maxis Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 "Harryalternativet" er jo å legge på en til toppakning.volvo gjorde jo dette selv på noen motorer faktisk.Fant prosedyre i vadis for å trekke topp med 2 pakninger vertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hmmm! Harryalternativet virket veeeldig aktuelt. Altså hva er greia a? At det skal "lekke" litt mellom de to pakningene og at man derved får lavere kompresjon eller? Og hva er vadis forresten? Noen som veit hvor mye det koster å få laga et custom grenrør? Og i tilfelle hvem som gjør sånnt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Bump! Blei litt stille her.. Ingen som veit noe mer? Ikke om harryalternativet heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Altsa... Når man legger dobbel topp-pakning bli rommet som er over stemplet større, når stemplet er helt oppe... det vil si at lufta ikke komprimeres fullt så mye ettersom det har større rom.. Ikke noen lekasje nei.. :) Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 også for du større klaring melle ventil og stempel. noe som ikke var helt bra etter som jeg hørte en gang. det hadde vist noe med fyllings graden og gjøre. holder det ikke med o,5 en stund? også kan mdu heller bygge en sikkelig motor? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 også kan mdu heller bygge en sikkelig motor? Det skal jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Tja, det holder kanskje en liten stund.. Men åssen kan jeg vite at den er akkurat 0,5 a? Vil jo ikke at noe skal ryke. Hehe! Men altså, er det bare plug and play med turbo så lenge jeg ikke har den over 0,5 bar? Helt sikkert? Ikke noe mer å tenke på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 hvis du har den gamle k-jetronic innsprutninga så må den å byttes... Den tåler ikke at man pumper luft under trykk igjennom den... men du kan jo montere den før turbon da... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Eehh! Åkei.. Hehe! Har jo ikke akkurat peilig på åssen innsprut jeg har da men.. Sier dette bildet dere noe kanskje? Noen som selger ny innsprut forresten? Som tåler turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Det er K-jet ja... Den kan du ikke pumpe luft igjennom.... Da måler den feil å gir feil bensinmengde... Desuten så gir den ikke mere bensin en til 160 -> 170 hk! Den fungerer hvis du plasserer den foran turboen da, men den vil forsatt gi bensin til 160 -> 170 hk og slangene til dysene er for korte.. Dysene må også byttes hvis du skal ha mere hk. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Propellue Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Æsj, kjipt ass.. Har jo 160-70 hester allerede(har gjort noen modifikasjoner). Har forresten en innsprut til, men ekke sikker på om den er lik den som står på. Skal prøve å få tatt ett bilde av den ikveld.. Mye koster ny innsprut, nye dyser og nye dyseslanger a? Noen som selger forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Tja... betalte 1500 får ei komplett innsprutning jeg... Ikke spesielt billi men det var det eneste jeg fikk tak i... Det var ei orginal b21et innsprutning. Du må også bytte fordeler til den får turbo når jeg tenker meg om... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.