Gå til innhold

Demontering av baklys

Ranger emnet

Soff

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt tilhengerfeste fra Biltema, men sliter med å montere det.

Baklysene må demonteres for å komme til en slags senterpinne som må presses ned eller noe sånt for å ta av støtfangeren bak. Problemet er at det høyre baklyset har en ekstra skrue i fremre kant av baklyset (fram mot tanklokket). Denne skrua er umulig å komme til!! Det venstre baklyset var festet med tre relativt greie skurer men det høyre ser ut til å ha en fjerde ekkel skrue.

Alle som har demontert bakre støtfanger bør ha vært borti dette problemet.

Det er en GTI 2000 mod, 1.8l 150Hk Turbo.

Er det noen anbefalte verksted man kan ringe som er hjelpsomme med sånne ting?

Alle tips mottas med stor takk. Hengerfestet må på før sommerferie neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt tilhengerfeste fra Biltema, men sliter med å montere det.

Baklysene må demonteres for å komme til en slags senterpinne som må presses ned eller noe sånt for å ta av støtfangeren bak. Problemet er at det høyre baklyset har en ekstra skrue i fremre kant av baklyset (fram mot tanklokket). Denne skrua er umulig å komme til!! Det venstre baklyset var festet med tre relativt greie skurer men det høyre ser ut til å ha en fjerde ekkel skrue.

Alle som har demontert bakre støtfanger bør ha vært borti dette problemet.

Det er en GTI 2000 mod, 1.8l 150Hk Turbo.

Er det noen anbefalte verksted man kan ringe som er hjelpsomme med sånne ting?

Alle tips mottas med stor takk. Hengerfestet må på før sommerferie neste uke!

Se bort fra de andre svarene i tråden, da det de skriver er feil!

På høyre baklys er det 3 skruer som er greie å komme til. Lykta satt fortsatt fast i forkant når jeg hadde fjernet disse :wonder

Jeg skjønte ikke en dritt, når jeg skulle ha av mine for å si det sånn.

Så tok jeg en titt på de nye lysa jeg sklulle sette på, og der sitter det en metalltapp helt i hjørnet av lykta nærmest fronten av bilen :thumb

Denne er bare presset inn i ett hull med gummipakning i, og skal bare vippes ut! Jeg var redd hele lykta skulle sprekke, men med endel lirking klarte jeg å få en skrutrekker mellom lykta og karosseriet så jeg fikk vippet den ut...

Lykke til morph

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dene ene lampen har som nevnt skrue i "spissen", mens den andre har en bolt der som bare er å nappe av. For å komme til skruen, så skrur du av (om du har) feste for varselstrekant inni siderommet, så løsner du filten og drar den til siden så mye du klarer, så ser du skruen. Gjorde det akkurat på min 98 Golf 4 GTI... Du må ha en litt lang fastnøkkel, tror det var 8".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dene ene lampen har som nevnt skrue i "spissen", mens den andre har en bolt der som bare er å nappe av. For å komme til skruen, så skrur du av (om du har) feste for varselstrekant inni siderommet, så løsner du filten og drar den til siden så mye du klarer, så ser du skruen. Gjorde det akkurat på min 98 Golf 4 GTI... Du må ha en litt lang fastnøkkel, tror det var 8".

Det er vel bare høyre baklys med "tappen" han har bedt om hjelp til :hvaskjera Anbefaler uansett IKKE å bruke fastnøkkel, men en pipe med lang forlenger, og kitt eller noe annet klebrig inni pipa! Kjedelig å miste mutteren inni det hel..... trange rommet vampire

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider