Gå til innhold

lett eu godkjenning i bergen?

Ranger emnet


jva

Anbefalte innlegg

regner med folk som vet noe om dette gjerne holder kjeft om det, men må spørre uansett. har et lite problem no, og det er at bilen min MÅ eu godkjennes i neste uke. er ikke så mye i veien med den, men har rett og slett ikk tid til å fikse det no. så det jeg lurer på er om det er noen som vet om noen verksteder i bergens området hvor de ikke er så streng på eu godkjenningen. har hørt diverse rykter om at noen steder er de jævlig kul hvis det står en kasse pils i bagasjerommet og såndt, er dette tilfelle?

 

tar gjerne imot tips på pm, eller mail.

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva som er problemet med bilen din...

Men EU kontrollen er for at du skal ha en bil som er sikker.

 

Om det er et lite rusthull, fjernet katalysator eller at du har hivd inn en litt større motor for å tjene noen hester så hadde jeg vist den hvor som helt.

Motorstørrelse er ikke alltid de merker dersom det er moderart.

 

Men Eu kontrollen har du jo visst om minst 4 mnd før frist. Er det lenge igjen til fristen så vis bilen, og du skal se at de er ikke alltid så nøye som du tror. Mange feil kan "prates" ut om du ser ut som en seriøs person som faktisk kan utbedre feilene selv.

 

Jeg hadde f.eks feil på et hjullager som var gåent, og det sa han at "det fikser du vel selv da du skal til Tyskland om 1 mnd". Må vel få sagt at feilen var utbedret 3 dager senere.

 

 

Den kassepils trikset er vel mer for de som kjenner evt personer på et verksted o.l. Finnes alltid slike ting. Men jeg ville ikke tatt høyde for det, og en annen ting... De kikket aldri i mitt bagasjerom under EU kontrollen.

 

_Men_ det du kan sjekke etter er hva de forskjellige verkstedene ser på som viktigs, for etter tid så blir det alltid noe som noen henger seg mer opp i enn andre. Her i byen vet jeg at det ene verkstedet gir deg 2'er feil uansett om det er sprekk i lykta, mens det andre tester lykta uansett for å se om strålen og styrken går i riktig retning. Begge verkstedene her bryr seg ikke om for små ratt, pedalavstandene o.l.. Men Tute, viskere, eksos, oppheng og rust i bærende konsturksjon og bremser er alfa omega.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sjekke varseltrekanten ja.

Jeg viste bilen min i Desember, hadde glemt å legge i trekanten etter en opprydding i bagasjerommet. På kontrollseddelen stod det at den var der.

Dette var nå i Buskerud og ikke Bergen da, men det er mange som er slappe.

Han jeg godkjenner bilen hos er hissig på at bremser og slikt er i orden, men ikke så nøye om du kommer med en sprekt frontlykt.

Helt etter min stil egentlig. Vil selvfølgelig at evt feil på bremser/styring o.l. skal oppdages hvis jeg ikke har oppdaget det selv.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår