Gå til innhold

Problem til 1000...

Ranger emnet


Shibbster

Anbefalte innlegg

Jeg har et par riper og en del rustsader på bilen min som er blitt behandlet, men er ikke lakket over med skikkelig lakk, men med en slags dekkstift, som forøverig ikke samsvarer med bilens orginalfarge...

 

Det som er mitt poblem er at deter rust overalt i bilen. Under alle lister, bak dashbordet, bak lydisoleringen osv... Det som jeg lurte på før jeg ble kjent med dette var om jeg skulle omlakkere bilen. Pusser bilen selv og leverer til lakking, koster en plass mellom 7000-10000 kr tenker jeg meg...

 

Men er det verdt å lakkere en bil som er såpas rusten?

Ellers er ihvertfall motoren helt i topp stand.

Og interiøret er også i flott stand...

Men jeg ga jo bare 10 000kr for bilen, pga småproblemer...

såer det da vitså å gi bilen til lakkering som vil koste like mye som bilen i seg selv?

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken bil har du? mod? km stand? hvis det bare er overflaterust hadde jeg kjøpt meg en sandblåser (enten punkt, eller vanlig) og sand og satt i gang. dette tar rusten kjappt og effektivt. (forutsetter at du har en kompressor da)

sveiser du selv, eller kjenner du en som gjør det? jeg hadde iallefall fikset rusten før jeg hadde lakkert den. om du skjærer rent og evnt leverer bilen inn til sveising så får du vell det en del billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Ford Escort Mk5. 91 mod. 112000km.

ikke dødkjørt, egentlig nokså sprek...

Det eneste som er dårlig er at bilen har blitt påkjørt/eller rygget i noe, som gjorde at høyre bakpart ble trykket inn.. Skaden er selvfølgelig blitt rettet på før jeg så bilen. Men den har fremdeles 2 bulker hvor lakken har spruket og begynnt å ruste under,(så vidt), ellers så er avstanden mellom høyre bakskjerm og bakluka større enn på den andre siden. Og når man åpner bakluka ser man at den er karosseriet er litt trykket inn i forhold til venstre side.

 

Ellers er det to store rustskader poå bilen som er helt, eller delvis behandlet med en slags plastikkbehandling. Dette befinner seg rundt bensinlokket, der var alt nesten bare rust sa tidligere eigeren, men er nå behandlet. Det er så dekket over med rød hammerlakk av en eller annen absurd grunn, og fargekoden stemmer ikke overens med bilen forøverig. Så det som kan gjøres der er egentlig å pusse ned, grunne og spraylakkere over det området, så det ser bedre ut... Det beste er å sveise inn nytt der..

 

Andre skaden sitter øverst på hjulbuen, på utsiden. (er ikke helt sikker på hva det kalles) men det er rust der som ikke er behandlet noe særlig. forrje eier har visst bare pusset vekk det meste av rusten og så malt over med den samme hammerlakken som nevnt over. Men det ser ut til at rusten er der ennå, for det ser ut som en slags bulk der rusten befinner seg, vet ikke hvordan skaden er enda.

 

Skal få meg ett par bukker som jeg kan legge bilen oppå, så kan jeg få se bedre hvordan skaden er... ellers er det en stygg klassiker av en nøkkelripe fra front til bak på venstre side. hvordan behandler jeg den?

I tillegg til disse h#%&?"es problemene var bilen orginalt matt rød.

Så har eieren da funnet ut at han skulle rubbe ned lakken for å få den blank. Så har han rubbet for mye og kommet nesten ned til grunningen. på panseret under viskerene er det en slags kant som gjør at panseret svaier litt nedover. på den kanten kan man se en hvit stripe som er grunningen...

Jeg tror det er noe gass i forruskeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår