Gå til innhold

"Racinglyd"

Ranger emnet


2bb1nordli

Anbefalte innlegg

Me er alle forskjellige, hadde eg spurt om hvordan eg skulle få min bil til å gå 400 km/t hadde eg ikkje venta seiøse svar, og eg kan heller ikkje sjå at noen har gitt han et svar som kan gi motoren hans racinglyd.

 

Konfilter og effektanlegg gir meir og i oftest betre og finere lyd, men racinglyd, tja.

Thorhovpotte, vinge og solfilm trur eg heller ikkje hjelper.

 

På generell basis vil eg anbefale orginalt, eller en 1/4" opp på eksosanlegg men fjern ei potte, sett på greinrøyr og et par hissige kammer, samt forskyv tenninga litt viss det er mulig( slik at du får litt tidligere tenning). Da vil du få en litt meir snerten og hissig lyd, samt en litt racingarta og ujevn tomgang.

Åpent luftfilter holdt eg på å glemme.

Men med en bil som er bygd for ******************** har du et dårlig utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sier jo bar litt om hva som snurre rundt oppi hoden til en Cosworth eier... de har alle bedre bil en alle andre ingen har beder og er flinker til å kjøre en oss skjerp deg

 

Og hadde jeg bestemt på dette forumet så har dere som bar kritisere andre sine biler og ødelegger tråder vært sparket ut av forumet for godt

 

Enig her med deg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 1,6 ja. *tenke* Ny eksos i størrelse 2" (perfekt, tror jeg) -> 2,25"(max) , med E-glasspotter bør hjelpe litt. konfilter, og metallrør fra filter til innsuget.

 

Jo mindre rør, jo skarpere lyd. Det er viktig for deg med 1.6 å ikke ha for store rør, da motoren din pumper for lite luft, og vil høres ut som en kvælt hvalross...

 

Ikke for stor endestuss. Den gjør faktisk en del for lyden den og.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo bar litt om hva som snurre rundt oppi hoden til en Cosworth eier... de har alle bedre bil en alle andre ingen har beder og er flinker til å kjøre en oss skjerp deg

 

Og hadde jeg bestemt på dette forumet så har dere som bar kritisere andre sine biler og ødelegger tråder vært sparket ut av forumet for godt

 

 

Hva i H****** har cosworth eiere med dette å gjøre? Ved å skjære alle over en kam, viser du klart at du ikke er noe bedre selv...

 

Dette er et tydelig eksempel på hvorfor jeg ikke gidder å bruke dette forumet i større grad lenger. (tenker ikke kun på deg, nei VolvoMan. Men de andre her som har skrevet nedsettende kommentarer også.) Det er alt for mange her på forumet som ikke vet hva normal skikk og bruk er, eller gir fa*n fordi de sitter "trygt" bak et tastatur. Meningsløse poster slenges ut over en lav sko og gjør at i utgangspunktet interessante topics blir en hel dagsjobb å lese, for å sortere ut de få postene som gir mening bland hundrevis av tulleposter.

 

Hva topic angår må jeg bare slenge meg på Skidracer og si at ett 2" anlegg med et konfilter vil passe bra. Og som et tips vil jeg også slenge på at å velge det anlegget som bråker mest er en dårlig ide, Man blir fort lei, og naboene blir enda fortere lei.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me er alle forskjellige, hadde eg spurt om hvordan eg skulle få min bil til å gå 400 km/t hadde eg ikkje venta seiøse svar, og eg kan heller ikkje sjå at noen har gitt han et svar som kan gi motoren hans racinglyd.

 

å få bilen din t å gå i 400km/t går ikke ann å sammenligne med å få racing lyd i bilen! racing lyd i bilen er jo mulig... men få bilen din t å gå i 400 km/h er ikke mulig! eller kanskje mulig, men jg skulle likt å sett en som hadde gjennomført det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racinglyd? Tja, tenk racerbil da. :)

Riv av alt som heter eksosanlegg og lyddemping, og hiv på rør isteden... rette rør uten lyddempere i mellom.

Filter, gir jo litt råere lyd.

 

Billigste alternativet iallfall, for rusthull og sånne ting gir ikke rå lyd.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å få bilen din t å gå i 400km/t går ikke ann å sammenligne med å få racing lyd i bilen! racing lyd i bilen er jo mulig... men få bilen din t å gå i 400 km/h er ikke mulig! eller kanskje mulig, men jg skulle likt å sett en som hadde gjennomført det:)

 

 

Med all respekt. Viss en tar hensyn til utgangspunktet så er det å ønske å få racinglyd ikkje enkelt, og det mest realistiske å skaffe en bil med et litt anna grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racinglyd? Tja, tenk racerbil da. :)

Riv av alt som heter eksosanlegg og lyddemping, og hiv på rør isteden... rette rør uten lyddempere i mellom.

Filter, gir jo litt råere lyd.

 

NEI! :nono:

 

Raka rør gir ingen motstand, og en derfor en Slapp kjip lyd. Mer taunus på shell enn sportsbil..

 

Billigste alternativet iallfall, for rusthull og sånne ting gir ikke rå lyd.

 

m'm Det stemmer.

 

 

Mange glemmer at noe av det viktigste for akustikken er nettop hva slags potte eller rør man har! Velger man tynnvegget rustfritt rør får man litt snerring/ knatring, og litt mer ekko (tror det var slik..) Glasspakkepotter forsterker dette. Jeg ville valgt en Tynn rørpotte under bilen, og ganske langt frem. Bakpotta bør ha E-glass. Jeg tror dette vil gi en ganske frisk lyd med litt flerr i.

 

Det viktigste med en slik eksos er dog at bilen nok går litt bedre... (ved høyt turtall)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekke av turtallssperra funker også fett. racerbiler (f1) ligger godt over 10k rpm.. NB! Ødelagt turtallssperre fjerner garantien på turtallssperra (akkurat som overklokking av en pc)

 

Fikk selv ferrarilyd på bilen da bakerste potta falt av. Villdyret åpenbarte seg ved ca 3000. dritfet lyd med max ettertenning i potta etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på en bensintrykksregulator som er justerbar og sett opp grunntrykket med 1 bar. Bilen vil da få for mye bensin som resulterer i mye smell og generelt det de fleste kaller "racing lyd".

 

Ang eksos har jeg aldri hatt noe problem med 2,5" og bruker bare det når jeg lager anlegg, gjelder bare å tenkte på antall dempere utforming av disse, bender osv. Nå skal det tillegges at jeg aldri har lagd eksos til motorer under 136hester elller sugemotorer under 2liter, så akkurat hva som passer best til deg kan jeg nok ikke svare på. Prøv deg frem er mitt beste råd.

 

Slenger meg også på de som sier at det er mye dritt kasting her. At karen har en hunday har vel ingen ting å si, selv om den er driftsikker, (etter min mening stygg) og går dårlig.. så er vel ikke det noe grunn til å komme me uskalige poster :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

racinglyd? ikkeno problem!

 

fiestabak.jpg

 

'77 fiesta 1.1 liter forgasser. Originalt innsug, original eksosmanifold -> 1.25" (!!!!!) bak til 2.5" stubb på ca. 30cm -> ei "racingpotte" jeg handla fra statene med 4.75" utgang. Kun denne ene potta som henger på. Lyd? ja. høres ut som det sitter 400 V8-hester under der. men i realiteten er det vel bare 53 :/

 

klarer denne kjerra å få lyd, så skal da vel sannelig en 1.6 også det :D

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe racinglyd og racinglyd, du får ihvertfall BEDRE lyd med effektanlegg, plukk av katalysatoren, sett på 3" loffer, powerfilter er nevnt, men det blir ikke no racinglyd motoren vil fortsatt være slapp, racinglyd i mine øyne er motor som drar ut gir fort med høyt turtall, så kortere giring vil hjelpe og lettere flywheel(svinghjul på norsk?) . turtall som detter fort pga høy komp er også kult, men det blir mye styr med mindre du er dreven til å skru og justere.'

 

lykke til

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår