jva Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 regner med folk som vet noe om dette gjerne holder kjeft om det, men må spørre uansett. har et lite problem no, og det er at bilen min MÅ eu godkjennes i neste uke. er ikke så mye i veien med den, men har rett og slett ikk tid til å fikse det no. så det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen verksteder i bergens området hvor de ikke er så streng på eu godkjenningen. har hørt diverse rykter om at noen steder er de jævlig kul hvis det står en kasse pils i bagasjerommet og såndt, er dette tilfelle? tar gjerne imot tips på pm, eller mail. Siter Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Nå vet jeg ikke hva som er problemet med bilen din... Men EU kontrollen er for at du skal ha en bil som er sikker. Om det er et lite rusthull, fjernet katalysator eller at du har hivd inn en litt større motor for å tjene noen hester så hadde jeg vist den hvor som helt. Motorstørrelse er ikke alltid de merker dersom det er moderart. Men Eu kontrollen har du jo visst om minst 4 mnd før frist. Er det lenge igjen til fristen så vis bilen, og du skal se at de er ikke alltid så nøye som du tror. Mange feil kan "prates" ut om du ser ut som en seriøs person som faktisk kan utbedre feilene selv. Jeg hadde f.eks feil på et hjullager som var gåent, og det sa han at "det fikser du vel selv da du skal til Tyskland om 1 mnd". Må vel få sagt at feilen var utbedret 3 dager senere. Den kassepils trikset er vel mer for de som kjenner evt personer på et verksted o.l. Finnes alltid slike ting. Men jeg ville ikke tatt høyde for det, og en annen ting... De kikket aldri i mitt bagasjerom under EU kontrollen. _Men_ det du kan sjekke etter er hva de forskjellige verkstedene ser på som viktigs, for etter tid så blir det alltid noe som noen henger seg mer opp i enn andre. Her i byen vet jeg at det ene verkstedet gir deg 2'er feil uansett om det er sprekk i lykta, mens det andre tester lykta uansett for å se om strålen og styrken går i riktig retning. Begge verkstedene her bryr seg ikke om for små ratt, pedalavstandene o.l.. Men Tute, viskere, eksos, oppheng og rust i bærende konsturksjon og bremser er alfa omega. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 123 på arnatveit i arna e ganske slappe har eg hørt.. litt av hvert av biler som har gått igjennom der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 De kikket aldri i mitt bagasjerom under EU kontrollen. De ska da sjekke at varselstrekanten er på plass?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 De skal sjekke varseltrekanten ja. Jeg viste bilen min i Desember, hadde glemt å legge i trekanten etter en opprydding i bagasjerommet. På kontrollseddelen stod det at den var der. Dette var nå i Buskerud og ikke Bergen da, men det er mange som er slappe. Han jeg godkjenner bilen hos er hissig på at bremser og slikt er i orden, men ikke så nøye om du kommer med en sprekt frontlykt. Helt etter min stil egentlig. Vil selvfølgelig at evt feil på bremser/styring o.l. skal oppdages hvis jeg ikke har oppdaget det selv. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg