Gå til innhold

242 76 mod B230fk

Ranger emnet


ks 242

Anbefalte innlegg

Ja ha ha

Dumt atte du glemte hjelmen da slire sladd.

Det ble dårlig med filming av kjøringan mi det var veldig mye tåke når jeg var utpå.

 

Volvo 242 ble tauet hjem fra sigdal til oslo med en volvo 244.

Måtte ha vinduet litt nede eller så ble det dugg på ruta var 10- ute

så var en fisk tur. host host.

Den siste bakkene var det is så måtte låne naboens volvo xc90.

 

Når hjelmen kom, hadde motoren rast.

 

ealoken

lakken er fra 1996 fra Blokken var ny.

 

volvo-r-sport

Tar og heiser ut motorn i morgen.

Får håpe 531 toppen klarte seg.

 

Burnproof lada bare 0,7 bar Det spant på 3 gir fra 2500.

Må få tak i blokk ja.

Jeg har 4 stk råder og stempler liggende fra 96 mod ft.

 

Toyofan

Trur atte oljen ble for varm så den ikke smørte mere.

vann temp lå midt på hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja ha ha

Dumt atte du glemte hjelmen da slire sladd.

Det ble dårlig med filming av kjøringan mi det var veldig mye tåke når jeg var utpå.

 

Volvo 242 ble tauet hjem fra sigdal til oslo med en volvo 244.

Måtte ha vinduet litt nede eller så ble det dugg på ruta var 10- ute

så var en fisk tur. host host.

Den siste bakkene var det is så måtte låne naboens volvo xc90.

 

Når hjelmen kom, hadde motoren rast.

 

ealoken

lakken er fra 1996 fra Blokken var ny.

 

volvo-r-sport

Tar og heiser ut motorn i morgen.

Får håpe 531 toppen klarte seg.

 

Burnproof lada bare 0,7 bar Det spant på 3 gir fra 2500.

Må få tak i blokk ja.

Jeg har 4 stk råder og stempler liggende fra 96 mod ft.

 

Toyofan

Trur atte oljen ble for varm så den ikke smørte mere.

vann temp lå midt på hele tiden.

 

hmm..jasså jasså..disse motorene har det med å bli veldig varme ved herjing..henrik har jo også ødelagt mye med for varm olje på sin førr.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er nå tett ut og demontert var vist hull bak starteren å og under starteren lå det en halv råde.

Starteren har fått noen slag av råden.

Mellom akselen til olje pumpa var delt i fire deler.

531 toppen var det ikke et merke på engang.

Tenn pluggene var fine og brune de.

Stempelet var delt i to på langs.

Veiva har ikke låst seg den kan jeg snu med hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, få tak i en gammal 230 blokk, og borr inn underspylinga og kast inn dem rådene og stemplene du har liggendes, så blir denna krude'go!!

 

Er det ikke sånn jalla-oljekjøler som er integrert i den saken oljefilteret henger på på dissa motorene da?? -Kanskje på tide å vurdere en separat frontmontert oljekylare?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jo holde bra den da... Kast på en oljetemp-giver i bunnpanna når du først skal ut med motoren/blokka.

 

Jeg hadde olje temp giver i bånn pluggen men den har subbet så mye i bakken så det ikke går på noe kabelsko på.

Bånnpluggen blir nok sveisa på siden av bunpanna.

 

Skrotnisse

Får se når den kommer på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går sikkert ikke en uke engang før den er på veien igjen.

fælt tempo på karen når han setter i gang. motoren er allerede ute og plukka ifra hverandre. store hull på begge sider av blokka...

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår