hc_TK Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hvor mange lag med glassfiber trenger jeg for å få kassen stiv nok? har en kasse med 2x8" har to lag nå, men syntes den virker for tynn. er det noen andre måter å dempe kassen på? Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Hvor mange lag med glassfiber trenger jeg for å få kassen stiv nok? har en kasse med 2x8"har to lag nå, men syntes den virker for tynn. er det noen andre måter å dempe kassen på? Mulig jeg er tett i pappen, men lager du kasse av glassfiber eller prøver du å dempe kassa innvendig?? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 var kanskje litt ukonkret her. jeg støper en kasse i polyester og glassfiber. lagde en mdf form og trakk det med laken og hadde på et lag med polyester og så 2 lag med glassfiber og polyester. Jeg syntes det er litt tynt. Men holder det eller bør jeg ha flere lag, eller er det andre måter å dempe kassen på som går fortere og er bedre? støpe inn asfalt eller noe? det bør bli ganske dødt. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grandiosa Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Jeg har aldri rørt glassfiber før og er 75% newbie på bilstereo, men jeg tror at du nok bør ha endel flere lag... Tenker at det er bedre med 5 for mye enn 5 for lite liksom :rolleyes: Siter Ugly is in! - 09 Scirocco, 82 Golf C x 05 Audi A3 Sportback, 00 New Beetle, 82 Golf GL, 83 Golf GTI, 85` Golf II 1.6 VWAUDI-Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Lag noen avstivere inni kassa som du støper fast langs yttersidene av kassa, det burde holde:) (håper noen forstod hva jeg mente nå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Juni 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Lag noen avstivere inni kassa som du støper fast langs yttersidene av kassa, det burde holde (håper noen forstod hva jeg mente nå) hehe. jada skjønte hva du mente. Takk for tipset. skal støpe et lag til og putte inn noen avstivere. Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Juni 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2005 Et annet alternativ til å legge flere lag, er å legge et lag med "rowing mat" eller carbon ytterst. Dette er litt tykkere en vanlig glassfiber, og er MEGET sterkt begge deler. Når det gjelder demping av kassen din, tror jeg nok ikke glassfiber demper så mye. (gir vel mere klang en det demper lyden, men rett meg hvis det er feil..) Legg i dempeull, eller sånn skumgummi som ser ut som eggekartong.. Lykke til yodude Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Et annet alternativ til å legge flere lag, er å legge et lag med "rowing mat" eller carbon ytterst. Dette er litt tykkere en vanlig glassfiber, og er MEGET sterkt begge deler. Når det gjelder demping av kassen din, tror jeg nok ikke glassfiber demper så mye. (gir vel mere klang en det demper lyden, men rett meg hvis det er feil..) Legg i dempeull, eller sånn skumgummi som ser ut som eggekartong.. Lykke til yodude Har ikke du fått med deg prisen på karbonet enda eller! :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Har ikke du fått med deg prisen på karbonet enda eller! :p Det var i sin tid ett firma her i Norge som solgte industriell karbon og den var ikke dyr. Forkjellen på denne og den de fleste har sett før er att den er ikke laget for kosmetiske støpninger og ser ikke så pen ut og den er endel grovere. Skal prøve å snuse litt rundt å se om jeg finner dem igjen, men nettsiden dems er borte, så enten er de konk eller så har de bytta navn eller no. Prøv å ring til Hydrolift eller kanskje Marit Tromøy Racing kanskje, vet de bruker endel slik karbon i båt racing:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Det var i sin tid ett firma her i Norge som solgte industriell karbon og den var ikke dyr. Forkjellen på denne og den de fleste har sett før er att den er ikke laget for kosmetiske støpninger og ser ikke så pen ut og den er endel grovere. Skal prøve å snuse litt rundt å se om jeg finner dem igjen, men nettsiden dems er borte, så enten er de konk eller så har de bytta navn eller no. Prøv å ring til Hydrolift eller kanskje Marit Tromøy Racing kanskje, vet de bruker endel slik karbon i båt racing:) Har en ganske grei pris på karbon jeg. Både grov og fin. Men for folk flest er det ikke intressant å bruke XXXkr som dette kommer på skal du legge en kasse med karbon. Polyester er heller ikke optimalt å bruke på karbon skal du ha dette bra. Edit: Altså jeg kjøper til en bra pris! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Karbon er ikke noe serlig sterkere enn rowing. Så for oss som ikke har dette som jobb vil vi få ett like bra/dårlig resultat enten vi bruker rowing eller karbon. Siden det er ganske vanskelig å få brukt karbon optimalt. Glassfiber brukes for det meste i industri, men karbonet er mere varmebestandig dermed brukes dette noen steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Mener å huske det var rundt ca.400.-m2.Mulig jeg tar feil. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Mener å huske det var rundt ca.400.-m2.Mulig jeg tar feil. Er ikke så lagt unna nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg