Gå til innhold

Problem II - Bilen starter ikke!

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

Yes yes, nå har det dukket opp et annet problem med Golf'en min! Bilen gikk på tomgang da jeg skulle ta litt bilder av den, og plutselig "dabba den ut" og motoren slukka - resultatet var ikke mere bensin igjen.. Heldigvis stod jeg bak en Esso, og fikk dytta bilen til pumpa og fikk fylt på for 100kr.. (kanskje altfor lite, men...) Deretter starta jeg så bilen, med litt hjelp av gasspedalen for at den skulle starte, og det gjorde den. Gikk så ut av bilen og bilen stod på tomgang i ca 1 min, ikke mer og motoren slukka, og NÅ...ville den aldri starte mer! :( Trur jeg har kjørt det knuskende tørt...

 

Veit at det er feil av meg ikke fylle på, så jeg er sikker på at jeg har bensin, men...feil har oppstått og nå står jeg her uten bil? Hjeeeelp?!

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Har du strøm på batteriet?

 

2: Kommer det bensin til pluggene? På spjeldhuset går det to slanger inn, skru av bensin - inn slangen og få noen til å vri litt på tenninga(hold gjerne en tom brusflaske over slangen), hvis pumpa m tilhørende el. virker så skal det komme bensin ut av slangen..

 

Hvis det ikke kommer noe så kan det være at rele`et til bensinpumpa som har tatt kveld.. Har skjedd med meg...

 

3: Skru av en plugg og legg den mot gods og se om du har gnist

 

Prøv dette først Ole... Er garantert bare en bagatell:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo også være koilen som er gåen. den kan komme å gå noen ganger. men det ser du når du legger pluggen mot gods. er det svak gnist så kan det også være koilen. var det med min for en stund siden. men du må få fiksa det fort så du kommer deg på streetmeet!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for rask respons! :) Håper jeg jeg får fiksa det slik at jeg kommer meg til Råde!

 

"Mot gods" - det vil si chassi? Har strøm og alt, starteren går som normalt...men trur at det ikke er bensin i bensinrøret eller noe?! Er bensinrøret det gjennomsiktede røret i motorrommet med luftfilteret der? Mulig bensinfilteret er tett - men finner det ikke! :( Hvor sitter det?

 

Hjelper det å fylle MER bensin kanskje? Hmm..

 

Noe med bensin trur jeg det er..mulig jeg har kjørt det knuskende tørt pga fucked bensinmåler:( Huff!!!

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Har du strøm på batteriet?

 

2: Kommer det bensin til pluggene? På spjeldhuset går det to slanger inn, skru av bensin - inn slangen og få noen til å vri litt på tenninga(hold gjerne en tom brusflaske over slangen), hvis pumpa m tilhørende el. virker så skal det komme bensin ut av slangen..

 

Hvis det ikke kommer noe så kan det være at rele`et til bensinpumpa som har tatt kveld.. Har skjedd med meg...

 

3: Skru av en plugg og legg den mot gods og se om du har gnist

 

Prøv dette først Ole... Er garantert bare en bagatell:)

 

Hvor liggger spjeldhuset? Kan du vise med bilde? :)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på forgasseren eller innsuget sitter det to svarte slanger. ta av den som pilen peker inn på og skru på tenninga. kommer det bensin da, så er det i orden. prøve med startgass rett inn u innsuget. er det koilen som tuller, så kan den faktisk kanskje starte på det. kanskje

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor liggger spjeldhuset? Kan du vise med bilde? :)

følg slangen fra luftfilteret. der den ender er spjeldhuset

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mot gods" - det vil si chassi? Har strøm og alt, starteren går som normalt...

 

Legg den mot toppen på motoren, slik at den blir "jordet"... For all del IKKE hold den med hånda når tenningen vris på, da får du ny hårfrisyre med 10års garanti:D

 

men trur at det ikke er bensin i bensinrøret eller noe?! Er bensinrøret det gjennomsiktede røret i motorrommet med luftfilteret der? Mulig bensinfilteret er tett - men finner det ikke! :( Hvor sitter det?

 

Hjelper det å fylle MER bensin kanskje? Hmm..

 

Noe med bensin trur jeg det er..mulig jeg har kjørt det knuskende tørt pga fucked bensinmåler

 

Tror ikke det hjelper å fylle mer bensin, Såfremst pumpa virker som den skal..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Hva med kontrollboksen (hjærnen) som kontrollerer innsprøytningen.. kanskje kretskortet har brent?

Skjedde på den gammel sierran min.... men er kanskje ikke samma greiene i en golf? :boxing

 

Er nok alà samme greiene på Ole`s bil, men her er det nok ikke noe så "dramatisk", mest sannsynlig enten relèt til bensinpumpa eller coil som har tatt farvel..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er medlem i NAF og bilen står på navnet hans, så han ringte NAF og hørte om dë kunne se på det.. De skulle komme om en times tida ca..okey greit tenkte vi, men den gang ei, tok opptil 3 timer før NAF kom, men det ekke poenget..så slutt på digrisjonen!

 

Ifølge hans ører og "kunnskap" sa han at det var bensinpumpa som hadde tatt kvelden. Han målte visst spenning (og strøm?) fra kontakten som kom opp fra pumpa og sa det var dødt.. Men det gikk visst strøm fra tenninga og til kontakten TIL bensinpumpa.. Hmm..

 

Høres dette ut som et "typisk" bensinpumpe problem/feil? Ikke at jeg stoler 100% på NAF karer..

 

Btw...tusen takk for rask respons gutta! :) Knall!! :pray

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge hans ører og "kunnskap" sa han at det var bensinpumpa som hadde tatt kvelden. Han målte visst spenning (og strøm?) fra kontakten som kom opp fra pumpa og sa det var dødt.. Men det gikk visst strøm fra tenninga og til kontakten TIL bensinpumpa.. Hmm..

 

Høres dette ut som et "typisk" bensinpumpe problem/feil? Ikke at jeg stoler 100% på NAF karer..

 

Btw...tusen takk for rask respons gutta! :) Knall!! :pray

 

Sjekk rele`et ditt først...

Det skal ikke være strøm til pumpa såfremst ikke tenningen er på, for da kobler rele`et inn...

 

Ta ut rele`et og finn kontakt nr.87(Standard pin/nr på relè), så kobler du en ledning mellom pin 30 og 87.. Da skal pumpa starte såfremst den er iorden..Hvis ikke så er det enten pumpa som er død, eller en kontaktfeil..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk rele`et ditt først...

Det skal ikke være strøm til pumpa såfremst ikke tenningen er på, for da kobler rele`et inn...

 

Tenninga var på da han målte...men pumpa jobba ikke sa han! Men sjekker opp relét for sikkerhets skyld!

 

Mye koster en bensinpumpe? Og kan JEG gjøre jobben selv uten problemmer?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga var på da han målte...men pumpa jobba ikke sa han! Men sjekker opp relét for sikkerhets skyld!

 

Men, hvis han ikke fikk strøm til pumpa så ville jeg sjekket rele`et først, bruk oppskriften min, så kan du tjuvkoble;) Hvis det da fortsatt ikke virker så er det pumpa.. Kan spare deg for noen lapper...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår