Zagato Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Me er alle forskjellige, hadde eg spurt om hvordan eg skulle få min bil til å gå 400 km/t hadde eg ikkje venta seiøse svar, og eg kan heller ikkje sjå at noen har gitt han et svar som kan gi motoren hans racinglyd. Konfilter og effektanlegg gir meir og i oftest betre og finere lyd, men racinglyd, tja. Thorhovpotte, vinge og solfilm trur eg heller ikkje hjelper. På generell basis vil eg anbefale orginalt, eller en 1/4" opp på eksosanlegg men fjern ei potte, sett på greinrøyr og et par hissige kammer, samt forskyv tenninga litt viss det er mulig( slik at du får litt tidligere tenning). Da vil du få en litt meir snerten og hissig lyd, samt en litt racingarta og ujevn tomgang. Åpent luftfilter holdt eg på å glemme. Men med en bil som er bygd for ******************** har du et dårlig utgangspunkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anonym010101 Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 sier jo bar litt om hva som snurre rundt oppi hoden til en Cosworth eier... de har alle bedre bil en alle andre ingen har beder og er flinker til å kjøre en oss skjerp deg Og hadde jeg bestemt på dette forumet så har dere som bar kritisere andre sine biler og ødelegger tråder vært sparket ut av forumet for godt Enig her med deg ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 hmm.. 1,6 ja. *tenke* Ny eksos i størrelse 2" (perfekt, tror jeg) -> 2,25"(max) , med E-glasspotter bør hjelpe litt. konfilter, og metallrør fra filter til innsuget. Jo mindre rør, jo skarpere lyd. Det er viktig for deg med 1.6 å ikke ha for store rør, da motoren din pumper for lite luft, og vil høres ut som en kvælt hvalross... Ikke for stor endestuss. Den gjør faktisk en del for lyden den og. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 sier jo bar litt om hva som snurre rundt oppi hoden til en Cosworth eier... de har alle bedre bil en alle andre ingen har beder og er flinker til å kjøre en oss skjerp deg Og hadde jeg bestemt på dette forumet så har dere som bar kritisere andre sine biler og ødelegger tråder vært sparket ut av forumet for godt Hva i H****** har cosworth eiere med dette å gjøre? Ved å skjære alle over en kam, viser du klart at du ikke er noe bedre selv... Dette er et tydelig eksempel på hvorfor jeg ikke gidder å bruke dette forumet i større grad lenger. (tenker ikke kun på deg, nei VolvoMan. Men de andre her som har skrevet nedsettende kommentarer også.) Det er alt for mange her på forumet som ikke vet hva normal skikk og bruk er, eller gir fa*n fordi de sitter "trygt" bak et tastatur. Meningsløse poster slenges ut over en lav sko og gjør at i utgangspunktet interessante topics blir en hel dagsjobb å lese, for å sortere ut de få postene som gir mening bland hundrevis av tulleposter. Hva topic angår må jeg bare slenge meg på Skidracer og si at ett 2" anlegg med et konfilter vil passe bra. Og som et tips vil jeg også slenge på at å velge det anlegget som bråker mest er en dårlig ide, Man blir fort lei, og naboene blir enda fortere lei. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 rust hull i eksospotta!!! billigste forslaget:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Me er alle forskjellige, hadde eg spurt om hvordan eg skulle få min bil til å gå 400 km/t hadde eg ikkje venta seiøse svar, og eg kan heller ikkje sjå at noen har gitt han et svar som kan gi motoren hans racinglyd. å få bilen din t å gå i 400km/t går ikke ann å sammenligne med å få racing lyd i bilen! racing lyd i bilen er jo mulig... men få bilen din t å gå i 400 km/h er ikke mulig! eller kanskje mulig, men jg skulle likt å sett en som hadde gjennomført det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Racinglyd? Tja, tenk racerbil da. :) Riv av alt som heter eksosanlegg og lyddemping, og hiv på rør isteden... rette rør uten lyddempere i mellom. Filter, gir jo litt råere lyd. Billigste alternativet iallfall, for rusthull og sånne ting gir ikke rå lyd. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 å få bilen din t å gå i 400km/t går ikke ann å sammenligne med å få racing lyd i bilen! racing lyd i bilen er jo mulig... men få bilen din t å gå i 400 km/h er ikke mulig! eller kanskje mulig, men jg skulle likt å sett en som hadde gjennomført det:) Med all respekt. Viss en tar hensyn til utgangspunktet så er det å ønske å få racinglyd ikkje enkelt, og det mest realistiske å skaffe en bil med et litt anna grunnlag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Racinglyd? Tja, tenk racerbil da. :) Riv av alt som heter eksosanlegg og lyddemping, og hiv på rør isteden... rette rør uten lyddempere i mellom. Filter, gir jo litt råere lyd. NEI! :nono: Raka rør gir ingen motstand, og en derfor en Slapp kjip lyd. Mer taunus på shell enn sportsbil.. Billigste alternativet iallfall, for rusthull og sånne ting gir ikke rå lyd. m'm Det stemmer. Mange glemmer at noe av det viktigste for akustikken er nettop hva slags potte eller rør man har! Velger man tynnvegget rustfritt rør får man litt snerring/ knatring, og litt mer ekko (tror det var slik..) Glasspakkepotter forsterker dette. Jeg ville valgt en Tynn rørpotte under bilen, og ganske langt frem. Bakpotta bør ha E-glass. Jeg tror dette vil gi en ganske frisk lyd med litt flerr i. Det viktigste med en slik eksos er dog at bilen nok går litt bedre... (ved høyt turtall) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Brekke av turtallssperra funker også fett. racerbiler (f1) ligger godt over 10k rpm.. NB! Ødelagt turtallssperre fjerner garantien på turtallssperra (akkurat som overklokking av en pc) Fikk selv ferrarilyd på bilen da bakerste potta falt av. Villdyret åpenbarte seg ved ca 3000. dritfet lyd med max ettertenning i potta etterpå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Sett på en bensintrykksregulator som er justerbar og sett opp grunntrykket med 1 bar. Bilen vil da få for mye bensin som resulterer i mye smell og generelt det de fleste kaller "racing lyd". Ang eksos har jeg aldri hatt noe problem med 2,5" og bruker bare det når jeg lager anlegg, gjelder bare å tenkte på antall dempere utforming av disse, bender osv. Nå skal det tillegges at jeg aldri har lagd eksos til motorer under 136hester elller sugemotorer under 2liter, så akkurat hva som passer best til deg kan jeg nok ikke svare på. Prøv deg frem er mitt beste råd. Slenger meg også på de som sier at det er mye dritt kasting her. At karen har en hunday har vel ingen ting å si, selv om den er driftsikker, (etter min mening stygg) og går dårlig.. så er vel ikke det noe grunn til å komme me uskalige poster :) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 racinglyd? ikkeno problem! '77 fiesta 1.1 liter forgasser. Originalt innsug, original eksosmanifold -> 1.25" (!!!!!) bak til 2.5" stubb på ca. 30cm -> ei "racingpotte" jeg handla fra statene med 4.75" utgang. Kun denne ene potta som henger på. Lyd? ja. høres ut som det sitter 400 V8-hester under der. men i realiteten er det vel bare 53 :/ klarer denne kjerra å få lyd, så skal da vel sannelig en 1.6 også det :D Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 hehe racinglyd og racinglyd, du får ihvertfall BEDRE lyd med effektanlegg, plukk av katalysatoren, sett på 3" loffer, powerfilter er nevnt, men det blir ikke no racinglyd motoren vil fortsatt være slapp, racinglyd i mine øyne er motor som drar ut gir fort med høyt turtall, så kortere giring vil hjelpe og lettere flywheel(svinghjul på norsk?) . turtall som detter fort pga høy komp er også kult, men det blir mye styr med mindre du er dreven til å skru og justere.' lykke til Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Hvorfor detter turtallet med høy komp? Eg vett at med liten svinghjulsmasse detter det fort ved gassoppslipp, men at det gjør det pga høy komp var nytt for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Fikk selv ferrarilyd på bilen da bakerste potta falt av. Villdyret åpenbarte seg ved ca 3000. dritfet lyd med max ettertenning i potta etterpå m'm been there done that!! yodude Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.