Archeron Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Noen som har peiling på lovligheten med å fjerne katalysator?Kan man få avkortet forsikring vis uhellet skulle være ute? Eller er eneste risiko å få pålegg om å få katalystor på igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Det er ulovli...Og du vil få feil avgass og vil ikke få bilen EU-godkjent. Kan også få mangel-lapp om du blir stoppet i tekninsk kontroll.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Archeron Skrevet Juni 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Det er ulovli...Og du vil få feil avgass og vil ikke få bilen EU-godkjent.Kan også få mangel-lapp om du blir stoppet i tekninsk kontroll.. Jo men vis jeg får mangel-lapp så er det jo bare å sette på kat. igjen og vis den..får vel ikke bot? Og den kan jo også bare settes på når den skal eugodkjennes... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hvorfor vil du fjerne den? Få mer HK?.. Kan hende at det slår den andre veien også da.. Motoren er tross alt innstillt til den motstanden som eksosanlegget med kat gir deg. Hva er planene dine? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Fra 97mod og oppover taper du effekt på det... På en eldre bil blir det bra:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Archeron Skrevet Juni 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hvorfor vil du fjerne den? Få mer HK?.. Kan hende at det slår den andre veien også da.. Motoren er tross alt innstillt til den motstanden som eksosanlegget med kat gir deg. Hva er planene dine? Har en BMW 316i 93',har ikke bestemt meg enda, men har litt lyst å fjerne kat...Skal eu-godkjenne bilen denne måneden, og i den annledning skal jeg bytte bakre del av eksos (lekasje i nåværende). Har fått tak i supersprint bakdel, så planen var å fjerne kat. etter eu-godkjenning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Har en BMW 316i 93',har ikke bestemt meg enda, men har litt lyst å fjerne kat...Skal eu-godkjenne bilen denne måneden, og i den annledning skal jeg bytte bakre del av eksos (lekasje i nåværende). Har fått tak i supersprint bakdel, så planen var å fjerne kat. etter eu-godkjenning... Ja, men du må ikke ha eksos lekkasje på eu-kontroll....Får ikkje målt avgass då..Må på etterkontroll...Ikkje gøy.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hvordan er reglene hvis bilen skal ha katalysator, men klarer avgasskravene uten? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Hvordan er reglene hvis bilen skal ha katalysator, men klarer avgasskravene uten? Då vil eg tro det er greit..Eldre biler har jo ikkje kat liksom.. Viss ikkje de som godkjenner han er helt idiot, henger seg oppi at han ikke er der, så skal det gå greit... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er.. Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de: "Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett. Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme." Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er.. Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de: "Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett. Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme." Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :) Sprøs jo helt om han e svim elle ikkje...Er no ikkje allti vi på jobb gidde å måle avgass en gang... :) Viss bilen er helt normal liksom...Null mods...Så viss du får bilen til å se slik ut, kan det jo hende de også driter i det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Nå skulle han jo skifte eksosen _etter_ kontrollen.. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
epidemic Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Se å få fjerna den møkka:P bare å sette på når man skal på eu kontroll...... Siter 1973 Ford Pinto (med 302HO v8) sombrero 1968 Volvo 144 (75HK) :pimp V8 er tingen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Her, last ned denne så leser du pkt 8.2 og utover.. så får du en ide om hva kravene er.. Fra punkt 8.2.1 b. så skriver de: "Kontroller at eksosanlegget ikke har lekkasjer. Se så langt mulig etter om utslippskontrollsystemet er komplett. Kontroller om motor og katalysator er driftsvarme." Så du må ha katalysatoren der på kontroll, for de vil mest sannsynlig se etter den :) Hadde ikke katalysatoren på når jeg skulle på pkk jeg å da målte de 0.37 på kontrollen. Max er 1.50. Er en 94 golf td det er snakk om Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 Støtter bare mine mistanker enda mer.. EU-kontrollen er ikke akkurat en grundig kontroll. Ser for meg at de spaner etter rust og sjekker bremsene.. ser resten OK ut så er bilen så godt som godkjent. :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.