acoupe Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 hei ! Noen som vet sånn ca lang tid det tar før du mottar varen fra ebay.com etter du har mottatt bekreftelse på at du har betalt varen ? Sikkert litt avhengi av str og kg, men til dere som har bestilt derfra...lang tid tok det før dere fikk mottatt det dere bestilte ? Jeg har bestilt en embelefri grill derfra og lurer derfor på om hvor lenge jeg må vente ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Kommer jo an på hvem du kjøper av også, da. Noen bedrifter somler, mens noen er raske. ..og enkelte svindler. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Dette varierer voldsomt ja. kan nevne at det tok 3uker før jeg fikk "kinahåndtak" fra England. Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 kommer ann på hvordan frakt du velger det,sist fikk jeg suber på under 2 døgn fra jeg betalte:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Ebay er akkurat som Qxl. Noen er ærlige, snille og raske. Mens andre er ærlige, men treige som faen. Pluss noen som tar penga dine og løper. Jeg har venta i alt mellom 3 dager til over 2 måneder på å få ting kjøpt på Ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Jeg bestilte en duppeditt som ble sendt 2. mars og kom i posten 16. mars fra USA. Så 14 dager med UPS. Godt mulig de bare sa de hadde sendt den på den dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Så 14 dager med UPS. Det syns jeg hørtes lenge ut egentlig. Her er hvor lang tid det tok å sende tårnstaget jeg bestilte til bilen min med FedEx: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Som tidligere nevnt, det er forskjell på hvordan man sender. Sender man Express så skal vel dette normalt være fremme innen 48 timer. Kjører man det billigste valget så tar det fort 2-4 uker. Det er selvfølgelig også forskjell på hvor store ting man skal sende. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Et sett med felger f. eks(fra tyskland) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Et sett med felger f. eks ? Hvor stor er en sko? Hvor lang er en vei? Klarer du ikke å forstå utifra det som er skrevet at dette kommer an på: - Hvor det skal sendes fra - Vekt/størrelse - Hvilken kurier(?) man bruker (USPS/FedEx/UPS/etc) - Hvilket tjeneste man velger fra nevnte kurier Ebay er ikke en butikk, men en nettauksjon på samme måte som qxl. Mange av selgerne er privatpersoner som deg og meg som er ute etter å bli kvitt skrot i garasjen som bare ligger og slenger. Trenger jeg forklare den enda en gang eller har du forstått det nå? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 En gang til takk! Du forstår kansje heller ikke at spørsmålet var rettet til de som kansje har fått tilsendt felger(erfaringer som det heter)? Glemte jo å nevne fra hvilket land, men det er nå slikt som kan glemmes. Ellers takk for et fantastisk hjelpelig svar :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 En gang til takk! Du forstår kansje heller ikke at spørsmålet var rettet til de som kansje har fått tilsendt felger(erfaringer som det heter)? Glemte jo å nevne fra hvilket land, men det er nå slikt som kan glemmes. Ellers takk for et fantastisk hjelpelig svar :pray Here goes again. UPS Express sier at de leverer worldwide innen 48timer. Så hvis du er villig til å betale for dette, så kan du ha felgene hos deg 48timer etter at betalingen din har gått igjennom og personen har tatt kontakt med UPS. Hvis du er en fattig jævel (eller har god tid) så kan du shippe det med UPS Economy elns og du har det i løpet av en måned fra personen sender det. Jeg forventer også at du kommer til å spørre hvor lang tid det tar før personen får pengene, eller hvor lang tid personen bruker på å sende tingen. Hvor lang tid betalingen tar kommer helt an på hvilken måte du velger å betale. Her kan det variere fra 1 time til 1 uke. Når det gjelder hvor lang tid en person bruker på å shippe, så kommer dette helt an på hvordan personen er. Handler du fra et bedrift så pleier disse å shippe i løpet av 24 timer etter at de har fått pengene. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sexybam Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Det hadde jeg nok faktisk også spurt om ja. Så nå må jeg bare bøye meg i støvet og takke for et meget informativt innlegg! Tusen takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 Jeg har nå bestilt meg manifold, innsug og toppdeksel. Betalte 25,- USD for frakt (UPS) Noen som kan tippe hvor sånn ca lenge jeg må vente ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2005 $25 hos UPS er vel vanlig UPS intl. Ground. Fikk ei pakke for noen dager siden, tok 8 dager fra louisville eller noe. Flypakke blir fort noe annet, men koster fort opp i $100 USD, men da har du jo også pakka samme uke... FedEx husker jeg ikke helt, men de ligger på noe av det samme mtp. priser. Forskjellen på FedEx og UPS (for oss som bor på landet), er at UPS bruker Posten Norge til å sende pakka innenlands, mens FedEx bruker lokal, innleid transport - noe som sparer deg for noen dager. så må vi heller ikke glemme tollen i norge. de er flinke til å tulle bort ting, spesielt hvis du bruker USPS ("Posten" i USA), og deretter Posten Norge. De er idioter, lar ting vente ukesvis før de fantastisk nok klarer å få ut finger'n og sende deg et brev der de ber deg om tillatelse til å fortolle pakken for deg. Deretter må du sende svar tilbake med fullmakt om at de kan åpne pakken for deg. Er du heldig, fortoller de den innen en uke, og pakka kommer i posten hvis det ikke skulle oppstå noen problemer. UPS og FedEx, on the other hand, er mye bedre. Det er absolutt verdt det om du bruker dem hvis du handler for første gang. Ikke bare presser de pakka di gjennom tollen (for å få ned leveringstid), men de legger også ut for deg for evt. toll + mva. Deretter får du en regning i posten der du betaler dem 1-200 spenn for jobben. Vel brukte penger i stedet for å vente på Posten Norge. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg