Gå til innhold

Leveringstid på varer fra ebay.com

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

$25 hos UPS er vel vanlig UPS intl. Ground. Fikk ei pakke for noen dager siden, tok 8 dager fra louisville eller noe.

 

Flypakke blir fort noe annet, men koster fort opp i $100 USD, men da har du jo også pakka samme uke...

 

FedEx husker jeg ikke helt, men de ligger på noe av det samme mtp. priser. Forskjellen på FedEx og UPS (for oss som bor på landet), er at UPS bruker Posten Norge til å sende pakka innenlands, mens FedEx bruker lokal, innleid transport - noe som sparer deg for noen dager.

 

så må vi heller ikke glemme tollen i norge. de er flinke til å tulle bort ting, spesielt hvis du bruker USPS ("Posten" i USA), og deretter Posten Norge. De er idioter, lar ting vente ukesvis før de fantastisk nok klarer å få ut finger'n og sende deg et brev der de ber deg om tillatelse til å fortolle pakken for deg. Deretter må du sende svar tilbake med fullmakt om at de kan åpne pakken for deg. Er du heldig, fortoller de den innen en uke, og pakka kommer i posten hvis det ikke skulle oppstå noen problemer.

 

UPS og FedEx, on the other hand, er mye bedre. Det er absolutt verdt det om du bruker dem hvis du handler for første gang. Ikke bare presser de pakka di gjennom tollen (for å få ned leveringstid), men de legger også ut for deg for evt. toll + mva. Deretter får du en regning i posten der du betaler dem 1-200 spenn for jobben. Vel brukte penger i stedet for å vente på Posten Norge.

 

Nyttig info her ja :)

 

Kan regne med 10-14 dager jeg da kanskje ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er idioter, lar ting vente ukesvis før de fantastisk nok klarer å få ut finger'n og sende deg et brev der de ber deg om tillatelse til å fortolle pakken for deg. Deretter må du sende svar tilbake med fullmakt om at de kan åpne pakken for deg. Er du heldig, fortoller de den innen en uke, og pakka kommer i posten hvis det ikke skulle oppstå noen problemer.

 

 

Bestilte en kjole av alle mulige ting fra en amerikansk butikk rett før jul som det måtte betales toll på. Da jeg fikk dette fullmakt-brevet i posten ringte jeg bare til Posten, og etter å ha blitt satt over rundt til litt forskjellige steder fikk jeg etter noen minutter snakke med en toller på Gardermoen.

 

"Jeg kan tolle den inn for deg nå jeg, så sender vi den med en gang! :) " sa en hyggelig kar til meg da. Litt ut på ettermiddagen kunne jeg hente pakka på posthuset.

 

 

Mitt råd hvis du skal tolle inn noe er å ringe tollen og late som om det er kjempeviktig at du får ordna det så fort som mulig. Det funka flott for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en kjole av alle mulige ting fra en amerikansk butikk rett før jul som det måtte betales toll på. Da jeg fikk dette fullmakt-brevet i posten ringte jeg bare til Posten, og etter å ha blitt satt over rundt til litt forskjellige steder fikk jeg etter noen minutter snakke med en toller på Gardermoen.

 

"Jeg kan tolle den inn for deg nå jeg, så sender vi den med en gang! :) " sa en hyggelig kar til meg da. Litt ut på ettermiddagen kunne jeg hente pakka på posthuset.

 

 

Mitt råd hvis du skal tolle inn noe er å ringe tollen og late som om det er kjempeviktig at du får ordna det så fort som mulig. Det funka flott for meg i hvertfall.

 

men hva må tolles og ikke tolles ?

jeg bestilte meg grill, og på seddelen jeg fikk så sto det "fri for toll"

Men det jeg har bestilt nå er vesentlig myye tyngre !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår