Gå til innhold

Feil vekt i vognkort?

Ranger emnet

NissanPrimera

Anbefalte innlegg

Til de som sa at dette kunne jeg bare glemme; Tenk litt på hva dere sier og prøv på nytt!!

Jeg skaffet papirer fra Nissan Norge på at bilen veier 1155 kilo og fakset disse til drøbak trafikkstasjon, og etter mye telefoner og krangling frem og tilbake ringte det en hyggelig dame i går, og så at et nytt vognkort var på vei i posten! Jeg skulle bare skrive et brev til tollvesenet og kreve tilbake det jeg har betalt for mye!! :partyon

Man må ikke gi etter for de svina;)

Skal du kreve tilbakebetaling av engangsavgiften som også var for høy da bilen ble importert til landet også mens du først er igang også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kreve tilbakebetaling av engangsavgiften som også var for høy da bilen ble importert til landet også mens du først er igang også?

Krev også tilbake det som er betalt for mye i årsavgift siden bilen var ny.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen...!!! du er et ullhue Crzy T... godt noen gjør grovarbeidet for deg så du ikke trenger å lette så mye på flesket. Makan til holdning er det lenge siden jeg har sett!!! :boxing

Stå på NissanPrimera!! Godt det norske folk ikke har gått helt i stå... og ja - meg inkludert :drive2

Drifting is not a crime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy faen...!!! du er et ullhue Crzy T... godt noen gjør grovarbeidet for deg så du ikke trenger å lette så mye på flesket.

Hva? Hvem gjør hvilket arbeid for meg? Gratulere med da'n.

Personlig velger jeg heller å være et ullhue enn en som ikke kan lese.

Vet ikke om reglene var de samme i 98 når bilen blei importert som i dag, men med 75 kilo forskjell på en bil til ca 300,000, og 143 hk, så var det snakk om ca 5000 kroner!

Reglene for førstegangsregistrering av bil i Norge er unendret siden 01.01.1996.

Hvis bilen var ny i Norge er det betalt ~5200,- for mye når den ble registrert. Hvorvidt om man kan kreve tilbake alt dette, om man får bruksfradraget fratrukket eller at Tollvesenet rett og slett sier at dette var importørs egen feil og de ikke kan lastes er nok heller uvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltilsynet i drøbak er noe helvetes drittsted/folk...

tok papirene mine på senkesettet uten å godkjenne det i vognkortet, så på etterkontroll fikk jeg beskjed om å fikse papirene, og de i drøbak nekter å gi meg papirene, så endte med at jeg måtte ut med 1300 i nytt senkesett....

kom dit for å ha motorbyttegodkjenning og eu-kontroll samtidig... 1/2 time + 1/2 time, altså en klokke time hos dem, kom dit og fikk beskjed om at de ikke hadde tid til meg, så han så på motoren min og 10 sekunder og sa ikke godkjent, ga meg en grunn og det var at det så uferdig ut.. nekta å høre på hva jeg hadde og si osv.. alt i alt, fra jeg kjørte inn bilen til jeg hadde betalt og dratt tok det 25 min..

var så på BT på Billingstad og fikk motoren godkjent der akkurat likedan som den så ut i drøbak, og de sa det så veldig bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Fikk du tilbake kronene noen gang?

Driver å ser på Almera selv nå.

Åssen står det til med SRI'en "min"?

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider