Kubbikkåre Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 Det vil vel ikke dukke opp de helt store problemene om jeg tar motoren fra en 90 modell Kadett 1.6i og putter nedi en 90 Vectra 2.0i? Det har seg slik at jeg har en Vectra som motoren har gått seriøst til H... på. Samtidig har jeg en Kadett 1,6i stående. Har prøvd å selge den for vrakpant, men ingen vil ha den, den ser utrolig fæl ut utenpå, ikke eu godkjent og skyldig årsavgift, men motoren er helt i orden, bilen har kun gått litt over 100000. Siden Vectraen kun blir brukt av dama til og fra arbeid, er det ikke behov for den helt store motoren. Så jeg vurderer å ta motoren fra Kadetten og putte nedi, og bruke Vectraen til den (sannsynligvis) ikke går gjennom eu kontrollen om to år. Det skulle vel ikke være noe problem? Det er vel samme motoren som står i Vectra A 1,6i går jeg ut i fra? Noen som vet om det går greit med den girkassa som står på 2 literen, eller bør jeg ta kassa fra Kadetten også? Passer det i så fall med akslingene på Vectraen? Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bvleeds Skrevet Juni 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2005 send meg en PM hvis du vil ha kadetten solgt, kanskje jeg er interrisert i å kjøpe den hvis du ikke skal bruke motoren da:) Om det går ann å sette en 1.6 kadett motor i en vectra vet nok ikke jeg :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Løste problemet ved å kjøpe en 2,0i Omega jeg... Så om noen trenger en Kadett så står den her. Og så har jeg plutselig en komplett 88 Omega med automatgear (uten motor), om noen trenger rimelige deler.... Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg