Gå til innhold

Justering av turbotrykk audi s4.

Ranger emnet

krusty

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Audi s4, som jeg haddde tenkt til å gjøre litt småting med..

Men siden det er wastegateklokke på den. Må jeg da stramme den? eller fungerer det også med en vanlti justeringsventil på slangen? Og hva er fordel ulempe med separat wastegate? skal jeg bytte turbo, lønner det seg da og kjøpe en med wastegate? Eller bare kjøpe en større wastegate? Og til dere som trimmer disse bilen? Skal sette på et grenrør ettervært, og hadde tenkt meg ca 400 hk, Men hvilken turbo er da oftest brukt? Og hvor stor westgate trenger jeg egentlig da? Tenkte på en kkk k27 turbo, Men holder denne? eller hva skal jeg satse på? Og er det noen som har satt på frontmontert intercooler på denne bilen? Og som kanskje har noen bilder? syns nemlig det ser veldig trangt ut for slanger og sånt..

1991 peugeot mi16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. gjengen på nordicaudi.com har en god del peiling.

eneste problemet er at den er på svensk....

http://www.nastyracing.com der er en som har skiftet intercooler. men på en s2. tror nok du må kutte og sveise litt ja :) men det er vel ikke problem. når det gjelder selve trimmingen tror eg at den originale wastegaten er meir enn god nok for 400hk :) så den trenger du ikke beskymmre deg for. du må ha deg ny turbo, kammer, intercooler luftmassemåler (+++) og du bør ligge luftfilteret ditt ned mot bakken. for å få plass til større turbo og får at turbo'en på bilen din ligger ca 15-20cm fra turbo'en din. Turboen din produserer MYE varme og varm luft gir dårligere effekt. jo kaldere luften er før den passerer turbo og jo kaldere blir den når den går inn i intercooleren din. og da klarer intercooleren å få den enda kaldere, noe som gir meir effekt :)

har du planer om å gjøre dette selv eller har du planer om å la et verksted gjøre dette. Børge Olsen Racing på askøy utenfor bergen er nok en av de flinkeste i landet etter hva eg har hørt. men han er dyr. du kan jo ringe å høre hva de skal ha for å trimme bilen din til 400hk. eg vil tippe en plass mellom 50 og 100000 tusen.

ops. foresten. hva S4 har du? eg tenkte på 2.2 R5 nå vertfall.

Seat 1.8 Sport 2000 - Solgt etter 3mnd

Audi S4 Varebil 1993 - Kondømt etter 4mnd

Audi S2 Coupe 1991 - Solgt

Toyota Carina 1.8 Ultra 1996 - Bruksbilen :D

Mazda RX2 1972 - Prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm vil bare sitere til det du sa om at til kaldere lufta er før den går inn i turbo, til kaldere er den når den går ut av intercooler..

om lufta er 20C eller 80C har vel ikke så vldig mye å si da den blir 600C(mener det er det tempen blir regnet som, eller 500) når den er i turbo..?

jeg trodde ihvertfall at tingen var at turbo'n skulle få NOK luft, ikke KALD nok luft.. men hvis jeg tar feil her nå så er det bare å rette meg!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltids en viss fare for at jeg tar skikkelig feil nå, men trodde du greit kunne få ut hvertfall godt over 300hk av en 2,2T bare med chip, effektanlegg og filter. Koster jo fort et par lapper å begynne å bytte turbo, IC, wastegate, grenrør, anlegg og chip.

Just my two cents....

Lenke til kommentar
Del på andre sider