Gå til innhold

SOMMERTREFF '05 "VOLUME 2" ACR - Mo i Rana 26-28 August

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tjaaaaa

 

jeg kan vel ikke si at jeg noen gang overhodet holder fartsgrensene her til lands..

 

Vel... i 30 soner og 50 soner på dagtid så er det obligatorisk for meg å holde fartsgrensene (med tanke på barnehager, folk, fotgjengere og skolebarn)

 

Derimot på kveld, natt og i ubebodde strøk så ja da er vel jeg som MANGE andre, og kjører "litt" over tillate fart til tider ;) jeg skader ingen å ingen andre blir skadd...

Jeg som bor fast i nerheten av ACR holder stort sett den farta som passer meg (les: passer meg å andre når det er 0 trafikk på vegen) og da også opp å ned til ACR banen flere ganger i uken...

 

Skulle det ha seg slik at den helga det var treff og jeg ble tilfeldigvis stoppet DA (slik som mange ganger ellers også) og dermed også bli bannet fra å kjøre på banen ?!?! .. neeeh det blir for dumt ...

alt som skjer utenfor banen er egnetlig ikke sommertreff "crew" sitt ansvar. men POLITIET sitt ansvar !!

 

Dermed synses jeg det er helt opp til poltiet å stå med laserkontroll å FRATA lappen til dem som fortjener det (dermed ikke noe mere kjøring på ACR) og dem som for bot, dem får en bot... og kan kjøre videre på ACR!

 

 

ergo, poltiet tar folk UTENFOR banen..

Sommertreff folka tar folkene som kjører INNAFOR banen..

 

Greit å simpel løsning... så er det opp til folk å holde seg til reglene.. både inne å utafor banen !

 

 

Derimot til slutt vil jeg si at dem FLESTE burde lære seg å kjøre i trafikken også.. ¤host¤ ja jeg snakker om rundkjøringer ..

Kan fort bli irriterende my tullkjøring når folk ikke KAN kjøre i noe så lett som en rundkjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg mein ei gruppa fra sommertreffet ska få ordna et møte med politiet her i Mo i Rana før sommertreffet e starta før å gjør dem klar over at vess d bi oppdaga stygg kjøring i Mo i Rana av en som e me på sommertreffe så bi han nekta adgang tel treffe. Så _kanskje_ politiet skjønn at vi e i mot stygg kjøring utenom banekjøring.

 

Sånn er det allerede faktisk. Men Politiet har en vanskelig taushetsplikt/personværn regel de må følge, så de trolig kan ikke "angi" folk som kjører som idioter utenfor baneområdet til oss. Dette har dem ennå ikke fått klarhet i. Men for å si det slik:

 

Kjører du forbi meg eller en av de andre i "crewet" i 200km/t så blir du tilskuer på banekjøringa i all tid framover. Og får vi til et samarbeid med politiet der, så ligger du dårlig an hvis du har kjørt fra UP'n på tur opp til banen:)

 

Blir litt for tynt å bannlyse folk på rykter om svinkjøring og hvis de får en "normal" fartsbot på 10-15km/t over grensa. Men får vi klart bevis på FARLIG oppførsel (Farlig i våre øyne, og ikke UP's øyne) i trafikken i forbindelse med Sommertreff så er det ingen banekjøring.

Dette er fordi at Politiet mener de kan nekte oss å arrangere treff på ACR hvis vi drar med oss så mye dårlig bilkultur at det blir dokumentert farligere i trafikken under arrangements helgen. Vil DU være den som er ansvarlig for dette? :p

 

Har ikke fått pratet med Politiet denne uken, men skal prøve å få tid til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..var en spøk fra min side.

Ja skal innrømme jeg ordla meg feil, men til og fra banen tenker jeg på Mo - ACR og ACR - Mo.

 

Og jeg skal innrømme at jeg lot meg provosere.

 

Men faktisk så skal det sies at andel idiotkjøring i Mo sett i forhold til den kjøringa som foregår rundt gatebiltreffene blir som mikroskopiske å regne. Ok, noen har det veldig travelt med å komme seg til/fra banen, men jeg har ikke sett skikkelig syk kjøring på den strekningen enda(heldigvis) Og det har vel (enda mer heldigvis) heller ikke skjedd noen alvorlige ulykker på den strekninga samtidig som det er sommertreff, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det allerede faktisk. Men Politiet har en vanskelig taushetsplikt/personværn regel de må følge, så de trolig kan ikke "angi" folk som kjører som idioter utenfor baneområdet til oss. Dette har dem ennå ikke fått klarhet i. Men for å si det slik:

 

Kjører du forbi meg eller en av de andre i "crewet" i 200km/t så blir du tilskuer på banekjøringa i all tid framover. Og får vi til et samarbeid med politiet der, så ligger du dårlig an hvis du har kjørt fra UP'n på tur opp til banen:)

 

Blir litt for tynt å bannlyse folk på rykter om svinkjøring og hvis de får en "normal" fartsbot på 10-15km/t over grensa. Men får vi klart bevis på FARLIG oppførsel (Farlig i våre øyne, og ikke UP's øyne) i trafikken i forbindelse med Sommertreff så er det ingen banekjøring.

Dette er fordi at Politiet mener de kan nekte oss å arrangere treff på ACR hvis vi drar med oss så mye dårlig bilkultur at det blir dokumentert farligere i trafikken under arrangements helgen. Vil DU være den som er ansvarlig for dette? :p

 

Har ikke fått pratet med Politiet denne uken, men skal prøve å få tid til det.

 

Jeg mener heller ikke å ta folk av banen på rykter. Men blir jo litt vanskelig den teorien jeg tenkte på hvis politiet har tushetsplikt/personværn.

Viking_Mo for http://www.latskap.net & Støytn Drifters.

 

Privat : 96 Volvo 850 T5

Jobb : 08 Volvo XC 70 Taxi ver.

Garasjen: 91 Volvo 245 230FT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår