Gå til innhold

Slapp ladetrykk, ny wastegate akkulator?

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, har en colt t 89mod som lader org 0.4bar men har sotte på en bleed ventil og kjørt den opp til 0.8bar, noe som er fyfy ved og justere trykket over 25% orginale trykk, i dette tilfelle har jeg jo stilt opp 100% mer trykk en org. Den første timen med oppjustert trykk funker som en drøm men etter en stund så daffer bilen seg ned, selv om det står på turbotrykks måleren att den lader 0.8 men virker som den lader 0.6bar.

 

Kan det være att den org wastegate akkulatoren fjøren blir slapp etter den har fått kjørt seg litt siden jeg har justert den fra 0.4 til 0.8?

 

Har hørt att dette kan være årsaken og att jeg bør hente en ny akkulator fra en bil som lader 1bar, noe som var planen og kjøre..

 

Noen ideer på hvilken bil jeg kan hente en akkulator fra? eller noen som selger en på 0-8->1.0bar?

 

Mvh Clony...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en colt t 89mod som lader org 0.4bar men har sotte på en bleed ventil og kjørt den opp til 0.8bar, noe som er fyfy ved og justere trykket over 25% orginale trykk, i dette tilfelle har jeg jo stilt opp 100% mer trykk en org. Den første timen med oppjustert trykk funker som en drøm men etter en stund så daffer bilen seg ned, selv om det står på turbotrykks måleren att den lader 0.8 men virker som den lader 0.6bar.

 

Kan det være att den org wastegate akkulatoren fjøren blir slapp etter den har fått kjørt seg litt siden jeg har justert den fra 0.4 til 0.8?

 

Har hørt att dette kan være årsaken og att jeg bør hente en ny akkulator fra en bil som lader 1bar, noe som var planen og kjøre..

 

Noen ideer på hvilken bil jeg kan hente en akkulator fra? eller noen som selger en på 0-8->1.0bar?

 

Mvh Clony...

 

Jeg monterte akkurat en ekstra fjær mellom braketten til actuatoren og der hvor du fester armen fra actuatoren til selve WG ventilen. (Garret T25, 1.8 liter)

Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316 som lå og slang.

Nå har jeg stabilt trykk på 0.7 bar i de høyere girene i stedet for 0.3-0.4 bar med kun fjæra i actuatoren.

Gratis og effektivt.

Jeg skal ikke kjøre mer enn max 1 bar med elektronisk boostcontroller.

Dette var umulig med standar grunntrykket på 0.3 bar da trykket begynte å svinge noe helt jævlig på alt over 0.6 bar.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Jeg monterte akkurat en ekstra fjær mellom braketten til actuatoren og der hvor du fester armen fra actuatoren til selve WG ventilen. (Garret T25, 1.8 liter)

Brukte en strammefjær fra trommelbrems på en 94 mod BMW 316 som lå og slang.

Nå har jeg stabilt trykk på 0.7 bar i de høyere girene i stedet for 0.3-0.4 bar med kun fjæra i actuatoren.

Gratis og effektivt.

Jeg skal ikke kjøre mer enn max 1 bar med elektronisk boostcontroller.

Dette var umulig med standar grunntrykket på 0.3 bar da trykket begynte å svinge noe helt jævlig på alt over 0.6 bar.

 

 

 

Har du bilde av dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av dette ?

 

Det eneste jeg fant var dette: http://kaffekopp.org/?q=gallery&g2_itemId=21413&g2_imageViewsIndex=1

Du ser spiralfjæren til venstre for turboen. Den ene enden er festet til tappen ut fra WG "spjeldet i stedet for klipset og den andre i braketten for actuatoren.

Gratis og effektivt.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg fant var dette: http://kaffekopp.org/?q=gallery&g2_itemId=21413&g2_imageViewsIndex=1

Du ser spiralfjæren til venstre for turboen. Den ene enden er festet til tappen ut fra WG "spjeldet i stedet for klipset og den andre i braketten for actuatoren.

Gratis og effektivt.

 

 

okey .. da skal du få et stabilt Turbo trykk ?

 

Takk for bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleed ventil er noe dritt egentlig, kjøp en trykk regulert bleed ventil... sparer deg for mye banning og sværting....

 

en ting til:

 

Kan jo være at du har noen dårlige rør som kanskje har blitt bøyd og blitt litt tett, akuratt som en hage slange du kniper av..

 

enda en ting til: :P

 

Biltemas bensin rør, husker ikke dim. men passet utmerket til min wastegate, tåler varme tåler trykk. dem er tjukke, og du kan da altså ikke bøye dem så lett at det blir tett..... 34.90kr

 

GO biltema:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår