Gå til innhold

LaStrada's Retro prosjekt - Del II

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi har allerede sparklet den, og det ble så og si perfekt... ble bygd ut noe fra vinduskarmen og "søkket" under plata, men dette er ikke merkbart. Over, og på sidene var det god nok plass...

 

Så det ble greit det.

Gjennombrenningen ble også grei den, kanskje ikke like bra på alle punktene, men grei nok. :)

 

Så vi får se... vi ble iallfall fornøyde. :pimp

Ta det fra en som vet, sparklingsarbeid kan se upåklagelig bra ut rett etter jobben er gjort, men etter en stund begynner ting å skje.

 

PS: sparklingsarbeid der hvor moderat til mye sparkel er brukt skal det helst stå i en måned før det pusses ned og formes. Selv om sparkelen er hard er det fortsatt en treg herdingsprosess på gang! Og du bør i såfall ikkje lakkere før måneden er gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal tanklokket??

Har selv hatt planer om å ha det bak baklykta, men har foreløbig lagt den planen på hylla ettersom dette medfører MYE arbeid, prøving og feiling. Men det blir kansje med det også en gang:)

Mye jobb ja, tviler ikke. Hvor tanklokket havner må du vente å se, hehe. ;) Kommer om ikke så altfor lenge. Men nå har vi èn ukes ferie. :)

Takk for tips ang. sparkel. Det ble ikke så tykt lag med sparkel faktisk, så... men det kommer jo uansett til å stå en stund før det lakkes. Lakkering skjer vel uti August hvis alt går etter planen. :)

 

Får litt vondt når jeg ser den toppen ligge neddi grusen.....

Den hadde det ikke stort bedre når den stod på den NOE slitne motoren, hehe. Men alt... absolutt alt, skal vaskes, renses og overhales nøye. Så det blir så bra så :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når det gjelder den sveisingen der, er ikke det den beste sveisingen jeg har sett.. Normalt sett når man sveiser sammen to plater, skal sveisen gjenomsmeltes i begge platene. Halve "larven" over platen, og den andre halvdelen under. Ihvertfall når platene ikke er tykkere en +/-1mm. Hadde blitt bedre om du hadde skåret ut en firkant som den platen du har sveist på har passet i, slik at du får en fuge mellom platene. For så å punkte tett i tett i tett..... hele veien rundt. Men da må du igjen passe på så platene ikke slår seg.

 

Det med sparkel, du må huske på at sparkelet vill synke med tiden når du sparkler opp så mye! Trenger ikke nødvendigvis ta bare noen måneder.. Min mening er, bruk minst mulig sparkel!!! Er du helt nødt til å sparkle større avvik, så er tinnsparkling tingen!

 

Men, kjempe bra prosjekt!!

03' Audi A4 1.8TQ S-Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at man skal holde seg under 2mm med sparkel pga. fleksibilitet osv.

Denne platen er jo 0.7mm, så det blir ikke dypt med sparkel. Får håpe det går greit ;)

Sveisen er kanskje ikke den beste nei, men... vi får se hvordan det blir :)

 

Nye oppdateringer kommer til uka, da ferien er over! Imens er LaStrada på hoggern og henter dører, skjermer og bakplate. Rust er fæle greier.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier vel at man skal holde seg under 2mm med sparkel pga. fleksibilitet osv.

Denne platen er jo 0.7mm, så det blir ikke dypt med sparkel. Får håpe det går greit ;)

Sveisen er kanskje ikke den beste nei, men... vi får se hvordan det blir :)

 

Nye oppdateringer kommer til uka, da ferien er over! Imens er LaStrada på hoggern og henter dører, skjermer og bakplate. Rust er fæle greier.

 

 

Hele bakplata får du ny hos vreng for en tusenlapp. vil heller anbefalle deg å kjøpe den helt ny. får du også tatt kryprusta som mest sannsynlig er i bagasjen.

 

Men, oppdater med bilder så blir det her bra. spent på tanklokk løsningen.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke stor golf fan, men som venn a Brille2K må jeg no finne meg i det :P

 

 

må bare si at det dere gjør virker tidkrevende, morro og sikkert en prøvelse tiltider

 

håper dere får doningen på veien tilslutt, lykke til videre med prosjektet

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noe, men ikke noe som er verdt å legge ut ;)

Blir hardjobbing neste uke, da kommer LaStrada hjem fra Bergen igjen...

 

Da blir det planlegging av tanklokk-mod. Blir litt mer hjernebry enn tenkt, men jeg tror jeg har funnet en løsning. Iallfall på tank-problemet.

Golf 2 har jo støpt inn påfyllingsrør i tanken, dette kan ikke brukes så vi trenger da en annen tank, evt. modifisere den originale om mulig.

 

Ellers blir det sveising av bakplate, cleaning av motorrom, oppbygging av motor igjen (Endelig fått av girkassa, klar for motorstativ og sandblåsing).

Vi bestemte oss for å vente med lakkering til neste sommer, så vi får tid til å klekke ut nye mods og planlegge de nåværende i ro og mak, uten stress og hastverk :)

Fargen er valgt, men det er hemmelig :D

 

Har også begynt å kjøpe litt nødvendige deler, bl.a. karroserideler.

Trenger et sett med 88-dører om noen har. Skulle ha pre-88 i begynnelsen, men etter nye tanker og ideèr må det bli 88-dører. :)

 

Remster: Blir nok å kjøpe den ny ja... virker som bakplatene er et ømt punkt på Golf 2 ;) Mye rust!

Tanklokk-mod kommer snart, begynnelsen iallfall.

 

Fritz: Takk for det! Har bare vært morro hittill, ingen store prøvelser. hehe ;) Planen er å få den på veien sommeren 2007. Blir nok ferdig seint i 2006, men den skal ikke på veien om vinteren så :) Der hvor LaStrada bor er det litt harde vintre :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vel,høres flott ut :afro

 

har flere par med dører jeg men det er jo et stykke unna!

uansett er det ikkeno problem å få tak i dører! kryr jo av golf 2.:)

 

stå på....

 

 

Gjøvik vs asker ekke så langt da. 10-15 mil ca. er verd å kjøre såpass hvis man har brukbare dører.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår