Gå til innhold

papirer til 16V G60??

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig og framskaffe papirer på en ORGINAL 16V G60? Møller er jo selvfølgelig dårlig til hjelps på dette området. Finnes det eventuelt en slik bil registrert i Norge, eller et EU-land som noen vet reg.nr på??

 

Til deg som kan hjelpe med noe slikt: :pray :pray :pray :pray :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette er tatt opp ca. 1000 ganger tidligere. VW har aldri levert denne bilen og har dermed ikke papirer på dette. VW Motorsport (?) eller hvem det nå var som laget en slik bil er nedlagt og kan dermed ikke gi ut papirer på dette.

 

Det eneste du kan håpe på er å bremse bilen med lite hk og håpe at biltilsynet vil godkjenne noe sånt, men tror du må møte julenissen der.

 

Den siste muligheten er å ta turen ned til TUV og få de til å gå over bilen. Desverre koster dette såpass mye at du heller kjøper/bygger noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette er tatt opp ca. 1000 ganger tidligere. VW har aldri levert denne bilen og har dermed ikke papirer på dette. VW Motorsport (?) eller hvem det nå var som laget en slik bil er nedlagt og kan dermed ikke gi ut papirer på dette.

 

Det eneste du kan håpe på er å bremse bilen med lite hk og håpe at biltilsynet vil godkjenne noe sånt, men tror du må møte julenissen der.

 

Den siste muligheten er å ta turen ned til TUV og få de til å gå over bilen. Desverre koster dette såpass mye at du heller kjøper/bygger noe annet.

Sorry for at jeg plager folk med dette. Vet det er tatt opp mange ganger før. Men som jeg også skriver i innlegget trenger jeg jo egentlig bare ett skiltnr på en slik bil. Men å finne ett av 70 skiltnr er ikkje lett.

Kansje noen har sett dette i en annonse av en slik bil eller lignende, derfor spør jeg. Igjen takk, om noen kan komme med innspill på dette.

 

PS: bilen skal ikkje bremses med lite HK og den skal gjennom koste hva det koste vil. Gjerne en tur til tyskland om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland og TüV er vel ikke så dyrt som alle skal ha det til, sikkert mange av dere som har sett den Lilla Perlemors Audi TT 1,8T fra Årdal, som har vært på en del av treffene i år. Casper Lian som hadde den før, fikk jo montert justerbare luftdempere på den og fikk det TÜV godkjent i tyskland.

Han betalte ikke mer enn ca 25000,- og det var jo da for dempere, montering og godkjenning..

 

Så kan aldri verden tenke meg at det da koster så utrolig mye for godkjenninga. ta kontakt med dem i tyskland som driver med dette og hør.

Kan tenke meg i mellom 5-10'000 for godkjenning av det der, maks!

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland og TüV er vel ikke så dyrt som alle skal ha det til, sikkert mange av dere som har sett den Lilla Perlemors Audi TT 1,8T fra Årdal, som har vært på en del av treffene i år. Casper Lian som hadde den før, fikk jo montert justerbare luftdempere på den og fikk det TÜV godkjent i tyskland.

Han betalte ikke mer enn ca 25000,- og det var jo da for dempere, montering og godkjenning..

 

Så kan aldri verden tenke meg at det da koster så utrolig mye for godkjenninga. ta kontakt med dem i tyskland som driver med dette og hør.

Kan tenke meg i mellom 5-10'000 for godkjenning av det der, maks!

 

Var han inne hos TUV og fikk godkjent demperne på akkurat sin bil? Synes dette høres veldig billig ut. Når det har vært snakk om å godkjenne 1stk Skyline der nede så har prisene ligget rundt 50k bare for å få folkene til å gå over bilen og teste avgass etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på akkurat det der, men han hadde nå i hvertfall fått det TüV godkjent i tyskland, og mener å huske at han sa han ikke hadde betalt mer enn rundt 25000,- å det var inkl. dempere og montering..

 

Er nå i hvertfall godkjent i vognkort på bilen.

Skal høre litt mer med Kenneth i morgen, kanskje han vet noe mer.(han som eier den nå!)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på 25.000,- høres ikke ut som mer enn dempere og montering. Hvis denne i tillegg har vært inne hos TUV og har hatt 4 ingeniører pirkende på bilen i 5 timer så har han fått noen sinnsykt rabatter et eller annet sted.

 

Det som isåfall kan ha skjedd var at produsenten av demperne ville ha de TUV-godkjent på den type bil han hadde, og betalte godkjenningen elns for han?! Hvorvidt om det faktisk går vet jeg ikke, men er isåfall det eneste som virker naturlig hvis den faktisk har vært der.

 

menne ... har vel dratt tråden nok off-topic nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper og Lars fikk montert luftfjæring fra Bavaria i Tyskland. De er nå konkurs. De var de eneste på "den tida" som hadde tüv godkjent luftfjæring etter som jeg vet. Men de fikk kun med tüv-godkjenninga hvis de leverte inn bilen der til montering.

 

Hvis jeg ikke er heeeelt borte nå..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper og Lars fikk montert luftfjæring fra Bavaria i Tyskland. De er nå konkurs. De var de eneste på "den tida" som hadde tüv godkjent luftfjæring etter som jeg vet. Men de fikk kun med tüv-godkjenninga hvis de leverte inn bilen der til montering.

 

Hvis jeg ikke er heeeelt borte nå..

 

Å det sier du nå, nå som jeg har brukt tiden på å prøve å finne det ut:P

hehe.. Neiss.. men da fikk vi oppklart det i hvertfall.

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår