kylling Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Yoo Jeg har lenge sett på bil, og har sett mye på MX-5 i det siste. Men så kommer en bilforhandler og sier at MR2 er et bedre valg. Så blir jeg usikker :P Noen som har noen formening om dette? Siter 2002 passat V6 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hvilken modeller er det snakk om? Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kylling Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 MR2 GT-I 16V 1991 eller en tilsvarende MX-5 Siter 2002 passat V6 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dalan Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Prøv begge bilene, gjerne flere av samme :) Nå er jeg litt 'biased', men skal ikke anbefale en over en annen.. :D Du finner nok fort ut hvilken du vil ha når du har prøvd de tenker jeg :) Siter '90 Toyota MR2 Turbo '82 BMW 525iA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kylling Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 skjønner :) skal prøve dem i morgen hvis jeg får tid Siter 2002 passat V6 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 MR2'en ser jo mye mye kulere ut enn MX-5'en.. Men som Dalan sa er det best å teste begge bilene :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kylling Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 skal nok det. hvis det er noen som har noe positivt eller negativt og si om bilene hører jeg gjerne på hva dere har og si. slitedeler, priser, turbokit, understell osv. Siter 2002 passat V6 sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hei. Jeg er vel ikke nøytral, men hvis du skal ha en "drivers car", må det bli Mazda. Liker du utseende, og liker "skikkelig FR-Bil" er det få som matcher 5'ern. Når det i tilegg florerer med ekstra utstyr til dem, så er jo valget klart. MR2 har jeg hatt gleden av å kjørt noen ganger (gammel og ny type), men det er "noe rart/skummelt" med den bilen når man kommer nær/over grensen i svinger. Slenger vel mye med ræva, og med en mye "tyngre" følelse enn 5'ern, synes jeg. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 2 sider av samme sak egentlig :P men tenk på dette .. hva vil du helst ha .. en Mazzzzda .. eller en toyota :D eneste måten å løse dette problemet på er selvsagt å teste de begge.. men en ting er sikkert.. selv om MX5 en er ganske driftsikker ... vel ok veldig.. så kommer den aldri til å matche MR2en på det feltet... Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 2 sider av samme sak egentlig :P men tenk på dette .. hva vil du helst ha .. en Mazzzzda .. eller en toyota :D eneste måten å løse dette problemet på er selvsagt å teste de begge.. men en ting er sikkert.. selv om MX5 en er ganske driftsikker ... vel ok veldig.. så kommer den aldri til å matche MR2en på det feltet... Hei (HÆ?) Driftsikkerheten til Mazda og Toyota er vel ganske dokumentert i media. Faktisk er det veldig overraskende at det poenget kom opp. Begge er jo Japan-biler, og der er jo dette en selvfølge, eller hva? Har faktisk aldri sett/hørt om en MR2 eller Mx-5 som stoppet langs veien (med mindre vi snakker om trimmede (f.eks. turbo) biler.) Men egentlig er denne diskusjonen litt dødfødt. Det er uansett en bil som velges med hjertet, og begge biler er sterke kandidater med få feil. Kjør en, og kjøp den DU liker best. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 jeg så en 323 langs veien en gang .. så det så ... (kan ha vert pungtering da) damndamn damndamn damndamn damndamn ja .. jeg er trøtt Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Synd å si det men tror nok du kunne hatt det mer gøy i en Mx-5 rundt bane enn en Mr2 Mk2.Hadde nok kjørt raskere tider med den på en liten svingete bane også vil jeg tro.Mx-5 har flere likheter med Mr2 Mk3 enn Mk2,mk2 er endel tyngre og det merkes.Er vel mer knask å få tak i til Mx-5 en også,med tanke på turbokit etc.Vet om flere Mx-5 er med turbo kit montert,skal du trimme gti motoren til Toyota(3sge) tilsvarende så ender du opp med å skifte til turbomotoren til Mr2(3sgte). Hva hadde jeg valgt?Toyota Mr2 ,fordi jeg syns mx-5 ser pinglete ut.Hos meg har den frisørbil stempel,men er ikke så trangsynt at jeg ikke kan inrømme at den er morro,og sitter godt på veien. Mr2 kom med "forbedret" understell til Mr2`en og endel andre ting i de senere tider,sikkert slik på mx-5 også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Mr2 stiller med sterkere motor, men veier mere. Så mx5 vil jeg tro gjør det bedre på mindre baner/veier, mens mr2 er mer stabil i høyere fart rett fram. Som nevnt har mr2 midtstilt motor og dette sammen med rwd gjør at den blir tung bak og snurrer fortere enn du aner om den slipper taket. Hvis du er uerfaren ihvertfall og ikke har kjørt denne bilen mye før liksom. Utseende er vel mr2 kulere, men mx5 er cabriolet og ikke bare targa. Mx5 har fortsatt roadster formen som den kom med for lenge siden. Dvs rund i kantene og ikke kantete som mr2 er. Så dette går på smak og behag. Mx5 er vel noe billigere enn mr2, både i innkjøp og forsikring. Men den har litt mindre effekt. Siden jeg har lest mye om mx5 vil jeg anbefale en 94mod NA (mk1) med 1.8l 16v (130+hk) og torsen differensial. Godt utgangspunkt og ikke minst diffen holder imotsettning til de andre med LSD. Problemet er vel at det ikke er så mange av dem. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Mx-5 er frisørbil og Mr2 er frisørFERRARI :P Neida, har intrykket av at Mx-5 er mer rolig cruisesmåbil, og Mr2 ligger mye nærmere en sportsbil, med midtmotor og egenskaper deretter. jeg så en 323 langs veien en gang .. så det så ... (kan ha vert pungtering da) damndamn damndamn damndamn damndamn ja .. jeg er trøtt Jeg eier deg der faktisk. På en av dagene mine som Pizzabud kom jeg over en Avensis som sto med panseret åpent og en frustrert eier bøyd over. Da jeg hadde levert fra meg måltidet, og returnerte var det kommet en Vikingbil til stedet, og jeg stoppa like ved og tenkte at DETTE er verdt å knipse, men akkurat da setter eieren seg inn og kjører fra stedet som ingenting. Så den tok vel bare en 7minutter lang pause den Yota`en... Som nevnt har mr2 midtstilt motor og dette sammen med rwd gjør at den blir tung bak og snurrer fortere enn du aner om den slipper taket. Hvis du er uerfaren ihvertfall og ikke har kjørt denne bilen mye før liksom. Utseende er vel mr2 kulere, men mx5 er cabriolet og ikke bare targa. Mx5 har fortsatt roadster formen som den kom med for lenge siden. Dvs rund i kantene og ikke kantete som mr2 er. Så dette går på smak og behag. Mr2 Mk2 Kantete? Vell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Ville nok gått for MX5, fordi det er en skikkelig kjøremaskin i likhet med lotus elise og resten av den gjengen hvis du gjør litt med den :) (LES: Understell) Skal ikke uttale meg om mr2, rettogslett fordi jeg aldri har hørt no særlig om den, sitti på eller prøvd den. Men syns også mx5 er tøffere! MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg