mazdafun Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Hvordan i alle dager visste du noe slikt? :wonder Jobba på hyundai? (Når jeg tenker meg om, selger de mazda og huyndai i samma butikk her i byen..) Og hva i hule heite var vitsen med en restriktorplate....? Hei. Man skal ikke svare med ett nytt spørsmål, men jeg kan ikke dy meg : Hva i huleste skal man med Norsk avgiftspolitikk ? well Jeg jobber hos Hyundai-importøren. Som tidligere hadde samme eiere som Mazda importøren. Nå er Kolberg familien uten noen agenturer på bil. Ikke værst det, på 2-3 år...hmmm.. well mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Hei. Man skal ikke svare med ett nytt spørsmål, men jeg kan ikke dy meg : Hva i huleste skal man med Norsk avgiftspolitikk ? well mvh Hvorfor i huleste skal jeg bruke huet....? :op Tenking er for de energiske... :sombrero spamspam Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2bb1nordli Skrevet Juli 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Kom over en side med en amerikaner som har tatt bort ett eller annet og fikk mer hester, er det samme greia? http://webhome.idirect.com/~trini/car/freehp.html Vet du hvor denne plata sitter? Siter Østfold Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Om det gir mer effekt vet jeg ikke, men det gir mer lyd. Resonatorboksen er der for å redusere innsugslyden. (for de fleste vil jo at bila skal gå så stille som mulig). Men glem bare den om du skal kjøpe konfilter for da skal jo alt det der bort uansett. Hvis ikke resonatorboksen sitter mellom luftfilteret å selve motoren da. Da må du vekk med den også tette igjen hullet. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taviren Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 En hver eier er gla i sin bil og har lyst til å prøve ut ting. Sånn er det for alle ikkesant.. Så prøv med no enkelt. Skift den siste lydpotta de.. Det blir i allefall litt forskjell. Så går du bare videre derfra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Det med restriktor på innsuget blir benytta som effektbegrenser innen mange løpsklasser som rally, formel klasser og sikkert standarbilsmesterskapa. Og det er en billig måte å ta fram en motor med mindre effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juli 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2005 Kom over en side med en amerikaner som har tatt bort ett eller annet og fikk mer hester, er det samme greia? http://webhome.idirect.com/~trini/car/freehp.html Vet du hvor denne plata sitter? Hei. Har ikke noen bilder, men hvis du ikke forstår forklaringen over, så snakk med noen som forstår den. :) Resonator og restriktor er ikke det samme, nei. Den løsningen som du fant virker nok litt, men det er enda bedre å skjære litt hull under luftfilterboksen, og ikke minst lede iskald luft inn i området rundt boksen. Løsningen som du fant som kun fjerner resonanseboksen kan føre til ganske økede lufttemperaturer. Masse kald luft er tingen ! mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2bb1nordli Skrevet Juli 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Kom over denne:http://www.powerzone.no/produkter.php?bilmerke_id=36&biltype_id=&bildel_id=30&produkt_id=5898 Den og luftfilter kanskje.... :wonder Sjekka med PZ. 2.25" inn og 4" ut. :wonder Holder det å bare bytte potta for å få lyd eller må det litt mer til? Siter Østfold Gatebilklubb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet August 6, 2005 Rapporter Share Skrevet August 6, 2005 har tengt litt. på eksempel min bil en 87 civic er det bare manifoil--->snodig liten boks--->bakre lyddemper. hva er den boksen i mitten? å inne i lyddemperen må det jo være no som kan taes ut uten store inngrep? å har ikke det noe å si for lyden? =) men påvirker det motoren nevneverdig? fordi den 1.5literen ikke for å skryte høres (min mening) bra ut på litt høye turtall i fart... ikke bare ruse den stillestående.. well men vil å ha bedre lyd å hørte en gang noen prate om et glassfiber lignende stoff inne i eksosanlegget som de fjerna å fikk finere lyd Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg