Gå til innhold

Justere trykk?

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Jeg har en b230AT og tenkte at jeg skulle höyne trykket til ca 0.7 - 0.8 bar. Går på ca 0.5 bar nå. Men hvordan skal jeg gjöre dette? Må vel ha noen slags skrue/ventil med ei nål på, som går ned i wastegate slangen og som klemmer den, eller er det noen andre måter å gjöre det på?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe....ville ikek stilt trykket så innmarri høyt hvis du ikke har gjortnoe med kompresjonen på motoren....det kan si :boxing husk... *et smell så er det kveld!. regelen* ;)

 

edit: noen sierat det går bramed 0.8 trykk på denne kompresjonen...(vet ikke hva den er) men væææær forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får hver runde du korter inn staget så øker trykket med 0.03 kg.

 

Hvis wastgate klokka di er orginal så stopper den vel på omtrent 0,6 kg trur jeg... Da må du ha sån ventil som setter på slangen får å få høyere trykk. ( kjent som turbopluss hær.. vet ikke om det er riktig navn..)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan sette på en strupe ventil på slangen fra turbo til wastgate klokka. er enklere å justere og den.

Pysventil dom kaller det?

 

stemmer... også kjennt som pysventil, turbopluss osv..!

 

Men, den gir jo ikke noe stabilt trykk.. Å du vil få mere turbolagg.. Siden denne koster en 1000 lapp ca vil jeg heller anbefale å søke litt rundt etter ei brukt wastegateklokke som går høyere, eventuelt en gåen turbo med sterkere klokke... Min Uorginale går vel til 1 -> 1,1 kg tror jeg..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer... også kjennt som pysventil, turbopluss osv..!

 

Men, den gir jo ikke noe stabilt trykk.. Å du vil få mere turbolagg.. Siden denne koster en 1000 lapp ca vil jeg heller anbefale å søke litt rundt etter ei brukt wastegateklokke som går høyere, eventuelt en gåen turbo med sterkere klokke... Min Uorginale går vel til 1 -> 1,1 kg tror jeg..

 

 

Nå er jo litt heftig turbolagg artig da :) hehe

 

Men pass deg, ting skjer fort :)

Volvo 240 Lazer blue

 

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo litt heftig turbolagg artig da :) hehe

 

Men pass deg, ting skjer fort :)

 

 

Hehe.. Turbolagg er kjedlige greier, frakjørt før du er halveis opp på effektkurven.... Har mere trua på bedre wastegate..! :)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går også å shimse den opp da

 

Ja, det har jeg lurt på... Åsn får man opp klokka..?? Uten å ødelegge den...?

 

Etter å ha ødelaggt litt forskjeldig så er mottoet: ikke reparer det som virker..! :pray

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei... Men det blir jo det samme som å kappe av litt av staget får å skru det mere sammens.... det funker ikke... Fjæra må være hardere... Eneste som skjer hvis man gjør det på den måten er at spjeldet ikke åpnes nokk og trykket vil stige får mye ved meget høyt turtall!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei... Men det blir jo det samme som å kappe av litt av staget får å skru det mere sammens.... det funker ikke... Fjæra må være hardere... Eneste som skjer hvis man gjør det på den måten er at spjeldet ikke åpnes nokk og trykket vil stige får mye ved meget høyt turtall!

 

Sett på en pyseventil davel; det gjorde jeg igår yodude og fikk opp trykket fra 0,8 til 0,9 bar; wastegatestanga var skrudd i bånn. Merket ikke så veldig stor forskjell. Nå skal jeg chippe 945en og gjøre det samme med den :boxing Brukte en sånn pyseventil; kostet ca 300,-:

bleedvalves.gif

 

Alternativt kan du henge på ei ekstra fjær, men jeg vet ikke hvordan det funker.

 

Det beste (og dyreste) er selvfølgelig å kjøpe ny trykklokke med hardere fjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår