Gå til innhold

Hvordan feste tykk strøm/jordingskabel på en bitteliten skrue på forsterkeren?

Ranger emnet

King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt inn et Boss sett med kabler til anlegget mitt, og der er strøm og jording 16mm2. Og jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal få festet en 16mm2 kabel inn i den bittelille "spade" kabelskoen som følger med. Den er jo MYE mindre. Var innom Biltema i dag, og de hadde kabelsko til 16mm2, men da ble også selve festet til forsterkeren også mye større, og det er jo en ganske liten skrue som fester jording/strøm/remote på forsterkeren.

Hvordan kan man gjøre dette på best mulig måte?

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt inn et Boss sett med kabler til anlegget mitt, og der er strøm og jording 16mm2. Og jeg klarer ikke å skjønne hvordan jeg skal få festet en 16mm2 kabel inn i den bittelille "spade" kabelskoen som følger med. Den er jo MYE mindre. Var innom Biltema i dag, og de hadde kabelsko til 16mm2, men da ble også selve festet til forsterkeren også mye større, og det er jo en ganske liten skrue som fester jording/strøm/remote på forsterkeren.

Hvordan kan man gjøre dette på best mulig måte?

Om du har en fil, så fil denne store kabelskoen til du har den i den størrelsen du vil ha den.. så er du på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har en fil, så fil denne store kabelskoen til du har den i den størrelsen du vil ha den.. så er du på gang.

Det er en dårlig vane å file til en STOR ringkabelsko for å få den inn på en LITEN kontakt.

Kjøp godt egnede kabelsko så blir det gjort skikkelig første gangen!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider