Gå til innhold

lakkering????

primera_92

Anbefalte innlegg

jeg skal ta litt diverse små rust/overflate rust, men jeg har metallic lakk?? er en del små ting i lakken også som jeg burde fått ordnet? er det noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre? burde jeg eventuelt koste på ommlakkering av hele bilen? hva vil dette da eventuelt komme på?? alle svar mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel gå til annskaffelse av en lakkpenn/stift. Har selv hørt på lakkering,

og skal man ha slikt gjordt på verksted, er det ca 20.000,- Men da er det

betal her, sett bilen der, og hent den ferdig lakkert.

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ta litt diverse små rust/overflate rust, men jeg har metallic lakk?? er en del små ting i lakken også som jeg burde fått ordnet? er det noen som har noen tips om hva jeg skal gjøre? burde jeg eventuelt koste på ommlakkering av hele bilen? hva vil dette da eventuelt komme på?? alle svar mottas med takk. :)

Kommer ann på farven på bilen din, vet at sølv er noe dritt å "skyggelakkere" (forklaring på uttrykket lenger nede). Jeg hadde et skall som løsnet ifb med bytte av frontruta, det ble slått av et skall på hjørnet på framskjermen der dekselet over pollen-filteret sitter. Dette ble skygge lakkert hos en flink lakkerer i Fr. Stad, ser ikke forskjell på ny og gammel lakk. Skyggelakkering er slik jeg har forstått det at det blir lakkert over skaden (etter bearbeiding selvfølgelig) å lakken blir "tonet" ut til den gamle lakken. Hele karosseridelen blir så rubbet (for å fjerne lakkstøv) og høyglans-polert.

Er jaffal veldig fornøyd med jobben som ble gjort på min bil :D

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på farven på bilen din, vet at sølv er noe dritt å "skyggelakkere" (forklaring på uttrykket lenger nede). Jeg hadde et skall som løsnet ifb med bytte av frontruta, det ble slått av et skall på hjørnet på framskjermen der dekselet over pollen-filteret sitter. Dette ble skygge lakkert hos en flink lakkerer i Fr. Stad, ser ikke forskjell på ny og gammel lakk. Skyggelakkering er slik jeg har forstått det at det blir lakkert over skaden (etter bearbeiding selvfølgelig) å lakken blir "tonet" ut til den gamle lakken. Hele karosseridelen blir så rubbet (for å fjerne lakkstøv) og høyglans-polert.

Er jaffal veldig fornøyd med jobben som ble gjort på min bil :D

Hva kosta dette og hvor ille var skaden?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kosta dette og hvor ille var skaden?

Aner ikke, skaden ble gjort av Ford i Fredrikstad da de byttet ruta for meg. De har god kundebehandling og hadde ingen problemer med å ta dette på sin kappe. All lakk var borte, kunne se metallet, er som jeg sa kjempefornøyd både med Ford hvordan de håndterte dette og også lakkerings-verkstedet

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider