Gå til innhold

Kadett C 1.2 ---> 2.0i

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

Har fått tak på en delebil til kadettn min nå.. Rekord 2.2i

Hva trenger jeg å plokke av rekordn?

Hvilke deler trenger jeg for å få den inn, av bunnpanne, fester og div!

Dette skal ikke godkjennes i første omgang, så blir vel en sveisa 1.2 bakdiff..

Vil helst ha dette godt forklart pga lite kunnskap!:P

Kom gjerne med synspunkter og forslag!

På forhånd takk! =)

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger motor, girkasse og mellomaksel.

Mellomakselen må kuttes og sveises på den som passer i klokka du skal bruke bak. Lurer på hvor lenge en 1200 bakaksling vil vare, hehe.

Så trenger du bunnpanna fra en Manta, motorfester, 2.2i bremser fra rekord og om det skal godkjennes 1600 forstilling fra Kadett C 1600.

En start ihvertfall :)

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å sette i de motoren oxo. De er helt like utvendig så er samma jobben. Men med innsprut må du legge opp retur og sette i el. bensinpumpe og koble 4 ledniger ca.

Du må oxo ha bunnpanne og oljesil ifra en 2liter (el 19000) som har sitti i en ascona B. Du må ha så "skvulpekammeret" sitter bak traversen ikke foran.

Så skjøte og sveise mellomaksel og lage oppheng til girkassa.

Og du kan bruke 1600 motorfester og flytte gummiputene(de som sitter i traversen) fram. På en 2.2i jeg har satt i en kadett brukte jeg motorfestene til rekord og bare la imellom 4 skiver på motorfestene(på blokka). Funka like fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta en bunnpanne ifra manta må du ta ifra manta 1800 motoren.

1200 akselen holder ei god stund den så lenge du bruker litt vett og ikke prøver deg der du VET det ikke går :)

Skal hvertfall IKKE bruke manta 1800 bunnpanne.. får du den til å passe er du god :pray

Bruk bunnpanne fra Ascona/Manta/Kadett 1.6-->

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hvertfall IKKE bruke manta 1800 bunnpanne.. får du den til å passe er du god :pray

Bruk bunnpanne fra Ascona/Manta/Kadett 1.6-->

Jo, før han edita det bort så skulle han bruke omega motor. Var det som stod i første posten med engang. Står som overskrift ute i kadett forumet oxo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakkke jeg prøvd å forklare dette på msn sirka 3000 ganger nå? hehe :D

du trenger motor/gir og mellomaksel fra rekorden. og alle innsprut duppeditter. gasswire, clutch wire og speedometer wire er også kjekt å ta med. om det sitter 2.2i bremser på den så ta av de også.

så trenger du bundpanne og sugerør/oljepickup/sil og eksos nedløp fra manta/ascona b. (eksosen må ha store typen flens, ta med fra rekorden for sikkerhets skyld så kan du heller mikke det om)

så trenger du kadett c 1600 motorfester.

og en radiator fra ascona/manta b, kanskje du kan bruke den som sitter i den rekorden, for det er vel en ombygd e1, da har den sikkert liten radiator så ta med den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider