeg ubrukt i eske gjennom en avisannonse for et par-tre år siden og har hatt den liggende siden. Har komplett brukt lås liggende også, men ingenting er nå som nye deler, da. Foregreininga videre til koffertlåsen kostet overraskende lite fra Volvo, under 350 kr. Keyless Entry bestiller jeg fra Commando Car Alarms i USA. Koster normalt 95 $, nå 40 $. (Finnes sikkert tilsvarende her i Norge, men denne vet jeg er god kvalitet, og jeg gidder ikke leite når jeg vet om denne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Keyless Entry boksen din lignet ganske mye på den som fulgte med dette settet til 599 på mobilenstrum.no. Kjøpte dette settet for en måned siden da det kostet 299,- på tilbud. Følger jo med 4 sentrallåsmotorer og alle ledninger så det er fint hvis du ikke har sentrallås fra før av da. Hadde sentrallås fra før av jeg, så har fått koblet det slik at når jeg trykker på knappen på fjernkontrolen aktiveres også det gamle sentrallåsreléet. Måtte bytte ut sensoren i førerdøren siden denne ikke hadde motor i min bil. Virker veldig fint for meg dette settet, men vet jo ikke hvordan kvaliteten er på det i forhold til det andre. Har brukt det i en måned og har virket fint så langt!

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentrallåsen kjøpte jeg ubrukt i eske gjennom en avisannonse for et par-tre år siden og har hatt den liggende siden. Har komplett brukt lås liggende også, men ingenting er nå som nye deler, da. Foregreininga videre til koffertlåsen kostet overraskende lite fra Volvo, under 350 kr. Keyless Entry bestiller jeg fra Commando Car Alarms i USA. Koster normalt 95 $, nå 40 $. (Finnes sikkert tilsvarende her i Norge, men denne vet jeg er god kvalitet, og jeg gidder ikke leite når jeg vet om denne.)

Skal du selge den brukte eller?

Jeg skal koble den til alarmen jeg har, så da blir det keyless entry via den... kan koble den opp så den åpner bare bagasjen også, men det krever litt hjerneaktivitet. Får jeg tak i el.vinduer så kobler jeg heller så jeg kan lukke og åpne dem med fjernkontrollen ;) Jeg hadde en gang liggende el.vindusmotorer til begge sider, men har rota bort den ene... :(

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ja VolvoTore, der sier du noe... Jeg har jo alarm og som jeg skulle ha kobla til igjen (gamleeieren hatet bilalarmer så han kobla den fra) -Den er det fjernkontroller til, så da skal jeg fixe det slik at jeg får nøkkelfri adgang via alarmen når jeg først er i gang :) Mulig det blir stukete å få igang alarmen igjen, men det finner vi ut :P Skal og montere kompressor-horn, for dem er det mye råere lyd i enn de originalhorna.

Og en annen ting.. hvis jeg får sånn automatisk bagasjelukeåpner til 245'en.. da kan jeg jo rive av håndtaket bak, og sveise igjen det, for så å sparkle og lakke over.. det blir jo mye penere!!.. tenkte jeg skulle fjerne vindusviskeren på bakruta og, men vet ikke hva BT syns om dette...

BTW: Det sentrallåskittet som du kjøpte der, 240GL. Mye gav du for det? 4000? Jeg personlig syns det er "ran" å kjøpe volvodeler originalt :P Men har forbindelser, så blir en del av dem originale delene...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider