Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang.16v

Ranger emnet

tor_s_sumstad

Anbefalte innlegg

fikk litt trøbbel med golfen i går kveld. (k-jet)

bilen kutta litt når jeg kjørte, når jeg skulle stoppe å snu så stoppa motoren å ville faen ikke starte igjen. etter 2-3min starta den igjen, men gikk VELDIG dårlig på tomgang.

Har ikke prøvd den idag, men det bør vel sies at det regna igår(har aldrig vert et prøblem før)

noen som har vert borti dette?

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok bare å kjøpe seg en ny bensinpumpe...:) Eller så kan det jo være at den ikke får skikkelig med strøm fra kontakta..det kan være møkk i kontaktstikka...sjekk dette du, å hør hvordan pumpa oppfører seg når du ligger under bilen og en kamerat vrir om tenninga...om den ikke gir fra seg lyd, så er den død eller noe galt med strømtilførsel...gir den fra seg en stygg lyd, altså ikke den vanlige gode bensinpumpe in action lyden, så er den klar for bytte:)

håper dette hjalp litt, selv om forklaringa var noe rar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn, så kan dette være: Ikke bensintilførsel, ikke tenning, kompresjon, andre elektriske problemer, vann i innsuget osv.. du må først se om du har tenning og dra ut en dyse for å se om du har bensin.. Kan ikke spørre her hva som feiler golfen din når den ikke vil gå liksom.. feilsøk litt mer selv.. når du da finner ut hva som er galt, så spør her..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager litt dårlig info, men har fikk ikke tid å skrive så mye idag tidlig.

Her er litt mer info:

Bensinpumpa går, og har samme lyd som den alltid har hatt.

Fordeler(komplett),plugger,kabler er nytt.

fikk ikke sjekka tenning/bensin tilførsel da jeg var helt aleine.

Nå starte bilen å går som normalt.

nå er det dessverre vanskelig å finne en feil som ikke er der lenger.

Kjedelig å måtte vente til neste gang det skjer :mad:

Edit: lurte litt på om det var noen vanlige feil med K-jet som jeg burde være obs på.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme type problem, men det er kun når jeg har lite bensin på tanken.....

90mod:Golf Syncro TD (bruksbil)

83mod:Einser Golf 1,1 (prosjekt)

x85mod:Golf 1,6 ombygd til GTI 8V-deretter 16V

x 84mod:Golf GTI 8V (solgt)

x 84mod:Golf GTI 8V (ribbet og blitt spiker)

x 86mod:Golf 1,6 (ribbet og blitt spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider