Gå til innhold

Effektpotte - Endrer lyden seg over tid??

Ranger emnet

The Edge

Anbefalte innlegg

Jeg satte for en tid siden på en såkalt effektbakpotte type universal, for å få litt tøffere lyd, og bedre utseende enn det stygge enderøret jeg hadde orginalt.

Lyden ble jo rå den, men litt i meste laget, blir nesten slitsomt inne i kupeen over tid med gasspådrag, og nesten flaut å kjøre rundt i en helt orginal råtten bil med så mye lyd.. Når jeg starta opp i morges undret jeg meg over hvor stille den gikk, og kjørte i ca 10 minutter og parkerte.. Tenkte ikke mere over det, men når jeg etter jobb kjørte hjem igjen var jeg ikke i tvil lenger, den har blitt mye stillere, faktisk passe lyd nå. Det er ingen endring i motorgange eller drag, bare mindre lyd..

Det jeg lurer på da: Når man setter på en ny effektpotte, endrer lyden seg når man får "kjørt den inn" ?? Har vel kjørt ca 2000 km nå siden jeg satte den på ny.. Ikke kan jeg se at noen har stappet noe inn der heller..

Er en universal effektpotte med 2*3" dtm utblåsning.

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Sorry for offtopic, men hvor mye betalte du for en slik universal potte? Vært tøft med fetere lyd:)

87 Mazda 626 * SPIKER * 93 Audi 80E 2,0 *KONDÆM *

98 VW Passat 1,8 *SOLGT * 91 Toyota MR2 2,0 *SOLGT *

99 Chrysler G Voyager * SPIKER * 07 Volvo V 50 *SOLGT *

07 Volvo V 70 * SOLGT * 01 Audi A 6 1,8 Turbo *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden endrer seg etter tid når det er kjørt inn osv... for min del fikk jeg mere gromlyd og snerring på eksosen min :driving

Samme her og... Venter bare på at den blir grommere på min passat, byttet nettopp.

Men på min gamle jetta GT så kan jeg vel takke Shell VPower for gromlyden. Sikker på at den brant opp all innmaten.

Etter en full tank med Vpower så fyllte det seg "bensinrester" i eksosanlegget og ga noen jævla smell som slo tilbake og kvelte motoren. Etter å ha kjørt den tom og flere turer med normal bensin så ble den fin igjen, men lyden ble grommere :D

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i dag er det sånn mindre lyd, og jeg bruker ikke ørepropper nei, men hadda influensa i helga, og lurte på om det hadde påvirket hørselen. Men jeg har da normal hørsel ellers, og dekk/vind -støy i bilen er da like fremtredende som tidligere. Nå har jeg ikke kjørt lengre turer siden lyden endret seg, så det er mulig lyden blir mere intens når det blir skikkelig varmt, dette har jeg i tilfelle ikke lagt merke til, men før dette skjedde var lyden enorm alt fra oppstart, og nå er den mere dempet..

Om jeg skulle putte denne potta i en av to kategorier presangtert lenger oppe, så blir nok denne no billig juggel, men det er godt nok for min del. Er ikke så opptatt av alltid å ha det beste. Og ikke er det alltid man får det heller selv om man betaler mest..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansjke noe rusk har flyttet seg bakover og "tettet" anlegget litt på noen måte... Bilen fortsatt like dau/sprek ?

Ja som sagt, ingen endring i motorgange/drag..

Vet ikke hva rusk det skulle være heller. Hadde nede hele annlegget frem til manifoilen når jeg monterte(tok igjen noe rust på opphenget).. Og der var ikke noe løse gjennstander som jeg kunne høre/se..

Er forresten potta på denne sida: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=54# Den med pris 1290,-

Edit: Nå har den potta hatt pris 1290 aldri så lenge, og nå når jeg posta det her så presterte de selvfølgelig å endre prisen kun få minutter etterpå, den koster nå 1032,- Nei, herregud nå etter en oppdatering koster den igjen 1290,- er det jeg som har flippa eller er det sidene doms.. Det er nå uansett bare en potte der så drit i prisen

Kjøpte den på qxl, så det ble mye billigere. Men det er nok sikkert noe skrammel de har importert et eller annet sted fra..

De har nå solgt en del av disse på qxl, men det er vel kanskje ikke flere her på forumet som har testet denne..

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider