Gå til innhold

tips og ttriks om baklamper

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

"må" jo selvfølgelig ha lys i hele rekka nede i baklampene..og har satt i svakere pærer i tåkelysa.. men de virker jo kun sammen med nær/fjern-lys..

hva er det beste trikset da for å få dem til å gå av/på med tenninga?

har også 4ekstra bremselys holdere..syns det grommeste hadde vært om jeg fikk til at jeg hadde røde lys i hver baklykt, og i tillegg bremselys i alle tre glassa i hver lampe!

men så er ikke jeg så stødig med bilelektronikk egentlig, så jeg hadde blitt svært takknemmelig om noen her hadde erfaringer å dele!? så slipper jeg å styre å prøve meg frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å paralell-koble bremselys/kjørelys pæra til alle glassa er det vel?

Men, pass på at du ikke suger for mye strøm ut av hver krets (venstre og høyre side av bilen).. påregn bytte av sikringer til en kraftigere type :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å paralell-koble bremselys/kjørelys pæra til alle glassa er det vel?

Men, pass på at du ikke suger for mye strøm ut av hver krets (venstre og høyre side av bilen).. påregn bytte av sikringer til en kraftigere type :)

sjekk for all del tverrsnitten på kablen før du stapper i en ny sikring.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk for all del tverrsnitten på kablen før du stapper i en ny sikring.

tverrsnitt? hva er det? :rolleyes: hehe ;)

Mener det er 1,5kvadrat som ligger der jeg...skal tåle 10 ampere hvertfal... dvs 120w pr krets.... er mer enn nok det :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo i å for seg greit nok å få lys i pærene, men det som er litt mere styr er å få pæreholderene inn i hullene..etter det jeg kan huske var tappene på holderene helt forskjellige iforrhold til hullene i glasse.. en ting til, jeg må vel lodde ledningene til holderen, men hva gjør jeg da med det opleget som pærene opprinnelig får strøm fra? uten å ødelegge opplegget liksom..?

(sorry spør sikekrt litt mer enn nødvendig nå men har litt lyst å gjøre det mest mulig ordentlig sånn at en helt fremmed person kan overta bilen etterpå, og vite hva han skal gjøre når noe er galt, som f.eks skifte ei pære;))

men takker for de som har svart så langt :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeda meg, så jeg lodd bare p åen ledning fra tåkelyspæreholderens pluss til plusen til pæra på siden.. virket ganske greit, men ser ut som om de to lyser sterkere enn den "ytterste"(bremselys)..skulle den også vært med i koblingen? kjørelys delen i pæra selvsagt.

jeg har også tidliggere slitt litt med lys i varsellampa i dashen om at en pære er gåen, allt av pærer har vært i orden, men fremdeles..men NÅ, nå er også varsellampa slukket, så da må det vel være knall!

positivt og nå at jeg ikke trenger slå på bryteren, alkevel er det lys i..(hehe kansje bare jeg som liker sånnt;))

alt i alt; takk for tips og råd! spørs nå om jeg gidder gjøre mer utav det..

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider