Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Som du sier, de skal ha for innsatsen. Men jeg synes nå ikke dette er det verste jeg har sett. Setter heller fingeren på at de velger feil løsninger på enkelte ting. Som den plata ved tank-lokket.

Men synes jeg hørte tidligere at man lærer av sine feil :) Og disse gutta her har det utrolig artig mens de holder på, og de lærer jo masse! Både å bruke maskiner, og hva det måtte være. Uten praksis og feiling kommer de ikke videre.

Mondeo20: Skjønnet godt hva du mener, men du som sitter med 2 fagbrev kunne heller gått inn med konstruktiv kritikk og kanskje veilede dem?

Stå på! :)

Ja, jeg kunne godt ha kommet med råd & vink, men i hvilken ende skulle jeg i tilfelle begynne?

Jeg andre ting å bruke tiden min på så - Stå på, en lærer så lenge en lever.

Fytti grisen.

Kjør som et helvete så havner du der.

:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg kunne godt ha kommet med råd & vink, men i hvilken ende skulle jeg i tilfelle begynne?

Jeg andre ting å bruke tiden min på så - Stå på, en lærer så lenge en lever.

Fytti grisen.

Idiot ^ :boxing Folk som deg får virkelig bilhobbyen til å blomstre.. :fingers:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg ikke støter noen her, men dette tror jeg er ny rekord på hva det jævligste det går an å pusse opp / bygge bil. Jeg får vondt i øya mine, fy faen.

Sparkel er utjevnings-masse, ikke fyllmasse. Sparkel skal ikke bygge mer enn max 1 mm.

Den plata som er lagt over, og delvis sveiset over tanklokkhullet - hva?

Jeg har selv hatt 8 Golf 2 og en Golf 1, men ingen av di så så jævelig ut som denne Golfen kommer til å gjøre.

Dere skal ha for innsatsen.

Som sagt - unnskyld hvis dere blei litt leie dere nå. Måtte bare få det ut, jeg er i sjokk.

Mvh. en lakkerer / biloppretter med to fagbrev.

Hvor har vi brukt sparkel som fyllmasse??

Og plata ved tanklokket er borte for lenge siden...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på sier jeg da :) Første golfprosjektet jeg har fulgt med helt fra starten! Blir spennende å se hvordan det blir til slutt! Håper dere ikke mister piffen selv om folk kommer med litt krass kritikk. Dere lærer jo masse slik som dere holder på. Lykke til videre, og keep 'em pictures coming!

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, det trenger dere.

:hammer

Jeg spør igjen, hvor brukte vi sparkel som fyllmasse?? Og bilder av plata over tanklokket kommer, så da kan du jo se om du har noe å klage på.

Takk for positive kommentarer dere andre...!

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, det trenger dere.

:hammer

du er litt ekkel nå syns jeg, for å ta et eksempel langt i fra dette så kan vi si det sånn jeg har også 2 fagbrev, men innen svakstrøm, om mine kompiser styrer me feks pc reprasjoner å hvis de er helt på jordet (som de jo er en gang i blandt) så hjelper jeg dem i stedet for å håne dem..

Akuratt det syns jeg du sku gjøre her i stedet for å prate tull.

for å si det sånn så har jeg å mine kompiser også pusset opp at en bil til lakk, dog ikke like omfattende som dette prosjektet men litt små mods å fjerning av lister å merker, vi bare prøvde oss fram spurte om tips ( å fikk tips......) å resultatet ble ganske bra faktisk, selvsagt ikke 100% men helt greit.

er jo av å prøve man lærer :)

Kjør på karer, tru detta blir bra jeg! :driving

Mvh

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har selvfølgelig ikke glemt denne enda... skjedd mye i det siste.

Først og fremst kan vi jo glede alle med at vi har tetta tanklokket på nytt, ikke bare lagt platen oppå nå, men selvfølgelig laget fals og greier så det blir smått med sparkling.

Og sveisene ble sånn ca. 1000 ganger bedre enn tidligere også, så vi sier oss fornøyd med denne.

Tetta igjen under tanklokk, det er sveisa med karroserikit over.

PA174146.jpg

Sveise sveise. Bilder i dagslys kommer, har ingen bra bilder av ferdig resultat enda :)

PA174150.jpg

Og bortsett fra det jobber vi for harde livet med å få på understell før snøen kommer. Iallfall bakaksel så vi kan løfte bilen foran og trille den som en trillebår inn i garasjen :)

Alt av gammelt understell sandblåses og lakkes med Arcanol.

Og i den forbindelse er det selvsagt kjøpt inn en del nye saker og ting:

Gewinde

PA174158.jpg

Nye bærearmer med gule Polybush foringer. Komplett foringssett til understellet hentes på Kollevold til uka :)

PA174156.jpg

Bremser. Helt vanlig 12mm ettersom det ikke blir noen ræserbil, men nødvendig er det :)

PA174157.jpg

Bakre bremseskjold ferdig lakkert. Disse er det eneste i tillegg til bakaksel og bærebru som blir brukt fra det gamle understellet, da Møller skulle ha astronomiske summer for nye. Ellers er nye tromler m/ innmat, bremserør og alt av andre bremsedetaljer kjøpt nytt.

PA224198.jpg

Og mens lakken tørker har vi gått løs på motoren. Denne skal overhales, shines, poleres, lakkes og pusses til show-look.

Pusse pusse

PA224176.jpg

Ikke særlig pen enda

PA224183.jpg

Toppen m/ ventildeksel som skal høyglanspoleres. Innsug og eksosmanifold vil ikke av pga. rustne skruer og annet morro. Men det SKAL av...

PA224172.jpg

PA224187.jpg

Mer kommer fortløpende. Vi jobber på spreng hver dag for å rekke det. Snøen kommer når som helst. :)

I tillegg må bilen renses under for gammel tectyl og understellsbehandles på nytt før vi monterer noe som helst.

Stay tuned! kiddie

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut, en liten idé er å ta en tur på biltema og kjøpe seg en "negerkuse" til å ha på vinkelsliperen, det letter arbeidet så utrolig mye når du kan drive på med en skikkelig vinkelsliper og rett utstyr.

det er en stål-børste type... jævla praktisk.

flott at du fortsatt holder på! :) ser bra ut!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Grovrengjører fra Biltema har vi allerede flere av. Har best erfaring med de til drill da de på vinkelsliperen slites veldig fort og er dyre :P Men grovrengjørere er forbruksvare i garasjen ;)

Falsetanga er kjøpt på Biltema, går på trykkluft. Smart sak, er fals og stanseverktøy i ett. Kosta 498,- eller noe.

Nå vrir vi hodene våre for å finne ut hvordan vi skal gjøre det med tanklokket. Skal fortsatt ikke røpe hvor det kommer, men Golf 2 tanken er jo av plastikk med innstøpt "påfyllingsrør" opp av tanken.

Evt. bruke en Golf 1 tank og lage "custom" påfyllingsrør osv. Må tenke nøye over det :)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider