Gå til innhold

b23a --> b23at ... hva med eksosen?!

Ranger emnet


x8|volvo

Anbefalte innlegg

ALtså! nå skal jeg konvertere (da jeg får tak i oljekjøler'n og en eventuell IC) :boxing

 

men så tenkte jeg litt...hvordan skal jeg gjøre det med eksosen?! :O

jeg har orginaleksos nå...den er vell 1.5" eller 2" ??hvis jeg ikke tar helt feil! så har jeg downpipe eller noen vill kalle det svanehalls i 2.5" ...men ser det at er et slikt 3-kant feste ^ så da blir spørsmplet mitt...hvordan skal jeg få dette til? _______________ /__\

ekstra spørsmål:

Vil jeg få mindre bensinforbruker hvis jeg slenger på 3" jt? f.eks...

Vil jeg få bedre effekt? (tror det selv)

Vil 3" jt ruste fort? kan jge ta det med videre liksom...

 

alle svar --> :pray

de uten peiling :aug: eller :boxing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downpipen festest bare mot turboen, hvertfall har jeg gjort det slik... Så har jeg 3 toms anlegg fra orginal turbo bil. med eksos under bakaksel og kun en lyddemper...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginale 240 turbo biler ble levert med 2,25 toms ekosanlegg med 2 lyddempere, r-sport turbo satsen volvo solgte ble levert med samme eksosanlegget men med en lyddemper. vis du ikke er opptatt av 3toms lyden så går du på volvo og kjøper et orginalt turbo eksosanlegg med 1 lyddemper,de har meget god passform og gir en helt grei lyd. koster ca 3lapper. eller kjøp 3toms jt,men disse har dårligere passform

 

Downpipen festest bare mot turboen, hvertfall har jeg gjort det slik... Så har jeg 3 toms anlegg fra orginal turbo bil. med eksos under bakaksel og kun en lyddemper...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat : Vil jeg få mindre bensinforbruker hvis jeg slenger på 3" jt? f.eks...

Vil jeg få bedre effekt? (tror det selv)

 

 

ifølge de opplysningene bcb gir, skal 3" JT fra turbo og ut, gi mellom 8-12% effektøkning.

 

Du vil få mindre bensinforbruk, grunnet kjappere "spool up" tid på turboen, 50%mindre motstand for eksosen ++.

 

Men har hørt at JT 3" kan ha dårlig passform til downpipen, så må bøyes til littegranne for å passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår