Gå til innhold

Hvor mye veier en CSB?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har en motor på vei til meg med båt. Har fått vite at lasten min veier 250 lbs. Deler jeg dette på 2,2 ender jeg opp med bare 113 kg. Er det tilfelle?

Har jeg blitt lurt nå, mon tro?

Motoren skal være en TBI 350 cid fra en 1992 Caprice. Uten gear, men med alt annet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg betaler kilospris, men fraktprisen bekymrer meg mindre hvis motoren er ukomplett. Kanskje de har blandet kg/lbs?

Er bare å smøre seg med tålmodighet, antar jeg. Båten er framme i Oslo om halvannen uke.

Liker ikke tanken på kanskje å ha blitt lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er mest sannsynlig at dem regner volum.

1 cubikmeter = 300 kg.

Har avsender pakket godt og smått, så er kollien din under 1m3

Hadde den veid 350 kg og 0,75 m3 så hadde du betalt for 350 kg.

Dette er det store problemet med å handle fra US, dem har en tendens til å pakke alt så stort.

Om dette stemmer for ditt vedkommende, så er du heldig.

Lykke til

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Mulig jeg er litt treg sånn på morran, men dersom de regner vekt utifra volum, og de hadde pakket stort, da skulle jo vekten vært MER enn reell vekt, ikke mindre?

Og hvis de pakker smått for å minske volumet, går de jo uansett ikke UNDER reell vekt?

Vi får se.

Kommer tilbake med fullstendig rapport etterpå.

Når slike ting oppstår blir jeg innmari utålmodig. Hater max å bare måtte sitte på rævva i halvannen uke når ting KANSKJE har skjært seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sendt med magnum ikke sant? Der er det samme pris for inntil 500kg eller 500 liter. Det skal jo mye til å få en smallblock til å veie 113kg så detr er nok feil. Jeg har sendt med magnum mange ganger, det er ikke alltid det er regnet riktig på statussiden. Jeg har også noen deler på vei med denne båten, som visstnok skulle ankomme rundt 1.juli.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er ikke den eneste feilen.

Det gikk svært lang tid før pakkene min ble registrert inn på mialboxen i New Jersey. De hade motatt pakkene, men fulgte ikke opp med oppdatering på hjemmesiden.

Etter at jeg purret kom pakkene over i "mailbox" modus.

Men det som skjedde da var at de på egen hånd hadde booket en pakke til på meg. Fra samme leverandør som en av de andre pakkene mine. Og denne nye pakken har et volum tilsvarende en hel palle og en virkelig vekt på 5 kg!!!

Dette fordyrer jo frakten min vesentlig.

Selvsagt har jeg sjekket med avsenderen. Han påstår at min leveranse ble sendt som EN pakke på ca 50x50x80 cm og en vekt på 11kg. Hans påstand blir også underbygget av UPS når jeg søker på deres hjemmeside etter sendingsdataene.

Siden jeg skal til Lillestrøm på Hot Rod Euro Nats samme helg, akter jeg å troppe opp på kaia i Oslo, medbringende digitalkamera for å forevige kolliene og hente min forsendelse personlig.

Magnum.no har så langt vært imøtekommende, men det skulle jo bare mangle.

Hvis en eller annen sløving i New Jersey roter med kg og pund (250 pund er jo lik 113 kg og en smallblck veier rundt 250kg....) og ellers registrerer mye rart, er det kanskje utenfor deres innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du...ikke bry deg om det der. Bare vent til du får pakkene og ser om det stemmer da. De gangene jeg har bestilt har det også kommet opp helt ville volum/vektforhold, men det er riktig på fakturaen. At de er trege til å oppdatere er også helt riktig, har du tracking fra ups f.eks ser du når pakken blir levert. Det kan du stole på at stemmer, statusen hos magnum er mildt sagt ikke noe vits å gå etter.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider