Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

bare husk på at den skjøten ved bakplata er der fordi karrosseriet forskyver seg. er bare karosseri kitt inni der. kan nok regne med at det vil sprekke opp etter hvert. bare jekke opp bilen et par tre ganger så er det gjort. golf karosseriet er jo übermykt.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Bilder kommer! :)

Har handlet inn det meste av understellsdeler og bremser nå!

Alt nytt! Bakakselen brukes, men skal sandblåses og lakkes igjen. Det samme gjelder noe fortstillingsdeler som må brukes om igjen.

De delene som ikke blir kjøpt nye skal overhales.

Må nemlig få den på hjula før vinteren og få den inn i garasjen da teltet sikkert ikke er så glad i mye snø. Det tok nesten kvelden her om dagen da det blåste godt her så :)

Men som sagt, bilder kommer... driver å skrur fra hverandre forstillingen. Det er skummelt hvor mye rust og sånn det er der :rolleyes:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare husk på at den skjøten ved bakplata er der fordi karrosseriet forskyver seg. er bare karosseri kitt inni der. kan nok regne med at det vil sprekke opp etter hvert. bare jekke opp bilen et par tre ganger så er det gjort. golf karosseriet er jo übermykt.

eg gjorde da på jettaen og da har enda ikkje sprekt.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo på belastning også da. kjører dere med 90 hesters motor så begrenser det vridningene vettu :P

skreiv du ikkje istad at man trenger " bare jekke opp bilen et par tre ganger så er det gjort." :) eg skal ikkje være pirkete:) heyyou :)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge opp noen veldig få bilder jeg da...

En spent Laaars som åpner en av pakkene med bremsesko...:

1.jpg

...Litt småplukking og demontering

2.jpg

Litt diskusjon over en et sunt måltid:

4.jpg

Mer mekking:

3.jpg

------------------------------------------------------

Fikk ikke tatt noen bilder av de nye deilige delene, men dette må vel gå ann å framskaffe en vakker dag :)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke støter noen her, men dette tror jeg er ny rekord på hva det jævligste det går an å pusse opp / bygge bil. Jeg får vondt i øya mine, fy faen.

Sparkel er utjevnings-masse, ikke fyllmasse. Sparkel skal ikke bygge mer enn max 1 mm.

Den plata som er lagt over, og delvis sveiset over tanklokkhullet - hva?

Jeg har selv hatt 8 Golf 2 og en Golf 1, men ingen av di så så jævelig ut som denne Golfen kommer til å gjøre.

Dere skal ha for innsatsen.

Som sagt - unnskyld hvis dere blei litt leie dere nå. Måtte bare få det ut, jeg er i sjokk.

Mvh. en lakkerer / biloppretter med to fagbrev.

Kjør som et helvete så havner du der.

:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, de skal ha for innsatsen. Men jeg synes nå ikke dette er det verste jeg har sett. Setter heller fingeren på at de velger feil løsninger på enkelte ting. Som den plata ved tank-lokket.

Men synes jeg hørte tidligere at man lærer av sine feil :) Og disse gutta her har det utrolig artig mens de holder på, og de lærer jo masse! Både å bruke maskiner, og hva det måtte være. Uten praksis og feiling kommer de ikke videre.

Mondeo20: Skjønnet godt hva du mener, men du som sitter med 2 fagbrev kunne heller gått inn med konstruktiv kritikk og kanskje veilede dem?

Stå på! :)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider