Gå til innhold

Bytte foringer?

Ranger emnet


BMW 325i

Anbefalte innlegg

Hvis du skal sette i poly-foringer trenger du ikke spesialverktøyet, da kan du brenne ut de gamle og dytte inn de nye. Men om du skal erstatte de gamle med nye tilsvarende, er det enkleste å lage en kopi av Volvo-verktøyet. Jeg tok noen bilder av hvordan jeg lagde verktøyet og byttet foringene sist høst, du finner det på Volvo-sida mi: http://home.no.net/ebrox

Se etter "Trailing Arm Bushings". NB: Akkurat denne artikkelen har norsk tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sette i poly-foringer trenger du ikke spesialverktøyet, da kan du brenne ut de gamle og dytte inn de nye. Men om du skal erstatte de gamle med nye tilsvarende, er det enkleste å lage en kopi av Volvo-verktøyet. Jeg tok noen bilder av hvordan jeg lagde verktøyet og byttet foringene sist høst, du finner det på Volvo-sida mi: http://home.no.net/ebrox

Se etter "Trailing Arm Bushings". NB: Akkurat denne artikkelen har norsk tekst.

 

så du sier at det bare er å dytte inn hvis man ska ha poly foringer?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn jeg har oppfattet det, men for all del, jeg har aldri satt i slike foringer selv. Da skal den gamle hylsa brukes om igjen, og derfor slipper man å presse ut foringen. Grovjobben består da i å få fjernet gummien i den gamle foringen, og så skal de nye, todelte poly-foringene gå an å presse inn, evt. ved hjelp av ei tvinge. Men det vil sikkert være andre her på forumet som kan bekrefte eller avkrefte om det jeg sier her stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går ikke fordi metall hylsen skal man bruke på nytt. men man kan jo borre hull i selve foringen og sage ut drtien med baufil, men det tar jævli lang tid....

 

Jeg presset ut hele dritten; brant ut gummien, dyttet Superflex-foring i hylsen og presset hele den ferdige foringen på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår