Gå til innhold

Ettertenning på '87 Golf

Ranger emnet


Big-Z

Anbefalte innlegg

Når jeg skal stoppe motoren så går den noen sekunder etterpå, hvorfor skjer dette?

Tenning, forgasser og CO er korrekt justert, hva må til?

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

 

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok et sotlag inne i forbrenningskammerne i toppen din. Når dette blir varmt vil det gløde, og det er dette som antenner bensinen en stund etter at du har slått av tenningen.

 

For å få bort dette sotlaget kan du kjøre motoren skikkelig varm, så tar du av luftfilteret og tømmer et par desiliter vann ned gjennom forgasseren mens motoren går på forholdsvis høyt turtall.

 

OBS! Dette er selvsagt bare et forslag, jeg gir ingen garantier...... Visst det er store sotbiter inni der, KAN de gjøre skader på ventiler osv...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Den går ikke høyt på turtall av og til også? Som f.eks når du starter den så har den 4000 rpm med engang?

 

 

Da er det noe med tomgangsventilen trur jeg. Spør Augu, han har et lignende problem på sin Golf

 

Sitter ingen tomgangsventil på en forgasser.... daah.....(men du vet ikke bedre ) :)

 

mulig du kjører med feil plugger,mager blanding, feil tenning eller sot som skrevet over her....

 

Vanntrikset funker fint det, gjorde det på en 1,5 før i vinter og den fikk mye penere gange etterpå...

 

Hadde samme problem på min 1.8, ettertente no inne helvette... prøvde det meste,men ingenting hjalp.... justerte tenning, bytta tenningsdeler, co var ok..... tok ingen skade de tre årene jg hadde den, men det er nok ikke sunt. bruk clutchen for å stoppe den om den løper løpsk..

 

den motoren gikk iallefall bra, er noe eget med forgasser. dro fint fra 8v gti og hang meg ofte på 16vere, men de går jo sjelden som de skal....

 

Det med høy tomgang klarer de ikke å gi no orntli svar på hos møller, men jg tror det har sammenheng med automatchoken.

Sitter en vokstermostat i forgasseren og, kan visstnok være den og.

En kompis av meg hadde problem med høy tomgang, strømledninga in til forgassern var av, så når han fiksa den var alt normalt igjen.....

Så det kan tydligvis være litt av vært, er vel noen her inne som har fordypet seg i pierburg forgassere kanskje???

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

Sitter ingen tomgangsventil på en forgasser.... daah.....(men du vet ikke bedre ) :)

B]

 

Hmm, pussig.

 

Dem så sa på verkstedet til Augu.

 

Det var en ledning som var hoppet av tomgangsventilen eller noe i den duren..

 

Eller så kunne det være en pakning under forgasseren som var gåen, så den fikk falsk luft..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Det ligger nok et sotlag inne i forbrenningskammerne i toppen din. Når dette blir varmt vil det gløde, og det er dette som antenner bensinen en stund etter at du har slått av tenningen.

 

For å få bort dette sotlaget kan du kjøre motoren skikkelig varm, så tar du av luftfilteret og tømmer et par desiliter vann ned gjennom forgasseren mens motoren går på forholdsvis høyt turtall.

 

OBS! Dette er selvsagt bare et forslag, jeg gir ingen garantier...... Visst det er store sotbiter inni der, KAN de gjøre skader på ventiler osv...

 

Vill alt vannet komme ut igjen da?

 

"sprekker" soten av når det plutselig blir avkjølt eller?

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Vill alt vannet komme ut igjen da?

 

"sprekker" soten av når det plutselig blir avkjølt eller?

 

Vannet fordamper, og kommer ut som hvit røyk fra eksosen.

Akkurat hva som skjer med soten er jeg ikke helt sikker på, men den forsvinner vertfall...

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

 

Vannet fordamper, og kommer ut som hvit røyk fra eksosen.

Akkurat hva som skjer med soten er jeg ikke helt sikker på, men den forsvinner vertfall...

 

Men ett par desiliter er jo mye da.

 

Men det funker jo som noen andre her har sagt.

 

Syns bare det var litt rart for motorer pleier jo å stoppe når de får vann i innsuget

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt beroende på hvilken gasser man har så sitter det en eller to cut-off ventiler på gassern, disse kan med årene bli slitt og slippe igjennom suppe selv om den er stengt. Prøv å napp ut ledningen når bilen står på tomgang, tar det tid før den dauer (2 - 15 sek) så ligger nok problemet der.

Sannsynligheten for at gassern er slitt er også vesentlig.

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår