Gå til innhold

låsbolter på bilen... ingen nøkkel til dem...:-(

Ranger emnet


SVK

Anbefalte innlegg

nå har jeg gjort d geniale da...!!! klart å surre bort nøkkelen til lås boltene... helpme

har 17" mas itali felger på'n nå... å på de felga er d ganske langt inn til bolten...

lås boltene er runde med uttover hakk, hvis noen skjønner hva jeg snakker om da....!!! noen som er like sløve som meg eller??? som har no tips...???

skal på eu kontroll på onsdag å da går d dårlig med dekka bak tenker jeg...!!! n

hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de pipene er jo like så eneste mulighet er nok å sveise på ei pipe, kan jo bare ta ei sprekt ei eller noe sånt... Hadde samma problemet selv og da sa alle jeg var i kontakt med at eneste mulighet var å sveise på ei pipe, det dekkverksteder gjør ihvertfall...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det dekkverksteder gjør så tørr jeg å kalle dem uprofesjonelle. Vi har nå utstyr for å få av låsebolter. Hylser i div dimensjoner som er gjenga feil vei innvendig og som koner innover. Veldig enkelt og null sjanse for å skade felg.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det langt inn til mutterene så er det ofte vanskelig å få sveisa på en mutter. Får du tak i en mutter som er motsatt av en "grisepikk" så trur jeg du kommer lett ut av det, ellers så trur jeg at jeg ville ha borra de ut.

Men da må du nok ut med stikkakselene bak så du får satt i en ny gjengestang/bolt, da det ofte blir litt vanskelig å få satt på en ny mutter på det du har borra bort.

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det dekkverksteder gjør så tørr jeg å kalle dem uprofesjonelle. Vi har nå utstyr for å få av låsebolter. Hylser i div dimensjoner som er gjenga feil vei innvendig og som koner innover. Veldig enkelt og null sjanse for å skade felg.

Samma om du bruker det verktøyet der eller om du sveiser på en mutter ellerno, vil jo fortsatt ikke skade felgen... Bare litt mer jobb, det har jo egentlig ikke vært ønskelig å lage de spesialverktøyene der fordi da har jo låsemutteren/bolten ingen funksjon lenger hvis det kommer i feil hender...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uki, sveising blir for mye pes!!!! er langt inn til muttern...!!! men den spesial verktøyet er d sånn dem har på de fleste verksteder eller??

Har ikke vært borti att dem har hatt d i d hele tatt jeg men...

Måtte eventuellt kansje ha laga ett spesialverktøy selv... Gjenga opp med grove links gjenger i en mutter med samme diameter som hue på bolten og herda hele greia etterpå kansje...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår