Gå til innhold

ta av starteren til bilen.

Ranger emnet

bom-

Anbefalte innlegg

Har hatt inne en post om dette før, men tenkte jeg skulle ta å gjøre det nå, bilen kviner så ekstremt når jeg starter den. Så bare lurer jeg på om jeg får store problemer ved å bare skru av starteren fra den greia den henger på, sprøyte litt 5-56 på den og sette den på igjen ? yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 5-56/WD 40 skader ikke startere, men det vil nok ikke hjelpe noe særlig siden 5-56/WD40 er kortidsvirkende og tørre smøremidler. Bytt heller starteren.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta ut starteren det, men vil anbefale å ta av - polen på batteriet først. Fjern skitt, sprut på varer og prøv å dra litt i tannhjulet (det er meningen at det skal kunne gli langs akslingen sin). Få smurt opp skikkelig, og sett sammen igjen. Vil funke en stund, men tror nok du må regne med å skifte startkrans og/eller starter etter hvert (starteren pga slitt tannhjul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta ut starteren det, men vil anbefale å ta av - polen på batteriet først. Fjern skitt, sprut på varer og prøv å dra litt i tannhjulet (det er meningen at det skal kunne gli langs akslingen sin). Få smurt opp skikkelig, og sett sammen igjen. Vil funke en stund, men tror nok du må regne med å skifte startkrans og/eller starter etter hvert (starteren pga slitt tannhjul).

Okay, så den må skiftes ja. Men men, litt artigt å bare skru litt på bilen, se om jeg får det til :) men noen tips til bedre smøremidler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider