Gå til innhold

leke seg med haldex systemet?

Ranger emnet

Limkork

Anbefalte innlegg

ja, da var det på tide med ny bil, og har selvfølgelig sett på audi, og har snudd snuta litt mot s3, 01 mod strøken med litt snaxy deler og sånn. og det er jo quattro på disse, men med haldex system. og for de som ikke vet hva det er så er det at bilen trekker på forhjulene mesteparten av tiden, helt til forhjulene spinner og da slår bakhjulene til. så kan kalle det litt lure-quattro. så det jeg lurer på da er om noen har no erfaring å dele med haldex systemet? også lurer jeg på om det går ann å ha det litt gøy med dette, spesielt på vinterstid???

På utkikk etter turbobil.

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no vet eg ikkje om det e haldex i suxuki baleno, men eg har lekt meg med min far sin bil og kort tid etter tok en eller annen del av 4wd-systemet kvelden..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"4WD" skylinen har vel sånn haldex-system.

Bare at de trekker bare på bakhjulene til det begynner og spinne.

Burde vel gå sånn halveis og more seg på vinterstid med det, men om jeg hadde kjøpt meg S3 så hadde jeg heller ikke kjørt med den på vinerstid.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 00` S3 MTM, den SUGDE på vinteren, solgte den og kjøpte en 99` Impreza GT, mye mere moro på vintern i alle fall. Problemet er at S3`en oppfører seg som en FWD helt til det slipper, og når den overfører krefter bakover går det så fort at det føles som bilen har blitt RWD. Vanskelig å kjøre jevnt med. Har hatt en 96`A4 Quattro med halvparten så mye motor, den var gøy å kjøre om vinteren, takket være "ekte" quattro.

/Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 00` S3 MTM, den SUGDE på vinteren, solgte den og kjøpte en 99` Impreza GT, mye mere moro på vintern i alle fall. Problemet er at S3`en oppfører seg som en FWD helt til det slipper, og når den overfører krefter bakover går det så fort at det føles som bilen har blitt RWD. Vanskelig å kjøre jevnt med. Har hatt en 96`A4 Quattro med halvparten så mye motor, den var gøy å kjøre om vinteren, takket være "ekte" quattro.

å nå kjører u supra!hehe, mye penger ell??hehe.. eller bare stort lån!!:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en Cr-V med samma opplegget, og du må være ganske aggresiv med clutch og gass for å få denne til å sladde med alle fire, i alle fall om du ligger i over 50kmt. Når har denne mer vekt og mindre HK enn det du ser på da, så det vil kanske mindre til får å oppnå dette for deg. Systemet har i alle fall tålt mye juling fra meg, og funker bra til å drive å sladde rundt hit og dit i lav fart.

Men som noen nevner, så vil det oppføre seg som FWD størstedelen av tiden, men når det bærer rett frem trykker du bare hardere till, så kommer rompa med ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider