Volvo 240 T4R Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Vet dere om B23ET maskinen kom med 531 topp og 405 topp? en kompis har en 84 760, der er det 405 topp, jeg skal kjøpe en 83 760, men der er det 531 topp... kan noen av desse være ettermontert!? Hva er forsjellen på en 405 og en 531? Hva er best? Mvh. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 b23et har 405 topp orginalt,pass på så det ikke er byttet motor til b230et istedet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Hvor står det hva motor det er, er det stor visuell forskjell? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Hvor står det hva motor det er, er det stor visuell forskjell? Står foran på kamrem-kåpa. Hvis det er borte der, så står det stemplet nede på blokka et sted, men det kan være vanskelig å se. Visuelle forskjeller B23/B230: - B23 har vel originalt ulakkert ventilkåpe, B230 svart... tror jeg - B23 har kamrem-kåpe i metall, B230 i plast Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Ok, takk.. skal se på en 760 Turbo ser du.. gidder ikke bli lurt...:P Skal sette motoren over i 240'en min... Mvh.. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 - B23 har vel originalt ulakkert ventilkåpe, B230 svart... tror jeg ventilkåpe? dvs det samme som toppdeksel? :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Faen, det var en B230ET... men den var chippet og hadde rally kam... Er denne motoren lik B23ET uten om smidd veiv å smidde stempler? Er det mulig å sette i ny veiv å nye stempler å ha stort sett samme motor som B23ET? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 bare å kjøpe smidde stempler og smidde råder det, så funker den fin fin ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Er det ikke smidd veiv på B23ET? Er veiva på B230ET noe å stole på viss man bruker motoren godt! Mente at veiva i 230 maskinene var dårlige...? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 hvor mye skal du ta ut av motoren da? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 230++ men det er til å begynne med. Skal ta ut mer senere så jeg har lyst til å gjøre ferdi blokka nå. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 B23 veiva er sterkere da den er smidd, men B230 veiva holder lenge den også. Hvis du skal ha over 400hk burde du vel vurdere å slenge i en annen veiv. B230ET rådene er bare dritt, og må ut hvis du skal ha mer enn 250hk. Stemplene er helt ok, og holder til 400hk+. Skal du ha blokk som holder til mange hk burde du slenge inn H-profil råder. Beste kjøpet da er vel fra Sten Parner Motor i sverige, http://www.stenparnermotor.se/, 1225kr SEK pr stk. Med slike råder har du motor som holder til 400hk+ ganske trygge hester. Skal du ha blokk som tåler alt må du slenge inn en marineveiv, h-profil råder og nye stempler (f.eks. venolia). SPM har pakkepris på 21700kr for alt dette. B23 rådene holder til bortimot 400hk. Men disse passer ikke på B230 veiva. Det du kan gjøre er å få slipt om en B23 veiv, og montere denne i B230 motoren, samme med B23 rådene (M-råder) og stempler (B230 stempler passer ikke på B23 råder). Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.