Gå til innhold

Flekker i lakken! hvordan få bort!

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

Hei! jeg fikk slike flekker i lakken her om dagen pga rein! tror det er sol + regn + lakkrens som har reagert og dannet de flekkene. Men... hvordan i helv.. får jeg dem bort?! prøvd autoglym rubbing, og masse forskjellige merker. Det som virker best sålangt er Boat Polish fra 1986.

Så noen som kan annbefale noe sterke greier så jeg får det bort?

mvh

Morten

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen lakk har du?

jeg har også hatt sånne flekker!!

jeg vasket i sola, veldig varmt, taket er så man brenner seg på det.. jeg vasket, spylte, vasket spylte.. (for å hindre att såpe tørket) men alikvel ble det sånn..

noen som har råd? skal nevnes att bilen min ikke er sånn nå, pga det var den forrige, men hva er det som skjer?

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første bud er jo å aboslutt ikke vaske og polere i sola!

men når først uhellet er ute så må det maskin poleres.

fyk bort på thorsov å kjøp poleringsmaskin, den som ligner på en vinkelsliper til 300 eller hva det er, høres ut som den ska ta fyr å skjære seg når somhelst men den virker vel til en polering :P

så kjøper du en passe stiv pad, og meguiars diamond cut, eller annen fungerende lakkrens.

kjør på med lav hastighet og øk sakte tempo, lakken ska være ganske varm etter lakkrensing.

så går du på med en bra polish, f.eks meguiars speed glaze. no autoglym greier funker sikkert også.

lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første bud er jo å aboslutt ikke vaske og polere i sola!

men når først uhellet er ute så må det maskin poleres.

fyk bort på thorsov å kjøp poleringsmaskin, den som ligner på en vinkelsliper til 300 eller hva det er, høres ut som den ska ta fyr å skjære seg når somhelst men den virker vel til en polering :P

så kjøper du en passe stiv pad, og meguiars diamond cut, eller annen fungerende lakkrens.

kjør på med lav hastighet og øk sakte tempo, lakken ska være ganske varm etter lakkrensing.

så går du på med en bra polish, f.eks meguiars speed glaze. no autoglym greier funker sikkert også.

lykke til ;)

jeg vasket eller polerte ikke bilen i sola. Jeg sto i garasjen 2 dager før og tok på lakkrens på bagasjelokket. så 2 dager senere sto jeg hos en kammerat og bilen sto ute så starta det regne. Oppdaget ikke flekkene før dagen etter :(

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider