Gå til innhold

Skivebremser bak på Golf CL

Ranger emnet

KBF

Anbefalte innlegg

Jeg har en 86. Golf CL med 1.6L muskelmaskin Devil . Vurderer å skaffe meg skivebremser bak til høsten og vinteren, mest pga noen nesten ulykker i fjord.Så det som er problemet mitt og spørsmålet mitt er:

Kan jeg ta bremsesystemet til en GTI og sette på min? Er det en kraftigere bremsekraft forsterker på GTI, eller tykkere rør til bremseveska?

Har en Corrado jeg kan bruke deler fra, men passer de?

Håper på noen fornuftige svar!

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. alt til corra passer egentlig ja, men for å bygge om til skivebrems bak, trenger du ei bakstilling med bremsekraft regulator på.. kan hentes fra golf gti og oppover eller jetta.. 9" bremsekraftregulator, og bare å bytte til ventilerte skiver og klosser uten videre ombygging.. skal du til med g60 brems, må du bytte spindler til de som kom med enten 256 eller 289mm foran.. (sen 16v eller g60) da bør du og få tak i en 22mm hovedsylinder..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta en corrado bakstilling og bytte den ut med den som jeg har? Men jeg trenger vel da også en krafitgere bremsekraft forsterker framme i motorrommet vel?

Har nemlig tilgang på en del corrado deler.

Kan noen lage en slags liste over hva som trengs for å få dette til, og ikke minst lovlig? hadde vert til stor hjelp

97 - BMW 520i

86 - VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg ta en corrado bakstilling og bytte den ut med den som jeg har? Men jeg trenger vel da også en krafitgere bremsekraft forsterker framme i motorrommet vel?

Har nemlig tilgang på en del corrado deler.

Kan noen lage en slags liste over hva som trengs for å få dette til, og ikke minst lovlig? hadde vert til stor hjelp

ok, men for det første: hva slags corra er det du har ? må vite hvilke bremser du vil ha på bilen for å komme med komplett liste..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som jeg vet er at det er en 91mod. vet ikke mer om den, er høgd da. Kan finne mer ut i dag.

ok, men vil tro det er en g60.. da passer alt over, så lenge det ikke er abs bremser på den..

er ikke sikker på om hele bakstillinga passer over, men tror det.. kan finne det ut for deg..

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider