Gå til innhold

Koding på Volvo 940

Ranger emnet


p0rScH3-9II

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er lykkelig eier av en Volvo 940, men det har seg slik at lyset helt til venstre i dashbordet lyser. Det indikerer at det er noe galt med elektronikken i motoren/bilen. Jeg vet at jeg kan undersøke noen små dioder i bilen som sender en slags kode tilbake for å gi beskjed om hva som er feil. Tingen er det at jeg vet ikke hva koden betyr, jeg har ikke tydingen! Noen som kan hjelpe meg her?

Takk :)

Dream cars:

 

Porsche 911 Turbo (95/00)

Volvo S60 R

Ferrari 360 Modena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ut kodene her du så ser vi hva det er fornoe:)

Hvis du ikke vet hvordan du leser ut, gör så här:

-skru på tenningen

-sett ledningen i hull nr. 3 (bensininnsprøytning) og trykk på knappen kort en gang.

-les av tre "tegn" korte blink og noter tallene

-trykk en gang til og les neste feilkode, hvis det er fler, den lagrer maks 3 feil

-gjør det samme i hull 6(tenningen)

tre 1-tall betyr at det ike foreligger feil.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om dette skal funke på Volvo 460 med B18FT motor også? Har Bosch LH-Jetronic 2.2 innsprøytingssystem og Bosch EZ210K tenningssystem og en svart diagnoseboks med 6 hull på venstre dempertårn. Er en ledning med en tapp på, og er vel denne som skal ned i et av hullene. Er ledninger koblet til hullene som er merket 1, 3 og 7. Noen som har peiling på om det er samme diagnose system og om du gjør det på samme måte på denne bilen? Noen plass jeg kan finne mer info om dette?

 

Har prøvd med å koble ledningen til alle disse hullene, og den eneste jeg får noe på er når jeg setter den i hull 7. Får da kode: 1-1-1, så ett eller annet er uten feilkoder da. I hull 1 og 3 kommer det bare ett blink akkurat i det jeg trykker inn knappen også skjer det ikke noe mer. Er det meningen at det skal ta lang tid før koden kommer, eller skal den komme med en gang?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p0rScH3-9II:

Tipper du har LH-Jetronic 2.4 boch greier..

 

-da tar du og setter på tenningen (hakk nr II)

-setter stikken i hullene som er i miden av de 6. en om gangen så klart..

-trykker på knappen 1sek så 3sek.. da kommer den første feilkoden..

-trykk på knappen 1sek igjenn så kommer neste feilkode..

(hvis den er lik så er det bare en) kommer det bare masse like blink.. er det ingen feilkoder..

- når du har lest av alle kodene gjør du det samme i det andre hullet..

 

skriv feilkodene her så skal jeg se om jeg husker kodene.. hvis ikke har jeg kode ark i en perm her et sted.. ;)

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hay! Tror ikke det stemmer helt det du sier nå!

Har funnet reperasjonshåndboka til bilen, og det viser seg at pinnen skal inn i hull nummer 6 (Husker ikke helt!), så skal man trykke på knappen i minst et sekund og maks tre. Så kommer første kode, så etter tre sekunder kommer neste, osv. Du som hadde 460'en, prøv å holde inne knappen i maks tre sekunder men minst ett sekund. Da burde det komme fram. Hvis det bare kommer 1-1-1, er det ingenting feil.

 

:cab :thumb

Dream cars:

 

Porsche 911 Turbo (95/00)

Volvo S60 R

Ferrari 360 Modena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p0rScH3-9II:

Tipper du har LH-Jetronic 2.4 boch greier..

 

-da tar du og setter på tenningen (hakk nr II)

-setter stikken i hullene som er i miden av de 6. en om gangen så klart..

-trykker på knappen 1sek så 3sek.. da kommer den første feilkoden..

-trykk på knappen 1sek igjenn så kommer neste feilkode..

(hvis den er lik så er det bare en) kommer det bare masse like blink.. er det ingen feilkoder..

- når du har lest av alle kodene gjør du det samme i det andre hullet..

 

skriv feilkodene her så skal jeg se om jeg husker kodene.. hvis ikke har jeg kode ark i en perm her et sted.. ;)

 

Mvh

E-K Racing

 

 

 

Hei hei igjen! La plutselig merke til en ting som du hadde skrevet! Man finner ikke feilkoden ved å trykke 3 ganger 3 sekunder på knappen! Hvis man gjør det, begynner motoren å teste elektronikken i motoren, du kan f.eks høre masse klikking, og dærting i motoren, dette er fordi motoren sjekker om bl.a tomgangsventilen funker, pluss mange andre elekroniske dubeditter. :)

Dream cars:

 

Porsche 911 Turbo (95/00)

Volvo S60 R

Ferrari 360 Modena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p0rScH3-9II:

 

hei hei.. sa egentilig trykke 1 gangs 1 sek også en gang til i 3sek.. ikke 3sek 3 ganger.. ;) var litt trøtt men det er enten en gang i 3sek.. eller en gang i 1sek..

 

hehe.. smeller i splellet og i dysene tenker jeg? lurte litt første gangen jeg også.. :w00t hehe..

 

 

Mvh

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p0rScH3-9II:

 

hei hei.. sa egentilig trykke 1 gangs 1 sek også en gang til i 3sek.. ikke 3sek 3 ganger.. ;) var litt trøtt men det er enten en gang i 3sek.. eller en gang i 1sek..

 

hehe.. smeller i splellet og i dysene tenker jeg? lurte litt første gangen jeg også.. :w00t hehe..

 

 

Mvh

E-K Racing

 

 

Hehe, så i håndboka at det skulle smelle og klikke litt, men syns det ble ganske mye! hehe, takk for hjelp uansett, alltid hyggelig med hjelp iks.

Må du bare ha en god natt da! hellothere

Dream cars:

 

Porsche 911 Turbo (95/00)

Volvo S60 R

Ferrari 360 Modena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har sjekka feilkode: i boks A blinker det 3 lange blink i hull 6 og 2. I hull 3 skjedde det ingenting. I boks B i hull 2 blinker det en lang to kort en lang en kort. Betyr dette noe?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka feilkode: i boks A blinker det 3 lange blink i hull 6 og 2. I hull 3 skjedde det ingenting. I boks B i hull 2 blinker det en lang to kort en lang en kort. Betyr dette noe?

 

 

1-1-1=null feil.

 

du må telle blinkene.

 

f,eks:en lang-2kort-3kort=kode 1-2-3

eller:1lang-1lang-2kort= kode 1-1-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2-1 koden på Bosch LH2,4-Jetronic betyr at signalet fra luftmengde måleren er fraværende eller feilaktig.

 

håper dette hjelper deg;)

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår