clone baby Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Hei, har en colt t 89mod som lader org 0.4bar men har sotte på en bleed ventil og kjørt den opp til 0.8bar, noe som er fyfy ved og justere trykket over 25% orginale trykk, i dette tilfelle har jeg jo stilt opp 100% mer trykk en org. Den første timen med oppjustert trykk funker som en drøm men etter en stund så daffer bilen seg ned, selv om det står på turbotrykks måleren att den lader 0.8 men virker som den lader 0.6bar. Kan det være att den org wastegate akkulatoren fjøren blir slapp etter den har fått kjørt seg litt siden jeg har justert den fra 0.4 til 0.8? Har hørt att dette kan være årsaken og att jeg bør hente en ny akkulator fra en bil som lader 1bar, noe som var planen og kjøre.. Noen ideer på hvilken bil jeg kan hente en akkulator fra? eller noen som selger en på 0-8->1.0bar? Mvh Clony... Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hei, har en colt t 89mod som lader org 0.4bar men har sotte på en bleed ventil og kjørt den opp til 0.8bar, noe som er fyfy ved og justere trykket over 25% orginale trykk, i dette tilfelle har jeg jo stilt opp 100% mer trykk en org. Den første timen med oppjustert trykk funker som en drøm men etter en stund så daffer bilen seg ned, selv om det står på turbotrykks måleren att den lader 0.8 men virker som den lader 0.6bar. Kan det være att den org wastegate akkulatoren fjøren blir slapp etter den har fått kjørt seg litt siden jeg har justert den fra 0.4 til 0.8? Har hørt att dette kan være årsaken og att jeg bør hente en ny akkulator fra en bil som lader 1bar, noe som var planen og kjøre.. Noen ideer på hvilken bil jeg kan hente en akkulator fra? eller noen som selger en på 0-8->1.0bar? Mvh Clony... Jeg monterte akkurat en ekstra fjær mellom braketten til actuatoren og der hvor du fester armen fra actuatoren til selve WG ventilen. (Garret T25, 1.8 liter) Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316 som lå og slang. Nå har jeg stabilt trykk på 0.7 bar i de høyere girene i stedet for 0.3-0.4 bar med kun fjæra i actuatoren. Gratis og effektivt. Jeg skal ikke kjøre mer enn max 1 bar med elektronisk boostcontroller. Dette var umulig med standar grunntrykket på 0.3 bar da trykket begynte å svinge noe helt jævlig på alt over 0.6 bar. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg monterte akkurat en ekstra fjær mellom braketten til actuatoren og der hvor du fester armen fra actuatoren til selve WG ventilen. (Garret T25, 1.8 liter)Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316 som lå og slang. Nå har jeg stabilt trykk på 0.7 bar i de høyere girene i stedet for 0.3-0.4 bar med kun fjæra i actuatoren. Gratis og effektivt. Jeg skal ikke kjøre mer enn max 1 bar med elektronisk boostcontroller. Dette var umulig med standar grunntrykket på 0.3 bar da trykket begynte å svinge noe helt jævlig på alt over 0.6 bar. Har du bilde av dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Har du bilde av dette ? Det eneste jeg fant var dette: http://kaffekopp.org/?q=gallery&g2_itemId=21413&g2_imageViewsIndex=1 Du ser spiralfjæren til venstre for turboen. Den ene enden er festet til tappen ut fra WG "spjeldet i stedet for klipset og den andre i braketten for actuatoren. Gratis og effektivt. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 Det eneste jeg fant var dette: http://kaffekopp.org/?q=gallery&g2_itemId=21413&g2_imageViewsIndex=1Du ser spiralfjæren til venstre for turboen. Den ene enden er festet til tappen ut fra WG "spjeldet i stedet for klipset og den andre i braketten for actuatoren. Gratis og effektivt. okey .. da skal du få et stabilt Turbo trykk ? Takk for bilde :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Oktober 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2006 Bleed ventil er noe dritt egentlig, kjøp en trykk regulert bleed ventil... sparer deg for mye banning og sværting.... en ting til: Kan jo være at du har noen dårlige rør som kanskje har blitt bøyd og blitt litt tett, akuratt som en hage slange du kniper av.. enda en ting til: :P Biltemas bensin rør, husker ikke dim. men passet utmerket til min wastegate, tåler varme tåler trykk. dem er tjukke, og du kan da altså ikke bøye dem så lett at det blir tett..... 34.90kr GO biltema:win Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.