Gå til innhold

Bygge om til el.speedo.

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Bygger om til el.speedo på min 242.

Har bakaksel med el.uttak å speedo med el.uttak.

Skulle pelle ut selve ledniga fra pappas bil her omdagen (den er en rullenes delebil:))

Er en blå å en svart ledning som går helt bakifra å fram til dashen. Skilte ledningene fra masse andre ledninger helt fra til dashen da de lå teipet sammen med MANGE ledninger.

trodde den blå å den svart gikk helt fram til speedon å det gjorde de. men bakpå speedon så var det en ledning til..den var rød og svart å den gikk til tennings låsen.

Må jeg bytte tenningslåsen til en som kommer fra en bil med el.speedo?

den blå å den svarte lå inni mellom mange andre ledninger under dashen, kan jeg kappe de av å så skjøte de igjen, så at jeg slipper å geite meg så jævlig under dashen?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på åssen det opplegget der fungere, skal gjøre det samme på min (-75 mod). Men regner med at den røde ledningen som er på instrumentet skal kun til tenningen (strøm når tenningen er på).

De to andre skal til sensoren i bakakselen. Regner med at sensoren bak bare er en pulsgiver så da skal en av ledningene til sensoren også ha strøm.

Men kan komme tilbake med mer nøyaktig svar når jeg har fått begynt på prosjektet, hvis ikke du da har fått noen svar.

(Kan ta litt tid da jeg skal bygge om et R-sport speedometer til elektirisk med en CD-Rom motor. Samtidig som jeg skal gjøre en større operasjon med motorbytte.)

Mercedes 190

Chevy Van G20

Volvo 242 - http://www.home.no/v242

Blazer K5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Den røde og svarte skal til punkt nummer 15 på tenningslåsen.

Hvis jeg får mailadressen din kan jeg sende skjemaer på det.

volvolars6162@hotmail.com

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

']Nå har jeg sendt skjemaene.

lykke til :volvsmile

takker å bukker:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider