Gå til innhold

Justere trykk?

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

får hver runde du korter inn staget så øker trykket med 0.03 kg.

 

Hvis wastgate klokka di er orginal så stopper den vel på omtrent 0,6 kg trur jeg... Da må du ha sån ventil som setter på slangen får å få høyere trykk. ( kjent som turbopluss hær.. vet ikke om det er riktig navn..)

 

jeg har justert stagget helt innpå wastegaten,jeg kjører da på 0.9 bar,så tror det går høyere en 0.6 bar.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har justert stagget helt innpå wastegaten,jeg kjører da på 0.9 bar,så tror det går høyere en 0.6 bar.

 

Det virker som at det varierer fra modell til modell; FT-motoren min fikk max 0,7-0,8 med max innskrudd stang. Kanskje ET-motorene med T03-turbo har litt hardere trykklokke. De færreste FK-motorene har justerbar stang :fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som at det varierer fra modell til modell; FT-motoren min fikk max 0,7-0,8 med max innskrudd stang. Kanskje ET-motorene med T03-turbo har litt hardere trykklokke. De færreste FK-motorene har justerbar stang :fuckme2:

har ikke peiling hva slags turbo som sitter der,eneste jeg vet er at det er volvo r sport turbokit,helt originalt,ikke gjort annet enn å justert trykket på maks yodude

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er forskjellen på fk og ft motoren?

 

og når man skal justere trykket må man vell chipe den først??

 

En kamerat av meg som har holdt på masse med ft & fk-motorene sier at den eneste forskjellen er wastegaten på turboen på fk-motoren. fk = lavtrykksturbo...

 

Chippen hjelper vel slik at man kan kjøre med trykk over 0,9 eller var det 1 bar? Vanligvis så kutter den vel bensinen og litt annet småtteri hvis man justerer opp mye og ikke chipper tror jeg...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som vet hvor mye turboen i ft motoren ladder orginalt??

Motoren jeg lurer på turbotrykket til er 1993modell b230ft.

Turboperformance, mye ska du ha for chip'en din når du selger?

yodude

 

0,6bar hvis jeg ikke tar feil.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg justert staget maks! og det lader faen i meg ikke 0,6 en gang.. går først til 0,5 og så så vidt over, men det er på 5 - 6 tusen omdreininger omtrent.. det er det staget som sitter helt underst iksant??

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny wastegate = beste alternativ, eller trykkeregulering, sånn 3-veis ventil som man setter på slangen mellom wastegate og turbo, som slipper ut luft for å lure wastegaten... -Håper turboen din er i fin stand da... Jeg hadde værtfall ikke ladet mer enn 0,6->0,7bar med det AT-turbokittet...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen er byttet for en stund siden, er eid av en mann i 40 årene, og bilen er fint brukt, og ikke rævkjørt.. så turboen er nok i bra stand..men nå til en annen sak, hvor mye kan jeg lade uten dumpventil, eller spiller det ingen rolle? det sitter jo ingen dump på den org, så..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen er byttet for en stund siden, er eid av en mann i 40 årene, og bilen er fint brukt, og ikke rævkjørt.. så turboen er nok i bra stand..men nå til en annen sak, hvor mye kan jeg lade uten dumpventil, eller spiller det ingen rolle? det sitter jo ingen dump på den org, så..

Vet du når olje var byttet sist? det er viktig å bytte på turbomotorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår