Gå til innhold

"Racinglyd"

Ranger emnet

2bb1nordli

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager visste du noe slikt? :wonder Jobba på hyundai? (Når jeg tenker meg om, selger de mazda og huyndai i samma butikk her i byen..)

Og hva i hule heite var vitsen med en restriktorplate....?

Hei.

Man skal ikke svare med ett nytt spørsmål, men jeg kan ikke dy meg :

Hva i huleste skal man med Norsk avgiftspolitikk ? well

Jeg jobber hos Hyundai-importøren. Som tidligere hadde samme eiere som Mazda importøren. Nå er Kolberg familien uten noen agenturer på bil. Ikke værst det, på 2-3 år...hmmm.. well

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Man skal ikke svare med ett nytt spørsmål, men jeg kan ikke dy meg :

Hva i huleste skal man med Norsk avgiftspolitikk ? well

mvh

Hvorfor i huleste skal jeg bruke huet....? :op Tenking er for de energiske... :sombrero

spamspam

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det gir mer effekt vet jeg ikke, men det gir mer lyd. Resonatorboksen er der for å redusere innsugslyden. (for de fleste vil jo at bila skal gå så stille som mulig).

Men glem bare den om du skal kjøpe konfilter for da skal jo alt det der bort uansett. Hvis ikke resonatorboksen sitter mellom luftfilteret å selve motoren da. Da må du vekk med den også tette igjen hullet.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en side med en amerikaner som har tatt bort ett eller annet og fikk mer hester, er det samme greia?

http://webhome.idirect.com/~trini/car/freehp.html

Vet du hvor denne plata sitter?

Hei.

Har ikke noen bilder, men hvis du ikke forstår forklaringen over, så snakk med noen som forstår den. :)

Resonator og restriktor er ikke det samme, nei. Den løsningen som du fant virker nok litt, men det er enda bedre å skjære litt hull under luftfilterboksen, og ikke minst lede iskald luft inn i området rundt boksen. Løsningen som du fant som kun fjerner resonanseboksen kan føre til ganske økede lufttemperaturer. Masse kald luft er tingen !

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har tengt litt.

på eksempel min bil en 87 civic er det bare manifoil--->snodig liten boks--->bakre lyddemper.

hva er den boksen i mitten? å inne i lyddemperen må det jo være no som kan taes ut uten store inngrep?

å har ikke det noe å si for lyden? =) men påvirker det motoren nevneverdig?

fordi den 1.5literen ikke for å skryte høres (min mening) bra ut på litt høye turtall i fart... ikke bare ruse den stillestående.. well men vil å ha bedre lyd å hørte en gang noen prate om et glassfiber lignende stoff inne i eksosanlegget som de fjerna å fikk finere lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider