Gå til innhold

242 76 mod B230fk

Ranger emnet


ks 242

Anbefalte innlegg

Det med inpress, hvis jeg kjøper meg compo med 20 i inpress som er 8 tom breie.. Så vil døm stå kant-i-kant med hjulbua foran.. Og med 20mm volvo spacers bak så vil døm fylle helt ut bak og?? ER det sånn ca riktig?

nei, du har plass til mer..

8.5, et13 + 5mm spacer får plass (om du former innerskjermen med varmluftpistol på kanten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 247
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, cache-tanken er ikke svart. Den er i rustfritt stål med 5 slangekoplinger, tror jeg det var. Øverst er retur tilbake til bensintank. 2 på midten, der den ene er fra matepumpe i bensintanken, og den andre er returrør fra bensintryksregulator, også er det en i bånn som går til hovedbensinpumpa. Det er også en som er plugget som går til evt enda en bensinpumpe. Jeg er ikke helt sikker på om dette er riktig, så rett meg hvis det er feil:>

 

Det er ikke noe problem å godkjenne motor, og ingen b23/230 motor er noe problem å godkjenne bare man gjør en god jobb når man setter inn motoren.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, han kjøpte nye skiver og klosser på volvo. Tror ikke det kan kjøpes andre steder. Bremsekalipperene kjøpte han nye av en kar i sverige. Han måtte også ha noen braketter til bremsekalipperene.

 

Volvo 240 har også ett litt spesielt bremsekretssystem.

krets1: forran+høyrebak

krets2: forran+venstrebak

Jeg vet ikke om han har gjort noen forrandringer der, men S60R kalipperene har bare 1 bremserør inngang mens 240kalippere har 2 bremserørinnganger. Jeg vet ikke om han fant på noe smart for å bruke det bremsekretssystemet han allerede hadde.

 

Man skal vel helst bygge det om, slik at man har det slik:

krets1: forran

krets2: bak

Det er også slik at trykket på bremsene bak er svakere enn trykket på bremsene forran. Sitter en reduksjonsventil i bremserør-forgrener-saken. Vet ikke hvordan det blir hvis man forandrer størrelsene på bremseskivene.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Godkveld, jeg sitter og leker med tanken på og kjøpe meg 242, og har en FT motor liggende..

Var det mye pes og bygge om fra "loddrett" motor, til skråmotor? , eller går de rett på festa ?

[-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn..

[-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt

[x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt

[x]75`Volvo 242L, Solgt

[X]86`Volvo 740GL Hugget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkveld, jeg sitter og leker med tanken på og kjøpe meg 242, og har en FT motor liggende..

Var det mye pes og bygge om fra "loddrett" motor, til skråmotor? , eller går de rett på festa ?

 

Er jo bare å "smettaninn" det. Er skråmotor i Volvo's 200, 700 og 900-serie (bortsett fra 960 som har alu-motor) Så en b230ft, som originalt sitter i 940/nyere 740TIC er like enkelt å få nedi en 242 som der den sitter originalt! Må bare flytte fordeleren fram til blokka, istedenfor bak på kammen.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår